Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2014, 20:31
ramadanhasani
ramadanhasani is offline
Door omstandigheden heb ik mijn MBO-4 diploma niet gehaald, wel heb ik de opleiding afgemaakt. Omdat ik toch graag wilde doorstuderen en niet weer een Mbo-opleiding wilde doen heb ik me aangemeld voor de 21+ toets.

Het onderzoek bevat een Nederlands toets op Havo-niveau en een vakspecifiek deel ; dus Engels.

Wat betreft het Engels maak ik me geen zorgen, voor Nederlands enigszins wel. De afgelopen weken heb ik intensief met mijn Nederlands docent op school geoefend hiervoor. Thuis heb ik een tal oefenexamens gemaakt van de afgelopen jaren en deze heb ik met ruim voldoende behaald. Wat mijn docent betreft , met het niveau wat ik nu heb bereikt moet ik het wel halen. Desondanks dat ben ik wel nerveus.

Ik wilde graag weten of mensen hier ervaring mee hebben. Bij voorkeur op het HAN in Nijmegen, of in ieder geval de opleiding leraar Engels.

Bij voorbaat dank mensen

Laatst gewijzigd op 18-04-2014 om 20:32. Reden: Grammatica
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2014, 18:04
ramadanhasani
ramadanhasani is offline
Ik kan me voorstellen dat mijn situatie misschien net iets te specifiek is. Laat ik mijn vraag is herformuleren :

Hebben mensen ervaring met een 21+ toets voor Engels op wat voor school dan ook? Hoe vonden jullie het Engelse onderdeel hiervan en hebben jullie je voorbereidt ? ; zo ja , op wat voor manier?

Graag hoor ik van jullie
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 13:36
ramadanhasani
ramadanhasani is offline
Het is nu ongeveer een maand later en heb deze week gehoren dat ik geslaagd ben voor mijn 21+ toets. Graag zou ik mijn ervaringen hier op willen schrijven zodat mensen er wellicht wat aan hebben.

De Nederlandse toets bestond uit een tekstverklarende opdracht op Havo-5 niveau, je moest dus een tekst lezen en daaruit vragen maken. De volgende opdracht was een samenvattingsopdracht met duidelijke punten je kreeg voorgeschoteld. Een zeer interessante tekst.

De laatste onderdeel was werkwoordspelling. De dt'tjes dus. Iedereen die zich enigszins voorbereid hiervoor zou het in principe moeten halen.

Je kon 55 punten halen en bij 28 punten had je een voldoende, een 5,5 dus.

Wat betreft Engels werden we getoetst op CAE C1 niveau. Dit is de niveau die wordt verwacht van eerstejaars leerlingen aan het einde van het eerste jaar. We gingen een stukje praten in het Engels met een assessor, kregen wat directe vragen over waarom we geschikt zouden zijn voor de opleiding en paar andere standaard vragen.

Na afloop van het gesprek moesten we een schriftelijk toets maken.

De onderdelen waren :

Use of English:

Deze bestond weer uit subonderdelen, we moesten in de eerste opdracht van 'use of English' de juiste woorden in de lege plaatsen invullen van een tekst. Dit waren allemaal korte woorden zoals :which, it,when,if, etc.

De tweede opdracht die we kregen bestond uit een regel met een woord die ontbrak en naast de regels waren er dik gedrukte woorden die we moesten gebruiken in de lege plaatsen maar wel de juiste vorm van het woord.

En de laatste onderdeel van 'use of English' kregen we drie regels en in alle drie de regels zat een dezelfde woord.

Writing :

We moesten een e-mail schrijven , format en inhoud krijg je letterlijk voor je kiezen; dus dit stelde niet veel voor.

Reading :

We kregen een tekst en in de tekst ontbraken er alinea's ; we moesten de juiste alinea in de juiste nummers plaatsen.

Dus : de eerste alinea moet in vak A .

Let wel dit was dus specifiek op het HAN college Arnhem-Nijmegen , het kan heel goed zijn dat iedere school hun eigen inschrijfprocedure heeft wat betreft de 21+ toets.

Ik hoop dat mensen hieraan wat hebben.

groet,

Ramadan
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 06:23
Verwijderd
Wat goed dat je nog zo uitgebreid erop terugkomt nadat je zelf geen reactie kreeg succes met je studie!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 17:04
ramadanhasani
ramadanhasani is offline
Hoi,

ach ja ik dacht waarom niet. Mensen hebben weliswaar niet gereageerd maar wel gekeken. Heel erg bedankt in ieder geval !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten