Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2014, 16:33
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-07-2014 om 09:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2014, 17:21
Verwijderd
Vriend van mij snuift het regelmatig. Hij vond het wel ok en de bijwerkingen was waar hij het voor deed dus dat zal ook wel snor zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2014, 19:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit past beter op Psychologie, ik verplaats je topic daarheen.
Oud 05-05-2014, 05:52
Verwijderd
Ik had ritalin voor ADHD.
En het werkte niet. Het was kut.
Geen bijwerkingen. Maar zowiezo helemaal niks.

Beter kies je stratera of conserta als die erbij zitten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 22:07
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Ritalin is een goed middel voor kleuters, die kwa 'frontale hersen functies" achterlopen, relatief aan hun leeftijdsgenoten, en niet met de maatschappelijke normen mee kunnen gaan.

Voor een 18jarige vrouw, die zegt "...ik moet gebruiken..."
Je vraag is wat zijn de ervaringen? Er kunnen bijwerkingen zijn. Zoiezo veel slapeloosheid. Regelmatig angsten. Soms achterdochtige gedachten en het horen van stemmen.

Zijn er opties voor alternatieven voor ritalin? bv. minder drugs/alcohol of een normaler / gebalanceerder leven lijden?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 20:39
Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
slik die zooi niet, neem MDMA.
Oud 11-05-2014, 14:24
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
slik die zooi niet, neem MDMA.
jah joh, adviseer een meisje van 18 om aan de harddrugs te gaan Doe ff normaal zeg.
Oud 14-05-2014, 08:49
Prospect
Prospect is offline
Ik ben sinds maandag begonnen met Ritalin, in mijn geval voor ADD.
Ik merk wel redelijk dat ik mijn aandacht beter vast kan houden en me beter kan concentreren.
Qua bijwerkingen heb ik heel erg last van (sterk) verminderde eetlust, ik ben gisteren flauwgevallen omdat ik niet meer dan twee boterhammen weg wist te krijgen in 40 uur. Wel een duidelijk teken dat ik echt beter moet gaan eten dus dan maar met tegenzin en moeite wat te eten naar binnen werken. Ik ben al bijna een jaar depressief en heb een angststoornis en paniekaanvallen, ik merk wel dat mijn stemming een stuk beter is als ik Ritalin op heb maar als het dan is uitgewerkt komt het ook weer meteen een stuk heftiger terug, daarom contact ik m'n psych even of ik er wel mee door moet gaan omdat een verslaving er zo makkelijk in sluipt (ik 5x 10 mg per dag nu terwijl ik 3x voorgeschreven heb gekregen, puur omdat ik me er beter in mijn vel door voel).

Hoeveel mg heb je voorgeschreven gekregen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 08:51
Prospect
Prospect is offline
Advies van Champs-Élysées is overigens belachelijk en MDMA zal op geen enkele manier positief bijdragen aan de reden(en) waarom artsen ritalin voorschrijven.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Ik merk wel redelijk dat ik mijn aandacht beter vast kan houden en me beter kan concentreren.
Qua bijwerkingen heb ik heel erg last van (sterk) verminderde eetlust, ik ben gisteren flauwgevallen omdat ik niet meer dan twee boterhammen weg wist te krijgen in 40 uur. Wel een duidelijk teken dat ik echt beter moet gaan eten dus dan maar met tegenzin en moeite wat te eten naar binnen werken. Ik ben al bijna een jaar depressief en heb een angststoornis en paniekaanvallen, ik merk wel dat mijn stemming een stuk beter is als ik Ritalin op heb maar als het dan is uitgewerkt komt het ook weer meteen een stuk heftiger terug, daarom contact ik m'n psych even of ik er wel mee door moet gaan omdat een verslaving er zo makkelijk in sluipt (ik 5x 10 mg per dag nu terwijl ik 3x voorgeschreven heb gekregen, puur omdat ik me er beter in mijn vel door voel).

Mijn ervaring is dat Concerta (in principe hetzelfde, maar in een capsule en dus 12 uur werkend) een stuk minder inhakt qua uitgewerkt zijn. Ritalin werkte (althans voor mij) ongeveer 4 uur en dan was het afgelopen. Met Concerta gaat dat een stuk 'natuurlijker' en gaat het een stuk langzamer weg. Misschien kun je dat overwegen?
Citaat:
Hoi,

Ik moet over een poosje medicijnen gebruiken waarbij ik uit 3 verschillende kon kiezen. De meest bekende hiervan is ritalin en is ook het langste op de markt. Hebben jullie ervaring met ritalin en zoja, hoe ervaar je het? Zijn er bij jullie bijwerkingen geweest?
Ik heb het een hele tijd dagelijks gebruikt omdat ik ADD heb. Ik weet niet waarvoor jij het zou gaan gebruiken, maar daar werkte het prima voor voor mij. Ik had vooral last van een droge keel en ik moest goed opletten dat ik op tijd ging eten, want mijn eetlust werd er niet beter van. Maar ach, als dat het ergste was... Ik kon me wel weer concentreren, dat is wel wat waard.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2014, 10:37
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Mijn ervaring is dat Concerta (in principe hetzelfde, maar in een capsule en dus 12 uur werkend) een stuk minder inhakt qua uitgewerkt zijn. Ritalin werkte (althans voor mij) ongeveer 4 uur en dan was het afgelopen. Met Concerta gaat dat een stuk 'natuurlijker' en gaat het een stuk langzamer weg. Misschien kun je dat overwegen.
Zei mijn psych ook al, maar dat wordt niet vergoed door de verzekering. Ik wacht het maar even af, ben er immers pas net mee begonnen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2014, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Zei mijn psych ook al, maar dat wordt niet vergoed door de verzekering. Ik wacht het maar even af, ben er immers pas net mee begonnen.
Dat klopt. Ik heb daarom ook een dure verzekering, maar dan wordt het wel vergoed en is het goedkoper dan het zelf betalen. Het is goed klote, maar voor mij werkt het wel beter.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2014, 11:30
pielemaus
pielemaus is offline
Onlangs werd Ritalin getest in het tv-programma "spuiten en slikken", ik dacht vorige week. Ikzelf heb maar een klein stukje gezien , misschien staat de uitzending nog ergens op uitzending gemist.

Als Concerta niet vergoed word door de verzekering en je wilt dit toch liever hebben, kun je beter Ritalin vragen en dat weer doorverkopen als bijdrage in de kosten..... Blijkbaar is er vraag naar.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2014, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Onlangs werd Ritalin getest in het tv-programma "spuiten en slikken", ik dacht vorige week. Ikzelf heb maar een klein stukje gezien , misschien staat de uitzending nog ergens op uitzending gemist.

Als Concerta niet vergoed word door de verzekering en je wilt dit toch liever hebben, kun je beter Ritalin vragen en dat weer doorverkopen als bijdrage in de kosten..... Blijkbaar is er vraag naar.
Heel creatief van je en het zal ongetwijfeld werken (ik heb vaak zat de vraag gehad of ik het wilde verkopen en mensen waren bereid om tien euro neer te leggen voor zo'n pilletje) maar mensen die bij apotheken zijn wel een stuk slimmer dan dat
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 00:35
Klikding
Klikding is offline
Ik heb zelf ritalin geslikt i.v.m mijn ADHD. Ik ben nu over mijn ADHD heen gegroeid. mijn bijwerkingen waren:

-Duizeligheid
-Misselijkheid
-Spreekdrang
-Hartkloppingen
-Heel veel sperma tijdens een zaadlozing

Wat ik me afvroeg, is die laatste normaal?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 08:07
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
-Heel veel sperma tijdens een zaadlozing

Wat ik me afvroeg, is die laatste normaal?
Daar heb ik nog nooit van gehoord of over gelezen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 23:36
Klikding
Klikding is offline
Citaat:
Daar heb ik nog nooit van gehoord of over gelezen
Ja echt bizar veel. Je kent toch wel die kleine jampotjes. Zo'n ding vol
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Ja echt bizar veel. Je kent toch wel die kleine jampotjes. Zo'n ding vol
Huh?
Zou dat spul (Ritalin) dan misschien je prostaat aanzetten tot het aanmaken van extra vocht ofzo? Heb ik ook nog nooit van gehoord. En nu je het niet meer slikt is het minder? Very strange..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 00:22
Verwijderd
Citaat:

Heftig verhaal man. Heb je voor je depressiviteit ook iets gekregen of dat niet? Die stoornis en aanvallen lijken me ook heel vervelend. Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 10:34
Prospect
Prospect is offline
Ik loop nu rond bij een psycholoog, dit helpt me wel. Ik leer mezelf verzetten tegen mijn paniekaanvallen en het is me de laatste twee keer nu al gelukt om het binnen een kwartiertje tijd uit mijn hoofd te praten.
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 13:48
Prospect
Prospect is offline
Per dag? 4x 10mg of hoe?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 19:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar het werkt toch maar een x aantal uur? Kan je het dan niet beter verdelen over de dag?
Oud 20-05-2014, 19:37
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Maar het werkt toch maar een x aantal uur? Kan je het dan niet beter verdelen over de dag?
niet als je de slow-release variant hebt (concerta)
Oud 04-06-2014, 13:03
Mikeeyytjuuhhh
Mikeeyytjuuhhh is offline
Ik heb zelf Concerta, ik moet er 1 van 54mg en 1 van 36mg. Heel zwaar spul op lange termijn, als je 1 dag vergeet ben je de hele dag moe. :C
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten