Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2014, 01:59
itseme jonathan
itseme jonathan is offline
Iemand vroeg me gister voor de gein hoe lang ik eigenlijk was, dus ik meten, blijk dat ik maar 163cm ben en ik ben 18 jaar, was de zelfde lengte op me 12ste, iedereen in me famillie is lang, neven / omen, enz. dus ik vroeg me af kan ik nog groeien ? of gaat dat echt niet meer na je 18de
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 07:48
Verwijderd
Nee dat gaat niet meer. Sla het Burgerlijk Wetboek er maar op na. Het is ten strengste verboden na je 18de nog te groeien.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 10:43
bloodyb
bloodyb is offline
In principe groei je door tot ca 21 maar als jij al 6 jaar die lengte hebt zit een groeispurt er niet meer in denk ik. En hoe lang zijn je ouders?
Oud 01-05-2014, 16:21
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
gaat hem niet worden, helaas.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 16:26
itseme jonathan
vader 167 en moeder 172, en ja idd groeien zal er wel niet meer in zitten, maar vind het gewoon raar dat ik letterlijk van me 12de niet meer groei
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 17:20
Verwijderd
Je ma+pa:2= Jou lengte. Is natuurlijk niet altijd zo. Maar vaak ligt dit dicht in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 20:45
bloodyb
bloodyb is offline
Aangezien zowel je vader als je moeder niet echt lang zijn maakt dat de kans dat je nog groeit niet echt groter. Maar het is idd wel vreemd dat je in 6 jaar niet gegroeid bent. Mss dat 1 van de dokters hier iets zinnigs over kan zeggen. Naamzoek Pluis & Sarah.
Oud 02-05-2014, 00:59
Verwijderd
Ik ben ook sinds ongeveer mijn 12de niet meer gegroeid. Als je niet erg lang bent lijkt me dat niet vreemd.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 09:11
Verwijderd
Voor een meisje is het niet zo vreemd om na je 12e niet meer te groeien, voor een jongen vind ik dat wel wat vroeg om te stoppen met groeien (ik neem aan dat TS een jongen is gezien de nickname) omdat jongens de groeispurt meestal wat later krijgen.

Voor een jongen geldt dat je de verwachte lengte kunt berekenen als 44,5 + 0,376 * lengte vader + 0,411 * lengte moeder. Daar kun je dan nog weer 13 cm boven of onder zitten voordat het gek wordt (veel he!). Dus voor jou (als je een jongen bent) zou een lengte tussen 1.65 en 1.91 verwacht kunnen worden. Daar zit je nog net wat onder, dus dat is wel opvallend.

Heb je wel ooit een groeispurt gehad, dus dat je ineens meer dan 7 cm groeide in een jaar en dat je daarna merkte dat je in de puberteit kwam (dus schaamhaar, okselhaar, en bij een jongen ook baard, lagere stem, groei geslachtsdeel)?

En je kunt je ook afvragen: als je vóórdat je jezelf opmat het nooit erg vond dat je niet zo lang bent... vindt je het nu dan wel erg? Of ben je gewoon nieuwsgierig?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 11:25
itseme jonathan
Citaat:
Voor een meisje is het niet zo vreemd om na je 12e niet meer te groeien, voor een jongen vind ik dat wel wat vroeg om te stoppen met groeien (ik neem aan dat TS een jongen is gezien de nickname) omdat jongens de groeispurt meestal wat later krijgen.

Voor een jongen geldt dat je de verwachte lengte kunt berekenen als 44,5 + 0,376 * lengte vader + 0,411 * lengte moeder. Daar kun je dan nog weer 13 cm boven of onder zitten voordat het gek wordt (veel he!). Dus voor jou (als je een jongen bent) zou een lengte tussen 1.65 en 1.91 verwacht kunnen worden. Daar zit je nog net wat onder, dus dat is wel opvallend.

Heb je wel ooit een groeispurt gehad, dus dat je ineens meer dan 7 cm groeide in een jaar en dat je daarna merkte dat je in de puberteit kwam (dus schaamhaar, okselhaar, en bij een jongen ook baard, lagere stem, groei geslachtsdeel)?

En je kunt je ook afvragen: als je vóórdat je jezelf opmat het nooit erg vond dat je niet zo lang bent... vindt je het nu dan wel erg? Of ben je gewoon nieuwsgierig?
Ik kreeg alles al rond de leeftijd van 13-14, dus schaamhaar, okselhaar, baar, lagere stem, alleen de rest niet echt..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten