Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2014, 13:51
marcel90
marcel90 is offline
Het is niet mijn gewoonte om op een forum te komen ‘zeveren’, maar ik zit ergens mee op seksueel gebied. Ik ben een jongen, 100% hetero maar ik kan maar niet ‘opgewonden’ geraken van de idee dat ik seks zou moeten hebben met een meisje. Integendeel, ik vind het eigenlijk degoutant. Maar ik heb niets met, en totaal geen gevoelens voor, mannen. Terwijl er wel degelijk ooit een meisje geweest is waar ik van gehouden heb. Maar seks met een vrouw, dat vind ik degoutant, en ik weet niet waarom en kan er ook niets aan doen.

Ik voel ook geen drang/drif/behoefte om seks te hebben als jongen. Wat me toch niet normaal lijkt. Als meisjes tijdens het uitgaan komen flirten, heb ik bvb. eerder de neiging om ze weg te duwen, dan erop in te gaan en 'terug te flirten'.

Zitten er mensen in hetzelfde schuitje, en hoe denken jullie erover?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 13:59
Rboy
Rboy is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 14:00
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Hoe oud ben je?
18
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 14:28
Verwijderd
Je bent gewoon aseksueel.

Zoals ik toevallig net nog zei in dit topic - aseksualiteit komt best vaak voor, 1 op de 100 mensen is aseksueel. Dat is dus 1% van de wereldbevolking. Ter vergelijking: rood haar komt voor in 1-2% van de populatie.

Dat je wel verliefd kunt worden en in je verliefdheid heteroseksueel bent is ook niet raar, want je kan best aseksueel zijn maar niet aromantisch. Je kunt zelfs aan masturbatie doen en geen behoefte hebben aan seks met een ander mens. Dat valt er ook onder.

Omdat je 'n jongen bent zullen een paar dingen moeilijker zijn voor je, en een paar andere dingen juist makkelijker. De nadelen hebben te maken met dat van mannen meer verwacht wordt dat ze alles en iedereen maar willen neuken, ook al correspondeert dat natuurlijk niet met de werkelijkheid. Dat levert wat sociaal gezeik op, misschien dat jij daar ook last van gaat krijgen. Bovendien durven veel aseksuele mannen hun gebrek aan seksuele interesse daardoor ook niet onder de ogen te zien. Ze halen zich van alles in 't hoofd over hoe ze zouden 'moeten' zijn, voeren de druk op, worden daar weer depressief van, etc. Daar heb jij, zo te zien, geen last van. Dat is heel mooi.

De andere kant van de medaille is dat daardoor veel meer vrouwen openlijk aseksueel zijn dan mannen. Mocht je dus ooit specifiek op zoek gaan naar een aseksuele partner dan zal je 't voor 't uitkiezen hebben. Op datingsites voor aseksuelen zitten veel meer vrouwen dan mannen.

Tot slot, misschien heb je iets aan dit forum. Er worden in Nederland ook regelmatig lezingen, bijeenkomsten en filmvertoningen gehouden over aseksualiteit. Die zijn deels bedoeld ter educatie, maar zijn daarnaast ook gewoon een manier voor aseksuele mensen om elkaar te leren kennen en met elkaar te praten over hun ervaringen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 15:01
marcel90
marcel90 is offline
Ik had ook al zitten denken aan aseksualiteit. En ik vermoed steeds meer dat ik het in die richting moet zoeken inderdaad. Op zich heb ik er zelf inderdaad geen probleem mee. Al zijn de vragen / opmerkingen van mensen hieromtrent soms wel irritant.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Op zich heb ik er zelf inderdaad geen probleem mee. Al zijn de vragen / opmerkingen van mensen hieromtrent soms wel irritant.
Er is op dit forum minimaal één iemand die daarover kan meepraten. Trimm naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 16:16
bloodyb
bloodyb is offline
Er zijn nu eenmaal mensen die zich niet voor kunnen stellen dat er mensen zijn die geen behoefte aan seks hebben. Maar masturbeer je ook helemaal niet?
Oud 15-06-2014, 16:44
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die zich niet voor kunnen stellen dat er mensen zijn die geen behoefte aan seks hebben. Maar masturbeer je ook helemaal niet?
Seks heb ik ooit geprobeerd, maar ik vind het vies. En ik vind een naakte vrouw ook niet echt een aanlokkelijk zicht. Masturberen: zelden, maar dan eerder om van een irritant gevoel af te geraken, dan dat ik daarvan geniet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 17:38
Verwijderd
Kan altijd veranderen. Ik vond olijven eerst vies maar nu eet ik die motherfuckers alsof mijn leven ervanaf hangt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Kan altijd veranderen. Ik vond olijven eerst vies maar nu eet ik die motherfuckers alsof mijn leven ervanaf hangt.
Geaardheid =/= olijven.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 18:23
Verwijderd
Het ging er in deze ook meer om dat meningen kunnen veranderen dan de vergelijking met olijven. Verder heb ik ook zo vaak geen zin in seks, maar dan krijg ik toch weer medelijden en heb ik het maar.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 18:47
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Het ging er in deze ook meer om dat meningen kunnen veranderen dan de vergelijking met olijven. Verder heb ik ook zo vaak geen zin in seks, maar dan krijg ik toch weer medelijden en heb ik het maar.
Het is niet dat geaardheid een mening is. Je kiest dat niet echt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 18:49
Verwijderd
Ik heb het ook niet over geaardheid. Ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is dat je later alsnog pussy wilt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 19:10
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Ik heb het ook niet over geaardheid. Ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is dat je later alsnog pussy wilt.
Neen, want mijn geaardheid laat dat niet toe.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 19:30
Verwijderd
Reverend denkt dat geaardheid alleen met homo's is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 19:34
Rboy
Rboy is offline
Citaat:
Zo waar
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 22:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Er is op dit forum minimaal één iemand die daarover kan meepraten. Trimm naamzoek.
Hallo!

Ik kwam er pas op mijn 26ste achter dat aseksualiteit een ding is en dat ik dat ben. Jarenlang vroeg ik me af wat er mis met was, omdat ik nooit echt interesse had in mannen zoals anderen dat wel hadden.
Ik kan mensen wel aantrekkelijk vinden en heb ook ooit een relatie gehad, maar het gaat bij mij meer om dat ik iemand lief en leuk vind, en niet dat ik hem in mijn broekje wil.

Vragen en opmerkingen zal je wel blijven krijgen van mensen, want aseksualiteit is nou eenmaal niet zo bekend en veel mensen snappen het niet, maar de bekendheid wordt gelukkig al wat groter. Oh en vrijwel iedereen zal je vragen of je dan wel masturbeert. Soms gewoon BAM zo in het openbaar, alsof het totaal geen persoonlijke vraag is en het hun wat aangaat.
Oud 15-06-2014, 22:54
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Hallo!

Ik kwam er pas op mijn 26ste achter dat aseksualiteit een ding is en dat ik dat ben. Jarenlang vroeg ik me af wat er mis met was, omdat ik nooit echt interesse had in mannen zoals anderen dat wel hadden.
Ik kan mensen wel aantrekkelijk vinden en heb ook ooit een relatie gehad, maar het gaat bij mij meer om dat ik iemand lief en leuk vind, en niet dat ik hem in mijn broekje wil.

Vragen en opmerkingen zal je wel blijven krijgen van mensen, want aseksualiteit is nou eenmaal niet zo bekend en veel mensen snappen het niet, maar de bekendheid wordt gelukkig al wat groter. Oh en vrijwel iedereen zal je vragen of je dan wel masturbeert. Soms gewoon BAM zo in het openbaar, alsof het totaal geen persoonlijke vraag is en het hun wat aangaat.
Dat laatste haat ik dus echt Dan vraag ik me altijd af: 'hebben die niets beters te doen?'
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 22:57
bloodyb
bloodyb is offline
De TS was zelf erg openhartig over zijn behoefte aan seks dus ik vond het niet erg brutaal om de vraag te stellen of hij masturbeerde. De meerderheid van de mensheid heeft wel behoefte aan seks (daarom lopen er ook zoveel rond) maar wil dat zeggen dat degenen die dat niet hebben niet normaal zijn? Dacht het niet dus maar gemakshalve worden aseksuelen samen met bi- en homoseksuelen maar op een grote hoop gegooid als afwijkingen van de norm. Als Marcel geen behoefte aan seks heeft en zich daar goed bij voelt moet hij dat vooral zo laten en zich niet moeten gaan afvragen of anderen daar moeite mee hebben.
Oud 15-06-2014, 23:06
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
De TS was zelf erg openhartig over zijn behoefte aan seks dus ik vond het niet erg brutaal om de vraag te stellen of hij masturbeerde. De meerderheid van de mensheid heeft wel behoefte aan seks (daarom lopen er ook zoveel rond) maar wil dat zeggen dat degenen die dat niet hebben niet normaal zijn? Dacht het niet dus maar gemakshalve worden aseksuelen samen met bi- en homoseksuelen maar op een grote hoop gegooid als afwijkingen van de norm. Als Marcel geen behoefte aan seks heeft en zich daar goed bij voelt moet hij dat vooral zo laten en zich niet moeten gaan afvragen of anderen daar moeite mee hebben.
Op een forum maakt me dat zoveel niet uit. Het gaat er eerder om die vraag in het openbaar gesteld te krijgen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 23:27
bloodyb
bloodyb is offline
Nee, dat is ook niet iets wat ik in het openbaar aan een wildvreemde zou vragen.
Oud 16-06-2014, 03:25
Verwijderd
Citaat:
Het is niet mijn gewoonte om op een forum te komen ‘zeveren’, maar ik zit ergens mee op seksueel gebied. Ik ben een jongen, 100% hetero maar ik kan maar niet ‘opgewonden’ geraken van de idee dat ik seks zou moeten hebben met een meisje. Integendeel, ik vind het eigenlijk degoutant. Maar ik heb niets met, en totaal geen gevoelens voor, mannen. Terwijl er wel degelijk ooit een meisje geweest is waar ik van gehouden heb. Maar seks met een vrouw, dat vind ik degoutant, en ik weet niet waarom en kan er ook niets aan doen.

Ik voel ook geen drang/drif/behoefte om seks te hebben als jongen. Wat me toch niet normaal lijkt. Als meisjes tijdens het uitgaan komen flirten, heb ik bvb. eerder de neiging om ze weg te duwen, dan erop in te gaan en 'terug te flirten'.

Zitten er mensen in hetzelfde schuitje, en hoe denken jullie erover?
Je bent 18 hè, ik weet niet of je dat zou willen, maar heb je al eens laten uitzoeken of met je hormoonhuishouding alles in orde is? Misschien slaat het nergens op hoor, ik ben geen expert. Misschien maakt je lichaam wel geen of te weinig van een bepaalde stof aan. Als alles in orde blijkt te zijn, dan weet je dat in ieder geval. En als je geen behoefte hebt aan sex, dan is dat ook prima, ik kan me er wel een voorstelling van maken. Misschien klinkt dit heel raar, maar je zegt dat je wel gehouden hebt van een meisje, is het misschien een optie om met een meid die ook geen behoefte heeft aan seks (aseksueel vind ik zo'n negatief woord) iets op te bouwen? Dat lijkt mij als leek een ideale situatie, dan weten jullie wat je aan elkaar hebt en kan je toch gezelligheid en liefde voor elkaar ervaren.

Succes in ieder geval en take care.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Reverend denkt dat geaardheid alleen met homo's is.
..wut
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 16:12
Klikding
Klikding is offline
Even iets...

Geaardheid:

Ander woord voor seksuele voorkeur. Dit kunnen zowel mannen, vrouwen, dieren of objecten. Het is niet alleen dat homo's een geaardheid hebben. Iedereen heeft ze.

Ik plaats dit even omdat we al de laatste 12 berichten het hebben over de definitie van 'geaardheid'.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 21:56
Noluzo
Noluzo is offline
Als je geen zin hebt in seks dan doe je het niet
En wat maakt het dan uit of je normaal bent of niet op dat vlak
Zolang je niks tegen je zin doet is het goed lijkt mij,"misschien als je je er erg aan ergert ga eens naar de dokter en vraag hem om raad wat op zich niet gemakkelijk is
Met citaat reageren
Oud 13-07-2014, 01:40
Jonna94
Jonna94 is offline
Vind je het zelf ook niet chill om te zoenen of knuffelen? Of is het echt alleen de seks?
Ik zit niet helemaal in hetzelfde schuitje maar maak ongeveer wel hetzelfde mee als jij.
Alleen ik kan geen seks hebben ipv het niet willen.
Hierdoor is het ook onwijs moeilijk om een goeie relatie met iemand te krijgen, want de meeste mannen en vrouwen willen dat natuurlijk wel graag.

Heb jij er trouwens al over gesproken met mensen in je omgeving?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2014, 23:00
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik kan niet geloven dat je hormonen of andere stofjes tekort komt omdat je geen seksuele verlangens hebt en dat je dat 'probleem' kan 'fiksen' met medicatie of een dieet ofzo

ik geloof wel dat er 5 verschillende voorkeuren zijn
hetero
homo/lesbisch
biseksueel
panseksueel
aseksueel

ik haat de bijbel/ander zogenaamd heilig boek en sowieso religie die hetero als normaal beschouwen en de rest neerzetten als vreemd/vies/abnormaal etc.

heterosexuality is not normal, it's common.
Oud 14-07-2014, 11:02
Verwijderd
Er stond een artikel over aseksualiteit in De Morgen.

Hier de hele tekst en de blog van degene die geïnterviewd is.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2014, 11:21
Verwijderd
Als ze toch niets voelde waarom wil ze dan zo graag nooit meer seks?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2014, 22:49
Jonna94
Jonna94 is offline
Citaat:
Als ze toch niets voelde waarom wil ze dan zo graag nooit meer seks?
Omdat seks voor beide partijen leuk moet zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2014, 14:43
niftarlae
niftarlae is offline
word je dan ook nooit geil?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten