Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2014, 12:18
nood
Hallo iedereen,

ik ben nieuw op deze site, maar ik zit met een dringend vraagje.

Ik heb volgende week belangrijke toetsen alleen ik snap er niks van. Ookal lijkt het simpel, ik snap de basis niet.

Ik heb een voorbeeld zin, de som luidt als volgt:

Teken de volgende krachten op schaal en contrueer de resultante kracht. Kracht 1 = 200Newton met een hoek 40 graden ten opzichte van de positieve x-as. Kracht 2 is 150 Newton met een hoek van 70 graden ten opzichte van de positieve x-as. Wat is de grootte van de resultante kracht?

Ik zou je echt dankbaar zijn en het erg waarderen als je me hiermee kunt helpen.

Liefs Rox
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2014, 13:01
ThomasJu
ThomasJu is offline
Welkom op dit forum!

Ik heb je vraag in een nieuw topic gezet, omdat dat andere topic een beetje oud was (uit 2006).

Deel de opdracht op een deel problemen. Probeer eerst gewoon de twee krachten te tekenen en ga daarna pas kijken naar de resultante kracht.

Je moet het op schaal tekenen. Ik zou dan zeggen dat 1 cm overeen komt met 20 N. dus 1cm:20N.

De pijl van kracht 1 wordt dan 200 / 20 = 10 cm lang. Deze moet een hoek hebben met de x-as van 40 graden.

Teken eerst een assenstelsel. Meet vervolgens met je geodriehoek welke richting 40 graden is. Teken daarna een pijl van 10 cm in die richting.

Kan je zelf nu verder? Zo nee, waar loop je vast? Wat moet de lengte van de tweede pijl zijn?

De resultante kracht kan je daarna tekenen met behulp van de parallelogram methode. Ken je die? Hier onder een voorbeeld plaatje:
Met citaat reageren
Oud 22-06-2014, 16:55
mathfreak
mathfreak is offline
@ThomasJu: Deze vraag is inmiddels al beantwoord: http://www.wetenschapsforum.nl/index...-samenstellen/
Oud 22-06-2014, 19:07
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ah, fijn al die letterlijke cross posts.
Heb ik dan de tijd aangepast omdat ik het bericht afgesplitst heb? Want daar klopt iets niet.

Bedankt voor't melden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten