Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2014, 02:19
larsie140
larsie140 is offline
Beste Allemaal,

Ik zit in een dilemma en ik hoop dat één van jullie me hierbij kan helpen. Ik ben van plan om komend schooljaar in Rotterdam te studeren, maar nu twijfel ik of ik bij het RSC wil of niet. Ik hoorde namelijk van iemand dat je een groot nadeel hebt als je familie of vrienden niet bij het RSC hebben gezeten en het dus een stuk lastiger wordt als lid dan voor andere studenten die wel mensen kennen die bij het RSC hebben gezeten. Ook ga ik in me eentje volgend jaar naar Rotterdam toe en ken ik geen mensen die daar (gaan) studeren, dus moet ik me ook alleen inschrijven voor de Eurekaweek en voor het logeren in een studentenhuis. Maar zat één van jullie in het zelfde schuitje toen hij/zij in zijn eentje ging studeren en eigenlijk niemand kende die bij het RSC zat? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee (hoeft niet perse van het RSC te zijn)? Verder vroeg ik me af wat voor types er precies bij het Corps zitten. Ik weet wel dat het voornamelijk wel kakkers zijn, maar niet alle kakkers zijn in mijn ogen hetzelfde. Ik hockey zelf ook, heb het niet slecht thuis en kan het vaak met iedereen wel vinden, maar je hebt ook van die balletjes die heel erg verwaand en arrogant zijn en dat ben ik niet echt. Is het dan aan te raden bij het RSC te gaan of eerder bij een ander soort vereniging? Ik vroeg me deze dingen namelijk af, omdat het me wel leuk lijkt maar ik niet weet of het gebruikelijk is aangezien ik er niemand ken en ik niet weet of ik er tussen pas! Alvast bedankt voor de moeite om een reactie te plaatsen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2014, 07:20
Verwijderd
Ik ken een paar leden van het RSC en dat zijn prima gasten Allemaal niet verwaand of arrogant. Natuurlijk lopen er stereotype kakkers/corpsballen rond, maar ook genoeg andere types.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 08:12
Verwijderd
Ik weet niets van Rotterdam of het RSC, maar wil je er alleen even op wijzen dat er meer studentenverenigingen zijn dan alleen het corps!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 09:50
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik weet niets van Rotterdam of het RSC, maar wil je er alleen even op wijzen dat er meer studentenverenigingen zijn dan alleen het corps!
Dit inderdaad! Ga gewoon bij verschillende verenigingen kijken op een open avond en kijk of je je daar thuis voelt.
Oud 07-07-2014, 10:40
WolterB
WolterB is offline
De introductie is er juist om je een beeld te geven van de stad en de verschillende verenigingen. Vaak zie je wel dat mensen die bij het corps willen gaan hun keuze al gemaakt hebben voordat de intro begint en niet verder willen kijken naar andere opties.

Naar een stad gaan waar je weinig of geen mensen kent vind ik juist een voordeel, dan klamp je je niet aan de mensen die je al kent en leer je nieuwe mensen kennen.
Oud 07-07-2014, 11:37
Ieke
Ieke is offline
Ik heb in Rotterdam gestudeerd en bij RSG lid geweest. Wel wat anders, maar heb natuurlijk wel rondgelopen in de eurekaweek etc.
Het beste is gewoon om in de eurekaweek te gaan kijken. En dan niet alleen naar de grote feesten s'avonds, dan ben je gewoon aan het feesten met je mede eerstejaars en zegt minder over de verschillen in verenigingen. Beter kan je in de middag of wat eerder op de avond even langs gaan en dan kijken hoe de sfeer er is. Hoe vind je dan de mensen die er zitten, is het dan prettig.
Alle verenigingen doen natuurlijk hun best je binnen te halen, maar de sfeer merk je snel genoeg.

Daarnaast, ik vind lid worden wel een aanrader, mits het bij je past. Waar dan is ook meer een gevoel en wat je zoekt. Een vereniging als RSC stelt meer eisen dan waar ik gezeten heb, maar dat is wat je zelf wil. Verder denk ik dat je het voor een groot deel zelf maakt.

Qua slapen zou ik niet in de sporthal slapen. Vanuit verenigingen bieden ze soms slaapplaatsen. Anders kan je beter of in het stay ok zitten (in de kubus woningen, dus qua plek ook nog mooi) of in een goedkoop hotel, maar die liggen meestal wat ongunstiger.
Oud 20-07-2014, 20:03
patrickb2
patrickb2 is offline
Ik ben ook uit het niets naar Rotterdam gekomen, en een goede tijd gehad bij het RSC. Horrorverhalen zijn nergens op gebaseerd, wat belangrijk is dat je jezelf durft te zijn en een klik hebt met de mensen daar. Maar zo geldt het voor elke vereniging.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 17:51
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Lekker rondkijken en lid worden waar je je thuis voelt
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 16:04
Verwijderd
RSC of laurie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren