Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2014, 16:10
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Er is dus iemand in mijn klas die (bijna) nooit wat zegt. Hij praat eigenlijk alleen maar als je iets tegen hem zegt maar uit hem zelf komt er niets. Ik denk dat hij heel erg onzeker is. Waarover weet ik niet. Daarom wil ik het hem vragen. Maar hoe doe je dat dan? Ikzelf ben ook wel eens een beetje stil maar niet zoals hij Hoe zou ik dit aan moeten pakken? Gewoon direct tegen hem zeggen?
Edit: Overigens wil ik zeggen dat ik me vroeger in een soortgelijke situatie bevond. Ik was toen eigenlijk alleen maar met school bezig en had daarom ook niet super veel te vertellen. Dit zou juist een reden voor mij moeten zijn om het hem te vertellen, eigenlijk.... Daarnaast weet iedereen dat hij altijd stil is, maar wordt hij wel zo veel mogelijk betrokken zodat hij niet buitengesloten wordt. Is op zich niets mis mee, maar alsnog, hij zegt bijna niets :/

Laatst gewijzigd op 05-09-2014 om 16:14. Reden: Extra
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2014, 16:16
Elin3
Elin3 is offline
Ga eens naast hem zitten en praat! Je hoeft niet gelijk naar zijn levensverhaal te vragen, maar misschien komt hij een beetje los.
Oud 05-09-2014, 16:19
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Ga eens naast hem zitten en praat! Je hoeft niet gelijk naar zijn levensverhaal te vragen, maar misschien komt hij een beetje los.
Met meerdere lessen zit ik naast hem en ik heb al wel eens gewoon een praatje met hem gehad enzo, maar van zijn kant komt nooit wat :/
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 17:41
Verwijderd
Niet (veel) praten is niet per definitie een vorm van onzekerheid. Je kan gesprekjes met hem aanknopen maar als hij daar niet enthousiast op reageert zou ik hem gewoon lekker met rust laten.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 19:29
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Niet (veel) praten is niet per definitie een vorm van onzekerheid. Je kan gesprekjes met hem aanknopen maar als hij daar niet enthousiast op reageert zou ik hem gewoon lekker met rust laten.
Over die onzekerheid heb je wel gelijk ja, maar of hij daar niet van enthousiast wordt weet ik niet. In de pauze staat hij altijd in het groepje waar ik sta, alleen zegt hij niets. Is dat niet genoeg reden om te vragen waarom die altijd zo stil is?

Overigens wil ik nog zeggen dat ikzelf ook wel eens stil ben maar wel een paar graden minder dan hij Ik weet dat dit door mijn onzekerheid komt. Ik was vroeger eigenlijk zowat net zo stil als hem. Maar toen vond ik mensen die dezelfde interesses en humor hadden als ik en toen ging ik wel opeens mijn mond open doen. Nu gaat het al stukken beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten