Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2014, 14:01
sylviee1994
sylviee1994 is offline
Hallo allemaal,

Ik wist niet echt waarin ik deze topic moest neerzetten, maar ik maak me echt heel veel zorgen over iets.

Ik ben later ingestroomd op een mbo school en ik voel me vanaf het begin al niet thuis in deze klas. Wel loop ik met een groepje maar deze meiden zijn terughoudend naar mij toe omdat de drie meiden een band hebben ontwikkelt met elkaar en ik nieuw ben. Eerst ging ik met andere meiden om maar die geven mij nu het gevoel dat ik achter ze aan loop. Ik heb dus nu wat afstand genomen van hun. Nu zit ik dus bij dat meidengroepje en zij doen projecten met elkaar. Ze zeggen tegen mij van : Dan loop je toch gewoon met ons mee? Maar achteraf moet ik wel vragen of ik met hun mag samenwerken terwijl ze weten dat ik voor de rest ook maar alleen ben. Ik heb nog nooit problemen gehad met de klas behalve dat ik ben gepest op de basisschool. Het lijkt wel of ik niet helemaal word geaccepteerd omdat zij liever hun vertrouwelijke omgeving willen.

Wel was er een meisje die probeert met mij om te gaan maar zij praat de hele tijd over zichzelf en is iedere minuut van de dag negatief over alles en nog wat. Ze moest naar het zieken huis en gister zei ze tegen mij: Anders meld je je gewoon ziek op school totdat ik terug ben. Ze beïnvloed mij negatief en ik wil van haar af want ik wil graag mijn diploma halen.

Zelf als ik in de middag weer bij mijn vriend ben, ziet hij dat ik helemaal negatief en chagrijnig ben geworden door haar. Ook bij het samenwerken heeft dit meisje het ook continu over negatieve dingen en alleen maar over zichzelf waardoor ik niet toe kom aan mijn projecten. Ik heb ze thuis afgemaakt maar zodra we moeten samenwerken, voert ze niks uit.

Ik had haar ook geholpen enzo en heb nog nooit dankjewel van haar gekregen dus ik heb ook het idee dat ze me gewoon gebruikt. Als ze de klas in komt lijkt het wel een zombie omdat ze nooit ergens zin in heeft.

Mijn vraag voor jullie is: Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik echt betrokken word bij dat nieuwe groepje en mijn volgende vraag is : Hoe kan ik dat negatieve meisje vertellen dat ze niet met me hoeft om te gaan meer of hoe kan ik afstand nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2014, 16:11
WolterB
WolterB is offline
Tegen dat meisje moet je eerlijk zijn en aangeven dat samen werken niet werkt met elkaar, hoe moeilijk ook.

Verder is het doorbijten, jezelf niet opdringen maar ook niet afsluiten voor anderen en je vooral niet druk maken over anderen. Je doet de opleiding voor jezelf en niet voor je klasgenoten.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten