Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2014, 12:19
Calense
Calense is offline
Zijn er hier mensen die de studie International business administration of bedrijfskunde studeren?
Ik twijfel namelijk heel erg tussen die twee studies. Ik vind bedrijfskunde denk ik makkelijker omdat dat in het Nederlands wordt gegeven. In je master kan je dan kiezen voor alsnog de internationale richting.
Maar weet er iemand of dat op hetzelfde neerkomt?
Of staat het beter op je cv of zo als je IBA hebt gedaan? Of maakt het meer uit wat je naast je studie hebt gedaan? Ik bedoel dan als je in het buitenland wilt werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2014, 12:50
Verwijderd
Als je doel is om in het buitenland te werken, wat ik opmaak uit je laatste zin, dan is uiteraard IBA handiger dan bedrijfskunde. Waanzinnig en bizar dat je dat zelf niet kunt bedenken.

Ik verwacht dat bedrijfskunde en IBA grotendeels overlappen en bijvoorbeeld de boeken bij bedrijfskunde toch echt in het Engels zijn. Ik denk niet dat het wat dat betreft veel uitmaakt.

Welek van de twee studies je hebt gedaan, is waarschinlijk alleen bij je eerste baan enigszins van belang, daarna interesseert het echt niemand meer iets wat je precies hebt gedaan, zo lang je maar een relevante universitaire opleiding hebt. Hecht niet te veel waarde aan "hoe het op je cv staat".

Maar dat gezegd sluit ik af met mijn begin. Als je in het buitenland wilt werken, is IBA uiteraard de slimmere keuze. Verbijsterend dat je dat nog hier komt vragen.

Oh en ik heb geen van beide studies gedaan overigens.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 20:24
Calense
Calense is offline
Verbijsterend dat jij zo slecht hebt gelezen. De vraag was niet welke bachelor opleiding het beste is als je in het buitenland wilt werken. De vraag was of je met bedrijfskunde en een master international management ook in het buitenland kan werken. Dus of een bachelor IBA op hetzelfde neerkomt als een master international management na een bachelor bedrijfskunde.

Maar de rest van je antwoorden waren wel nuttig, dank je wel.

Laatst gewijzigd op 12-10-2014 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 07:17
Elin3
Elin3 is offline
Je kunt zelf wel bedenken dat bachelor + master beter is dan alleen bachelor hea?
Oud 13-10-2014, 07:27
Calense
Calense is offline
Dat kan ik inderdaad, maar maakt dat dan heel veel uit om aan werk te komen? Dat kan ik niet bedenken omdat ik nog geen ervaring daarmee heb.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 10:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met alleen een bachelor heb je eigenlijk geen volledig afgeronde WO opleiding.
Reageren

Regels voor berichten