Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2014, 02:08
Antoinetje
Antoinetje is offline
Best mensen,

Ik ben een jongen van 17 jaar en heb een vriendin van nu 16 jaar. Wij hebben al zo'n 3-4 jaar wat met elkaar.

Wat begon met dat lieve gevoel aan het begin, is nu omgevormd tot een lastige situatie..
Mijn vriendin is er altijd wel voor me geweest, natuurlijk ik ook voor haar. Het enigste verschil (Met name aan het begin) vanuit mij kant, is dat ik wat meer ''schuwer'' was omdat ik nog niet erg veel durfde en deed. (Zoenen in het openbaar, knuffelen etc.) Ook gaf ik haar eerst nooit echt complimenten, dit kwam vooral door mijn verleden omdat ik zwaar gepest ben en wat andere situaties.

We hadden vaak leuke tijden met elkaar en het was super tof zoals het wel hoort.
Echter, sinds 1 a 1,5 jaar is zij best wel veranderd.. Ze werd eigenlijk vaker boos op mij zonder enige reden. Als voorbeeld: In een vakantie hadden we afgesproken. (Die dagen ervoor was er niks aan hand en was het gewoon gezellig en nee ze was ook niet in ''d'r periode''!) We gingen naar een meer toe waar je kan relaxen op een klein strandje. Eenmaal op de fiets daar naar toe zei ze niet erg veel, dus vroeg ik of er iets aan de hand was. Hierop reageerde ze: niks. Ik zei; oke prima, maar als er wel wat is moet je het zeker aangeven! Zei: oke. Eenmaal aangekomen bij het meertje gingen we onze handdoeken gingen we daar liggen. Als ik wat vertelde of vroeg aan haar reageerde ze bot en kortaf.
Daardoor had ik besloten haar even met rust te laten en even af te wachten totdat het beter zou gaan. Zo'n 10 minuten later zei ze plotseling: ''Jij zegt ook niks vind er geen donder aan, ik ga wel'', ze pakte d'r handdoek op en dr tas en ging lopen richting de fiets. Ik ging ook maar inpakken en achter haar aan lopen. Bij een bepaald stuk moet zij altijd een andere richting fietsen dan ik. Toen zei ik: Ehmn, ik spreek je dan straks nog wel via Whapp of iets dergelijks? Toen zij ze: Kijk wel. 2 dagen lang had ze me daarna genegeerd en zagen we elkaar niet.. Toen we eenmaal gingen praten zei ze dat dit niet haar bedoeling was en dat dit ook niet aan mij lag, ze bood haar excuses aan.

Ikzelf vind dit tamelijk vreemd, als iemand zomaar wegloopt etc..
Maar, helaas wordt dit van kwaad tot erger.. Ik doe werkelijk waar niks of heb dr niet eens gesproken en dan belt ze boos op en heeft vaak kritiek op me... Dit kan wel is tot 6x in een week gebeuren.
Nu ben ik er achter gekomen dat de kans enorm groot is dat zij last heeft van ''Narcistische woeden/boosheid''. Hier valt moeilijk mee om te gaan, maar het is mogelijk..

Maar ondanks die ''zwarte kant'', hou ik ontzettend veel van hoor hoe raar dat ook klinkt.. Ik wil haar wel degelijk niet kwijt, anders was ik natuurlijk allang al opgestapt.. Vele vrienden zeggen ook dat ik gestoord ben dit allemaal te accepteren, maar zonder haar lijkt ook geen optie..

Hebben jullie hier ervaring mee of tips?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2014, 12:55
Antoinetje
Antoinetje is offline
Ook nog de vraag, waar liggen jullie grenzen ongeveer qua als je vriend/vriendin boos op je wordt?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 12:50
fire24
fire24 is offline
Hoi Antoinetje,

Dit lijkt me een best moeilijke situatie, met een moeilijke keuze. Je geeft zelf aan dat er mee om te gaan valt, en dat je dat wilt proberen. Ik vraag me wel af of je nog wel plezier hebt in de relatie als zij zo is. De relatie moet namelijk ook voor jou plezierig zijn en zo lijkt me dat niet het geval.

Misschien, ik weet niet of je dat al hebt gedaan, kun je met haar een gesprek erover beginnen en kijken hoe zij erin staat. Verder weet ik ook niet echt wat je zou kunnen doen...

Als mijn vriendin boos op me wordt, zal ze hoop ik er een logische reden voor hebben. Ik denk dat ik haar zou laten afkoelen en daarna het zou uitpraten. Natuurlijk hoort bij uitpraten open staan voor kritiek en haar mening.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 14:03
Antoinetje
Antoinetje is offline
Citaat:
Hoi Antoinetje,

Dit lijkt me een best moeilijke situatie, met een moeilijke keuze. Je geeft zelf aan dat er mee om te gaan valt, en dat je dat wilt proberen. Ik vraag me wel af of je nog wel plezier hebt in de relatie als zij zo is. De relatie moet namelijk ook voor jou plezierig zijn en zo lijkt me dat niet het geval.

Misschien, ik weet niet of je dat al hebt gedaan, kun je met haar een gesprek erover beginnen en kijken hoe zij erin staat. Verder weet ik ook niet echt wat je zou kunnen doen...

Als mijn vriendin boos op me wordt, zal ze hoop ik er een logische reden voor hebben. Ik denk dat ik haar zou laten afkoelen en daarna het zou uitpraten. Natuurlijk hoort bij uitpraten open staan voor kritiek en haar mening.
Beste Fire,

Dat is het gekke ik ben er wel gewend aan geraakt dat zij zo is en heb ik er dus nog steeds plezier in behalve op die momenten.. Ik denk alleen dat zij nog niet zo goed weet hoe ze met bepaalde dingen om moet gaan. Praten doe ik absoluut met haar.

Afgelopen week hebben we fijne en leuke avonden gehad.. Maar sinds zaterdag heeft ze in eens aangegeven dat ze een ''pauze'' wilt. Ze wilt dit later uitpraten, want ze weet niet of ze hiermee gelukkig wordt. Toch doe ik alles wat ze van me vraagt en wilt.. Het is tussen ons al 2 keer soort van ''verbroken'' en dan kwam ze uit haar zelf terug. Dit heeft toch een rede?

Ik weet totaal niet wat ik nu moet ik wil haar zeker niet kwijt na al die jaren en ik stress echt heel erg..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 14:56
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ze houdt je aan het lijntje. Uitmaken die handel. Ze behandelt jou als stront waartegen ze alleen aardig doet als ze er zin in heeft.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 15:41
Elin3
Elin3 is offline
Jullie zijn al lange tijd samen, wat positief lijkt maar ook hindernissen kan geven gezien jullie leeftijd. Juist in die periode van je leven kan je flink veranderen, leer je jezelf kennen en denk je na over wie je bent en wilt zijn. Het kan dus goed voorkomen dat jullie uit elkaar groeien doordat jullie je anders ontwikkelen.

Als haar gedrag structureel zo vervelend blijft is het verstandig na te denken of je met haar verder wil bouwen aan een toekomst samen. Natuurlijk ken jij haar ook als het lieve geweldige meisje waar je toen der tijd een relatie mee kreeg en waarschijnlijk hebben jullie samen al veel meegemaakt in het verleden, maar uiteindelijk gaat het erom of jullie ook in de toekomst samen willen en kunnen zijn.
Oud 20-10-2014, 17:13
Antoinetje
Antoinetje is offline
Citaat:
Ze houdt je aan het lijntje. Uitmaken die handel. Ze behandelt jou als stront waartegen ze alleen aardig doet als ze er zin in heeft.

Niet altijd.. We hebben echt meer positieve dingen dan negatieve dingen! Ze is er ook echt wel voor me en helpt me etc.. Alleen soms heeft ze echt van die gekke momentjes, wat natuurlijk vervelend kan zijn..

Misschien ben ik te pussy om zelf een keuze te maken omdat ik te veel voor haar voel en al te lang met haar samen ben..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:14
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Dan moet ze uitleggen waarom ze dat doet. Dan kan jij het begrijpen, kun jij anders reageren en misschien knapt zij er ook wel van op.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:17
Antoinetje
Antoinetje is offline
Citaat:
Jullie zijn al lange tijd samen, wat positief lijkt maar ook hindernissen kan geven gezien jullie leeftijd. Juist in die periode van je leven kan je flink veranderen, leer je jezelf kennen en denk je na over wie je bent en wilt zijn. Het kan dus goed voorkomen dat jullie uit elkaar groeien doordat jullie je anders ontwikkelen.

Als haar gedrag structureel zo vervelend blijft is het verstandig na te denken of je met haar verder wil bouwen aan een toekomst samen. Natuurlijk ken jij haar ook als het lieve geweldige meisje waar je toen der tijd een relatie mee kreeg en waarschijnlijk hebben jullie samen al veel meegemaakt in het verleden, maar uiteindelijk gaat het erom of jullie ook in de toekomst samen willen en kunnen zijn.
Klopt.. Begin = makkelijk, onderhouden = moeilijk. Zoals ik m'n vorig bericht ook zei, ik kan het gewoon niet loslaten.... Zonder haar na zoveel jaar weet ik het echt niet even niet meer! Ik voel te veel en de emoties zitten te diep om haar zelf te verlaten en uit mijn hoofd te zetten.

Als ze ervoor kiest om officieel weg te gaan, tuurlijk ga ik dan niet dood. Wel wordt het even een ''moeizame'' tijd voor mij om dit te verwerken, er valt zomaar iets weg.. Want buiten de momenten om dat het wat minder gaat, gaat het super en is het fijn!

Ik heb alles al die jaren samen met haar gedeelte gedaan en gepraat.. Dat is niet zomaar iets voor een mens al zeg ik het zelf.

Ik heb nu nergens meer invloed op en ''de bal ligt nu bij haar''....
Ik probeer er ook niet te veel over na te denken en m'n eigen ding te doen, maar dat gaat tamelijk lastig. Heeft iemand hier nog tips voor?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:20
Antoinetje
Antoinetje is offline
Citaat:
Dan moet ze uitleggen waarom ze dat doet. Dan kan jij het begrijpen, kun jij anders reageren en misschien knapt zij er ook wel van op.
Dat weet ze niet, er is wel is uitgekomen dat ze dus heel veel trekjes van een narcist heeft.. Maar daar moet ik mee leren omgaan. Dat ze soms zo boos wordt maakt me niet zo uit. Maar het feit dat zij na maanden lang waarin ik me best voor haar doe en alles accepteer als een robot kan gedragen en dingen gaat zeggen als; Er zijn bepaalde manieren wat ik niet helemaal leuk vind. Je bent wel lief voor me alleen ''anders'' lief.

Maar dan denk ik van; ZEG DAT DAN!! Ik kan niet ruiken wat zij voelt of denkt....

Ik wil er alles aan doen om goed voor haar te zijn omdat ik er totaal niet kwijt wel, maar dat kan ik moeilijk dan als ze mij niet verteld wat er is. Wij communiceren wel gewoon alleen meestal zegt zij dat het prima gaat.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:38
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Zoals ik al zei, je wordt als stront behandelt. Ze kan er misschien niks aandoen, maar dan moet jij jezelf afvragen of jij wel zo'n relatie wil. En ik zou het persoonlijk wel begrijpen als je het zou uitmaken vanwege haar gedrag naar jou toe.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:44
Elin3
Elin3 is offline
Probeer in te zien dat jij, ook zonder haar, een tof persoon bent. Je verdient het om normaal n respectvol behandeld te worden. En je hebt niet per definitie haar/ een vriendin nodig om positieve invulling aan je leven te geven.

Misschien maakt dat het makkelijker om haar los te laten... Voor elkaar vechten is mooi, maar kan niet van één kant komen. In elk geval niet voor heel lang.
Oud 20-10-2014, 20:56
Antoinetje
Antoinetje is offline
Citaat:
Probeer in te zien dat jij, ook zonder haar, een tof persoon bent. Je verdient het om normaal n respectvol behandeld te worden. En je hebt niet per definitie haar/ een vriendin nodig om positieve invulling aan je leven te geven.

Misschien maakt dat het makkelijker om haar los te laten... Voor elkaar vechten is mooi, maar kan niet van één kant komen. In elk geval niet voor heel lang.
Ze behandelt me ook vaker met respect alleen niet altijd.. Alleen dit soort momenten vind ik inderdaad wel echt klote van; ''Ik wel even een pauze'' etc..

Ik heb gewoon veelte diepe gevoelens voor haar om zelf er een einde aan te maken.. Ze is alle andere keren zelf terug gekomen.. Je weet nooit hoe iets loopt.

Beetje een ''We kunnen niet met en zonder elkaar'' verhaal denk ik.... Ik hoop dat ze mij nog een kans geeft om de dingen die ik dan misschien zelf nog vervelend doe (Of natuurlijk dat ze ook naar d'r zelf kijkt) te veranderen.... Afgelopen donderdagavond was het nog super gezellig en leuk, lijkt me toch stug als een mens dit zomaar kan met gevoelens!

Het is en blijft gewoon een ontzettende lastige situatie voor me (En voor haar denk ik ook)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 20:56
Antoinetje
Antoinetje is offline
Citaat:
Zoals ik al zei, je wordt als stront behandelt. Ze kan er misschien niks aandoen, maar dan moet jij jezelf afvragen of jij wel zo'n relatie wil. En ik zou het persoonlijk wel begrijpen als je het zou uitmaken vanwege haar gedrag naar jou toe.
Klopt maar ik doe ook wel is wat fout he.. Alleen ik werk daar misschien meer aan dan dat zij het doet.. Ik heb gewoon te veel gevoel voor haar om het te laten gaan..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 21:04
Antoinetje
Antoinetje is offline
Maar goed ze heeft dus vannacht wel in eens uit haar zelf gezegd; ''Wanneer wil je ''face2face'' praten. Maar goed ze deed nog steeds op dat moment erg kortaf en bot, dus ik moet zeker niet van het positieve uitgaan, maar ook weer niet van het ergste. Blijft gewoon erg lastig.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 06:36
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Zeg wat jou dwars zit en laat haar dat ook zeggen, meestal helpt dat wel!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 14:02
Antoinetje
Antoinetje is offline
Tot nu toe heeft ze nog geen tijd om te praten. (Begrijp ik ook, want ik weet dat zij het heel druk heeft!)
Buiten dat ze het druk heeft gaf ze ook aan dat ze wilt praten wanneer zij goed heeft nagedacht en ''er klaar voor is''....

Ik moet me maar op het ergste voorbereiden denk ik zomaar.. Wat is het soms toch oneerlijk. Dan voel ik me namelijk afgelopen weken best wel bedrogen.... Dat ze zei dat alles goed was van me hield en nog veel seksueel contact met me heeft/had.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 14:39
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Wees maar blij, dan ben je van dr rara acties af.

Edit: En volgens mij verdien jij veel beter.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 20:19
Antoinetje
Antoinetje is offline
Citaat:
Wees maar blij, dan ben je van dr rara acties af.

Edit: En volgens mij verdien jij veel beter.
Snap je dat ''blij zijn'' wel heel lastig is.... (Zal zijn)....
En naja het was en is buiten haar dingetjes om wel een mooi knap fijn lief meisje.... Waar ik dus echt tamelijk veel voor over heb!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 20:38
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik snap je, alleen ik denk gewoon dat je beter verdient, en dat zij niet zo raar moet doen. Dus als ze het uitmaakt zou ik er even van balen, maar wel denken dat het zo beter is.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 12:56
Antoinetje
Antoinetje is offline
Ik kon het toch niet laten (Probeerde me al dagenlang ''in te houden'') haar een berichtje te sturen met: (Je hoeft niet te antwoorden) Ik mis je.... Daarop heeft zij na een tijdje verbazend genoeg gezegd: Waarom?? Toen heb ik haar uitgebreid verteld waarom.. Maar waarom is ze dan toch zo nieuwsgierig?! (Normaal gesproken als ik het zelf zou uitleggen waarom, blokkeerde ze me). Maar goed..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 13:39
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik kon het toch niet laten (Probeerde me al dagenlang ''in te houden'') haar een berichtje te sturen met: (Je hoeft niet te antwoorden) Ik mis je.... Daarop heeft zij na een tijdje verbazend genoeg gezegd: Waarom?? Toen heb ik haar uitgebreid verteld waarom.. Maar waarom is ze dan toch zo nieuwsgierig?! (Normaal gesproken als ik het zelf zou uitleggen waarom, blokkeerde ze me). Maar goed..
Omdat ze een meisje is, daarom. Als iemand zegt "Ik mis je" is daar vaak een verklaring voor die op enige wijze haar positieve eigenschappen benadrukt (waarom zou je haar anders missen), dat horen meisjes graag. Dat in combinatie met een soort natuurlijke vrouwelijke nieuwsgierigheid kan genoeg zijn om nu wel door te vragen.
Oud 22-10-2014, 14:08
feniks
feniks is offline
Als mijn vriendin zich zo zou gedragen, kreeg ze 1 (één) kans om het uit te leggen en haar verontschuldigingen aan te bieden.
Met als toevoeging dat ze het de volgende keer niet hoeft te doen, want dan is het over voor ze de kans heeft om sorry te denken.

Kerel, kweek ballen en dump haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten