Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2014, 15:28
Geality
Geality is offline
Beste mede scholiertjes,

Ik hoop met deze post wat mensen te vinden die ervaring hebben in soortgelijke situaties of mensen die tips hebben, andere inzichten zijn altijd welkom!

Zit momenteel in mijn afstudeerjaar van mijn bachelor Chemie (major Forensisch Lab Onderzoek) en wil na mijn HBO-bachelor een WO-master gaan doen. Ik heb zitten kijken naar de volgende masters: Moleculaire Levenswetenschappen (Utrecht, Nijmegen, Wageningen) en Chemistry (Nijmegen). Beiden lijken me zeer leuk om te doen. Ik heb ondertussen al wat mails verstuurd met wat eenvoudige vragen of een overstap mogelijk is.

Nu was mijn vraag aan jullie zijn er mensen met soortgelijke overstappen, mensen die ervaringen hiermee hebben/die op deze masters zitten of dingen weten die mij mogelijk zouden kunnen helpen. Kortom, ik ben op zoek naar zo veel mogelijk verhalen die een relatie met mijn verhaal hebben!

Laat ze maar komen, alvast bedankt!

Geality
Oud 20-10-2014, 15:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Soms moet je een verkorte bachelor doen en sommige universiteiten hebben een schakeljaar vanaf het HBO. Andere universiteiten (de VU bijvoorbeeld) heeft bepaalde masters die je zo in kan vanaf het HBO en waarbij je eventueel bepaalde dingen nog inhaalt tijdens de master. Zo was het tenminste een aantal jaar terug. Het beste kan je contact zoeken met de universiteit en de opleiding van je voorkeur en hen je situatie voorleggen.
Oud 20-10-2014, 15:44
Geality
Geality is offline
Citaat:
Soms moet je een verkorte bachelor doen en sommige universiteiten hebben een schakeljaar vanaf het HBO. Andere universiteiten (de VU bijvoorbeeld) heeft bepaalde masters die je zo in kan vanaf het HBO en waarbij je eventueel bepaalde dingen nog inhaalt tijdens de master. Zo was het tenminste een aantal jaar terug. Het beste kan je contact zoeken met de universiteit en de opleiding van je voorkeur en hen je situatie voorleggen.
Tegenwoordig is het vaak een schakeljaar ('pre-master') inderdaad. Contact met de universiteiten heb loopt ondertussen en ook opendagen staan in mijn agenda. Hoop hier met wat mensen in contact te komen die ook zon overstap hebben gemaakt/op dit soort masters zitten.

Thanks
Reageren

Regels voor berichten