Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2014, 21:12
Pancakelover
Pancakelover is offline
Hi Allemaal
Ik zal vast niet de enigste zijn maar ik ben van plan om te beginnen met een wenkbrauw piericing (Ik laat het ook bij 1 ik wil geen ijzerhandel worden ) te laten zetten en later miss nog te kijken naar een tatoeage, persoonlijk vindt ik het echt heel mooi
Maar heel veel mensen die ik ken in mijn omgeving zijn er echt zwaar op tegen

Maar wat is jullie mening over mensen met een piercing/tatoeage op een best jonge leeftijd van 15 (piercing zou dan rond 16e komen en tatoeage veel later!)

Groetjes
Pancake
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2014, 21:20
Martinnnn
Martinnnn is offline
Ik vind een piercing in het algemeen wel mooi, de plek moet je zelf weten. Eentje vind ik mooi, meer zou ik niet doen.
Tatoeage vind ik awesome, alleen bedenk je wel dat ze er voor altijd blijven zitten, dus maak een goede keuze.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 21:22
Elin3
Elin3 is offline
Sommige mensen staat het geweldig, andere mensen krijgen er gelijk een bepaald type (soms ordinaire) uitstraling van.
Oud 28-10-2014, 06:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb zelf piercings, dus ik ben over het algemeen een voorstander, alleen wat Eline zegt. Daarbij zijn piercings een bitch als je gaat werken, want die moeten bijna overal uit. Tatoeages zijn al iets meer geaccepteerd tegenwoordig, maar die moest ik ook regelmatig bedekken. Er zijn zelfs opleidingen waar dat allebei moet. Denk dus goed na over de plek van je tattoo en bedenk dat je je piercing in sommige gevallen uit moet doen.
Oud 28-10-2014, 08:59
Miekje*
Miekje* is offline
Pas vertelde een verpleegkundige in opleiding me dat ze binnen haar opleiding en vakgebied veel commentaar krijgt op de piercings die ze heeft, terwijl ik heel erg mee vind vallen wat ze heeft qua hoeveelheid. Ze doet haar septum altijd in haar neus tijdens werk, zodat die onzichtbaar is. Ze heeft haar lippiercing er definief uitgehaald en draait tijdens werk een doorzichtig balletje op haar tongpiercing. Haar oren (3 oorbelgaatjes en aan beide kanten een helix) boeien verder niemand, want dat is blijkbaar maatschappelijk geaccepteerd. Ze heeft zelfs haar navelpiercing eruit moeten halen omdat meerdere collega's daar commentaar op hadden gegeven tijdens het omkleden in de omkleedruimte.

Ik weet niet of dit aan haar docenten/collega's/werkgever ligt of dat dit overal in de zorg zo is. Ik kan begrijpen dat een lippiercing ofzo omwille van veiligheid/hygiëne niet zo handig kan zijn, maar kom op, een navelpiercing? Die zit toch gewoon onder je kleding en heeft niemand verder iets mee te maken?

Geen idee wat voor werk je doet/wilt gaan doen en of elke werkplek dat soort dingen accepteert, maar dat zie je vanzelf wel. Houd bovenstaand verhaal wel in je achterhoofd, ook al is het misschien een worst-case-scenario.
Oud 28-10-2014, 11:32
Verwijderd
Piercings zijn per definitie lelijk. Tatoos zijn heel erg soms niet lelijk, maar het feit dat het getekend is op de huid is wel weer waardeloos.

Leeftijd maakt niet uit, voor een 15 jarige is het even lelijk als een 80 jarige.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2014, 18:47
Barbaard
Barbaard is offline
16 jaar en een wenkbrauw piercing moet kunnen.
zelf begon ik op die leeftijd met een ringetje boven in mijn oor.
Paar jaar later waren dat er 8 over mijn hele oor, en een industriel en 10mm tunnel in het andere oor.
En met piercings is het ook mochten er problemen mee komen (toekomstige werkgever, of je vind het zelf niet meer mooi) doe je ze uit en je ziet er niks meer van.

Tattoo's is zoiezo wachten tot je 18e.
Pas doen als je er echt heel zeker over bent wat je wil. (tattoo's kunnen zeer verslavend zijn, persoonlijke ervaring)
En ook of je baas het net zo leuk idee vind als jij. Want al zie je steeds meer tattoo's in het straatbeeld.
Op de werkvloer kan dat nog eens behoorlijk tegenvallen.

Wat je omgeving ervan vind? piercings en tattoo's zet je toch voor jezelf omdat je ze zelf mooi vind?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 00:29
Verwijderd
Als je het toch voor jezelf doet kan je de desbetreffende afbeeldingen ook als wallpaper instellen op je computer. Scheelt ook meteen weer geld.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 15:53
Pancakelover
Pancakelover is offline
Dank allemaal voor jullie meningen
Om even verder in te gaan op de waarschuwingen van sommige:

De piercing: worden van die titanium balletjes bij mijn wenkbrauw dit omdat deze lijkt mij het minst in de weg zit, de mooiste plaats is. Ik hou het heel subtiel allemaal omdat het niet teveel aandacht moet op eisen net als de bril moet het een verlenging zijn voor jou en niet het hoogte punt dus daarom gaat mijn mening ook uit naar zilver gekleurd (standaard) inplaats van zwarte balletjes, Voordeel van de piercing vindt ik dat je hem gewoon weer eruit kan halen wanneer je of geen zin hebt/ of hem niet meer mooi vindt en je er niks meer van terug ziet.

De tatoe: komt veel later pas ik denk rond mn 20e doordat ik 16 toch net nog iets te jong vindt om idd z'n keuze te maken, ook hier gaat mijn voorkeur weer uit naar iets kleins en subtiel zodat het geen aandachtvragerij wordt

Mvg
Pancakelover

Laatst gewijzigd op 29-10-2014 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 21:29
Davizz
Davizz is offline
Ik vind het wel mooi en stoer. Ik heb namelijk zelf een neuspiercing en ik wil nog wel een keer een kleine tatoeage laten zetten op mn arm
Met citaat reageren
Oud 30-10-2014, 19:07
KawaiiPluzzle
KawaiiPluzzle is offline
ik vind piercings mooi ! Later miss een in mijn tong :$
Met citaat reageren
Oud 31-10-2014, 02:51
Laiva
Laiva is offline
Ik hou echt van tattoo's en piercings, zelf heb ik wat piercings in mijn oren, maar wil er graag een in mijn lip. ik heb nog geen tatoo, maar wil er wel dolgraag eentje laten zetten!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 12:53
Barbaard
Barbaard is offline
Citaat:
Dank allemaal voor jullie meningen
De tatoe: komt veel later pas ik denk rond mn 20e doordat ik 16 toch net nog iets te jong vindt om idd z'n keuze te maken, ook hier gaat mijn voorkeur weer uit naar iets kleins en subtiel zodat het geen aandachtvragerij wordt
Citaat:
ik wil nog wel een keer een kleine tatoeage laten zetten op mn arm
Citaat:
ik heb nog geen tatoo, maar wil er wel dolgraag eentje laten zetten!
Laat de 1e tattoo meteen een goeie zijn (lees: niet te klein in formaat)
Want ervaringen leert dat het meestal niet bij eentje/kleintje blijft.

Op mijn 20e liet ik de eerste zetten (waar ik wel een jaar of 5 over nagedacht had)
half jaar later had ik nr 2 al.
Nu paar jaar later heb ik er ondertussen al 11. Waarvan de laatste (plaat van 25x35 cm rondom me bovenbeen) nog in progres is.
En volgende week laat ik nr. 12 nog even tussendoor zetten.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Laat de 1e tattoo meteen een goeie zijn (lees: niet te klein in formaat)
Want ervaringen leert dat het meestal niet bij eentje/kleintje blijft.

Op mijn 20e liet ik de eerste zetten (waar ik wel een jaar of 5 over nagedacht had)
half jaar later had ik nr 2 al.
Nu paar jaar later heb ik er ondertussen al 11. Waarvan de laatste (plaat van 25x35 cm rondom me bovenbeen) nog in progres is.
En volgende week laat ik nr. 12 nog even tussendoor zetten.
Dat het bij jou zo ging wil niet zeggen dat het bij iedereen zo gaat. Ik zie vaak genoeg mensen van veertig, vijfenveertig jaar die gewoon één of twee kleine tattoos hebben. De mensen die helemaal vol zitten zijn een minderheid van de mensen met tatoeages.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 20:55
Laiva
Laiva is offline
nou ja, me helemaal vol zetten ben ik ook nie echt van plan maar eentje op mijn schouderblad zou me toch niet misstaan denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 11:27
bikinigek
bikinigek is offline
bij mij verwachten ze nooit piercings heb er een aantal maar allemaal niet echt te zien met kleren aan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 17:29
onizuka-
onizuka- is offline
piercing vind ik best kunnen op 15de, al zou ik het zelf niet doen .

Een tatoeage zou je beter nog niet doen, zelf zou ik ook een willen, heb er al over zitten denken, maar om da nu al te doen (ik ben nu bijna 16) vind ik toch nog veel tevroeg
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 18:08
Barbaard
Barbaard is offline
Meeste shops tattooeeren ook niet onder de 18 dus dat scheelt weer.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 18:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik krijg kriebels van deze topic. Ik wil al heel lang een tattoo, maar heb er tot nu toe nog geen geld voor gehad. En ik wil hem natuurlijk wel laten zetten bij een goede shop en niet bij een vrijetijdstattoeerder op 3 hoog achter.
Oud 02-11-2014, 18:24
onizuka-
onizuka- is offline
idd barbaard, vind ik zelf ook heel goede regeling

+Miekje aan wat denk je dan m te laten zetten?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 18:56
ibrahim123
ibrahim123 is offline
ik vind het echt lelijk waarom zou je je eigen gezicht lelijk willen maken? ik snap het gewoon niet en als je een tatoeage neemt is dat gevaarlijk want er kan inkt in je bloed komen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 20:56
onizuka-
onizuka- is offline
Citaat:
ik vind het echt lelijk waarom zou je je eigen gezicht lelijk willen maken? ik snap het gewoon niet en als je een tatoeage neemt is dat gevaarlijk want er kan inkt in je bloed komen
1. je kan piercings overal zetten

2. als je het bij een proffesionial laat doen is die kans ongeveer 1/ 1 000 000 000 000 000
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 14:51
Verwijderd
Er zijn maar weinig mensen bij wie ik een piercing in het gezicht mooi vind. Zelf heb ik alleen maar oorbellen en dat vind ik prima.

Ik heb wel één tattoeage, die niet zichtbaar is als ik kleren aan heb. De volgende komt ook op een niet-zichtbare plek. Mijn tattoeages zijn van mij en die hoeft niemand per sé te zien. Ik beslis wie ze wel en niet ziet. Daarnaast wil ik in mijn werk zo neutraal mogelijk overkomen en ik heb het gevoel dat ik dat neit meer ben als ik zichtbare tattoeages heb. Ik werk in de zorg en ken wel een aantal mensen die flink wat zichtbare tattoeages hebben. Ook prima, maar niet voor mij.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2014, 08:22
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Miekje aan wat denk je dan m te laten zetten?
Mijn eerste wordt sowieso een vogel. Plaats ben ik nog niet zeker. Ik wil heel graag een ooievaar, maar daarvoor moet ik eerst bij een goede tattooshop langs voor advies.
Reageren

Regels voor berichten