Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2014, 00:03
KawaiiPluzzle
KawaiiPluzzle is offline
Ik wou misschien met een jongen gaan afspreken om "het" te gaan doen. Maar ik ben er onzeker.

Zijn condooms wel stevig genoeg?
Zo ja, waarom zijn er dan toch meisjes die zwanger zijn maar niet wilde?

Alvast bedankt !
-xxx- Pluzzle

Laatst gewijzigd op 24-11-2014 om 16:47. Reden: Terugzetten OP
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 00:15
bloodyb
bloodyb is offline
Als je er onzeker over bent zou ik "het" nog maar even uitstellen. Condooms zijn meestal wel veilig maar kunnen scheuren, oa door onjuist gebruik. En bedoel je met de tweede vraag dat er toch meisjes zwanger worden als er een condoom wordt gebruikt?
Oud 23-11-2014, 01:00
mediaROCKS
mediaROCKS is offline
tuurlijk zijn condooms stevig genoeg. Anders zouden ze er niet zijn.. Probeer eens een condoom op te blazen dan zal het je verbazen hoe stevig die dingen zijn. Bovendien de mensen die onwillig zwanger zijn geraakt komt vaak omdat ze helemaal geen voorbehoedsmiddelen gebruiken maar vaak wel zeggen dat ze dat doen of oncorrect gebruik (condoom andersom of tuutje niet ingedrukt) of dat de condooms over datum zijn en dat ze hem verkeerd opbergen (zoals in de portemonee NOOIT DOEN!)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 09:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Voor je eerste keer zou ik niet zomaar met iemand afspreken om het te doen en zeker niet als je er niet zeker van bent. Maagdelijkheid is niet iets waar je vanaf moet he, het wordt eens tijd dat mensen dat gaan inzien. Begin eerst met andere dingen, zoenen, voelen, vingeren, aftrekken.. Daarna kun je altijd de stap nog maken.
Oud 23-11-2014, 10:28
Verwijderd
Ik vind dit forum soms zo verbijsterend bizar preuts.

Citaat:
Als je er onzeker over bent zou ik "het" nog maar even uitstellen.
Ze is onzeker over zwanger raken. Wat een onzinnig advies om dan maar seks helemaal uit te stellen.

Citaat:
Maagdelijkheid is niet iets waar je vanaf moet he, het wordt eens tijd dat mensen dat gaan inzien.
Ze zegt nergens dat ze er vanaf moet. Het enige waar ze onzeker over is, is zwanger raken, zo te lezen. Wat vreemd om meteen een vooroordeel er aan vast te plakken en vervolgens nog te veroordeelen volgens dat vooroordeel ook.

KawaiiPluzzle, als jij zin hebt in seks, zorg dan dat je het veilig doet. Condooms zijn in principe hartstikke veilig, ik ken persoonlijk geen verhaal van mensen die een condoom gebruikt hebben maar toch zwanger raakten. En verder veel plezier
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 10:51
Verwijderd
Precies wat Ertur zegt, ja.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 10:55
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ze zegt nergens dat ze er vanaf moet. Het enige waar ze onzeker over is, is zwanger raken, zo te lezen. Wat vreemd om meteen een vooroordeel er aan vast te plakken en vervolgens nog te veroordeelen volgens dat vooroordeel ook.
Ik denk dat LP het las als 'ik zit er over na te denken om zomaar met iemand af te gaan spreken om seks te hebben' en dat jij het leest als 'ik zit er over na te denken om met een specifiek iemand seks te gaan hebben'.
Oud 23-11-2014, 11:12
Verwijderd
Nee, het is vrij duidelijk dat ze met iemand wil afspreken die in elk geval niet haar vriend is. Maar daarvan zie ik 't probleem ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 11:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nee, het is vrij duidelijk dat ze met iemand wil afspreken die in elk geval niet haar vriend is. Maar daarvan zie ik 't probleem ook niet.
Klopt, maar daar zei ik niks over.
Oud 24-11-2014, 14:30
KawaiiPluzzle
KawaiiPluzzle is offline
Kzal de tips onthouden ^^ maar heb toch ni meer iets met hem afgesproken... Hij wou f***buddies ofzo zijn. Maar dat wil ik ni xdd
Met citaat reageren
Oud 24-11-2014, 15:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind dit forum soms zo verbijsterend bizar preuts.
Ik vind het soms niet preuts genoeg.

Aan de ene kant denk ik ook wel eens 'moet je lekker doen, als je daar zin in hebt' en aan de andere kant hebben we hier wel te maken met kinderen (ja, kinderen) van 13-16 en vaak gaat het ook nog om de eerste keer. Ik ben misschien heel ouderwets en dat vind ik allemaal prima, maar ik vind dat de eerste keer seks speciaal moet zijn, omdat dat je bijblijft. Er zullen nu ongetwijfeld mensen zijn die het daar niet mee eens zijn en dat mag, maar ik weet alles tot in detail nog van mijn ontmaagding en ik ben blij dat het was met wie het was, omdat ik totaal op mijn gemak was bij hem en dat nu nog steeds iets is waar ik met een fijn gevoel op terugkijk.

Natuurlijk heb ik ook een tijdje gehad dat het me niet uitmaakte, maar toen was ik 18 (en dus iets meer bij mijn verstand dan iemand van 14/15) en dan nog, als ik er nu aan terugdenk, walg ik van wie ik toen was.

Ik vind seks iets speciaals, iets dat je deelt met iemand die jij speciaal vindt en die jou speciaal vindt en niet met iemand die gewoon klaar wil komen en het niet uitmaakt of dat met jou of de volgende is.

En ik begrijp waar het vandaan komt om er open over te zijn en te zeggen dat mensen lekker moeten doen waar ze zin in hebben (zolang het maar veilig gebeurt), ik begrijp het echt, zeker omdat ik vaak in tweestrijd sta met dit soort dingen, maar dan komt het ouderwetse weer naar boven: Ik vind seks ontzettend intiem en ik vind dat je de ander volledig moet (kunnen) vertrouwen met jouw lichaam.
Ik weet niet van wie ik dat heb, want mijn hele gezin denkt heel makkelijk over seks, maar ik vind dat alle keren speciaal moeten zijn, net als de eerste keer.
Oud 25-11-2014, 16:05
Loner
Loner is offline
Wat een treurnis in het bericht hiervoor :')
Alsof je zoveel meer verstand krijgt het moment dat je 16 bent ipv 15.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2014, 17:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat beweer ik nergens.
Oud 26-11-2014, 14:10
bernicederoos
bernicederoos is offline
Citaat:
Ik wou misschien met een jongen gaan afspreken om "het" te gaan doen. Maar ik ben er onzeker.

Zijn condooms wel stevig genoeg?
Zo ja, waarom zijn er dan toch meisjes die zwanger zijn maar niet wilde?

Alvast bedankt !
-xxx- Pluzzle
Toen ik het voor de eerste keer deed, toen was ik echt verliefd op die jongen. Condooms geven natuurlijk niet 100% zekerheid, maar de kans is veel en veel kleiner. Ik was 14 en was ook super onzeker, maar je moet hem kunnen vertrouwen. Als hij verliefd op je is en jij op hem, geloof me dan dat het juist een super ervaring gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 19:02
FlorenceFlo
FlorenceFlo is offline
Misschien moet je en aan de pil gaan én condoom gebruiken XD
Oud 28-11-2014, 19:36
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Ik vind het soms niet preuts genoeg.

Aan de ene kant denk ik ook wel eens 'moet je lekker doen, als je daar zin in hebt' en aan de andere kant hebben we hier wel te maken met kinderen (ja, kinderen) van 13-16 en vaak gaat het ook nog om de eerste keer. Ik ben misschien heel ouderwets en dat vind ik allemaal prima, maar ik vind dat de eerste keer seks speciaal moet zijn, omdat dat je bijblijft. Er zullen nu ongetwijfeld mensen zijn die het daar niet mee eens zijn en dat mag, maar ik weet alles tot in detail nog van mijn ontmaagding en ik ben blij dat het was met wie het was, omdat ik totaal op mijn gemak was bij hem en dat nu nog steeds iets is waar ik met een fijn gevoel op terugkijk.

Natuurlijk heb ik ook een tijdje gehad dat het me niet uitmaakte, maar toen was ik 18 (en dus iets meer bij mijn verstand dan iemand van 14/15) en dan nog, als ik er nu aan terugdenk, walg ik van wie ik toen was.

Ik vind seks iets speciaals, iets dat je deelt met iemand die jij speciaal vindt en die jou speciaal vindt en niet met iemand die gewoon klaar wil komen en het niet uitmaakt of dat met jou of de volgende is.

En ik begrijp waar het vandaan komt om er open over te zijn en te zeggen dat mensen lekker moeten doen waar ze zin in hebben (zolang het maar veilig gebeurt), ik begrijp het echt, zeker omdat ik vaak in tweestrijd sta met dit soort dingen, maar dan komt het ouderwetse weer naar boven: Ik vind seks ontzettend intiem en ik vind dat je de ander volledig moet (kunnen) vertrouwen met jouw lichaam.
Ik weet niet van wie ik dat heb, want mijn hele gezin denkt heel makkelijk over seks, maar ik vind dat alle keren speciaal moeten zijn, net als de eerste keer.
Ik ben het deels met je eens. Het hoeft niet verheven te worden naar iets magisch maar ook niet weg gebagatelliseerd te worden.

Mensen die beweren dat vrouwelijke maagdelijkheid een cadeautje is voor de man, moeten naar mijn mening dood.

Maar om seks te hebben zonder dat je erachter kunt staan, vind ik ook weer niets. Ik geloof wel dat als je 13-16 bent, je spijt kan hebben van je eerste keer door peer pressure (al mijn vrienden/vriendinnen hebben het al gedaan).
Het leven is geen wedstrijd. Hoe in je achterhoofd dat je goed moet voelen, want jij moet met jezelf leven en jezelf open en eerlijk in de spiegel kunnen blijven kijken.

Regels voor berichten