![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Aan de ene kant denk ik ook wel eens 'moet je lekker doen, als je daar zin in hebt' en aan de andere kant hebben we hier wel te maken met kinderen (ja, kinderen) van 13-16 en vaak gaat het ook nog om de eerste keer. Ik ben misschien heel ouderwets en dat vind ik allemaal prima, maar ik vind dat de eerste keer seks speciaal moet zijn, omdat dat je bijblijft. Er zullen nu ongetwijfeld mensen zijn die het daar niet mee eens zijn en dat mag, maar ik weet alles tot in detail nog van mijn ontmaagding en ik ben blij dat het was met wie het was, omdat ik totaal op mijn gemak was bij hem en dat nu nog steeds iets is waar ik met een fijn gevoel op terugkijk. Natuurlijk heb ik ook een tijdje gehad dat het me niet uitmaakte, maar toen was ik 18 (en dus iets meer bij mijn verstand dan iemand van 14/15) en dan nog, als ik er nu aan terugdenk, walg ik van wie ik toen was. Ik vind seks iets speciaals, iets dat je deelt met iemand die jij speciaal vindt en die jou speciaal vindt en niet met iemand die gewoon klaar wil komen en het niet uitmaakt of dat met jou of de volgende is. En ik begrijp waar het vandaan komt om er open over te zijn en te zeggen dat mensen lekker moeten doen waar ze zin in hebben (zolang het maar veilig gebeurt), ik begrijp het echt, zeker omdat ik vaak in tweestrijd sta met dit soort dingen, maar dan komt het ouderwetse weer naar boven: Ik vind seks ontzettend intiem en ik vind dat je de ander volledig moet (kunnen) vertrouwen met jouw lichaam. Ik weet niet van wie ik dat heb, want mijn hele gezin denkt heel makkelijk over seks, maar ik vind dat alle keren speciaal moeten zijn, net als de eerste keer.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen die beweren dat vrouwelijke maagdelijkheid een cadeautje is voor de man, moeten naar mijn mening dood. ![]() Maar om seks te hebben zonder dat je erachter kunt staan, vind ik ook weer niets. Ik geloof wel dat als je 13-16 bent, je spijt kan hebben van je eerste keer door peer pressure (al mijn vrienden/vriendinnen hebben het al gedaan). Het leven is geen wedstrijd. Hoe in je achterhoofd dat je goed moet voelen, want jij moet met jezelf leven en jezelf open en eerlijk in de spiegel kunnen blijven kijken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
De eerste keer met je huidge partner Thee Muts | 47 | 26-08-2006 22:24 | |
Liefde & Relatie |
De eerste keer dat je vriend(in) 'Ik hou van je' zei Verwijderd | 96 | 23-06-2006 12:16 | |
Seksualiteit |
beinvloed door de eerste keer(?) deringmeester | 45 | 23-03-2005 13:20 | |
Seksualiteit |
De eerste keer samen slapen... lso | 59 | 03-11-2004 07:37 | |
Seksualiteit |
De eerste keer... John_doe | 35 | 18-08-2004 13:07 | |
Seksualiteit |
De eerste keer doemt te mislukken? kainie | 19 | 02-08-2003 14:34 |