Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, even serieus: bij de mondelingen die ik gehad heb op de middelbare, zat ik alleen met de leraar en kreeg geen bewijs mee. Maar bij de mondelingen die ik gehad heb op de universiteit zat er inderdaad een 'bijzitter' bij en kreeg ik een ondertekend bewijs mee. Als dat geen usance is op je school, je hebt echt dit mondeling gedaan en er wordt nu moeilijk over gedaan, zou ik daar zelf wel behoorlijk over gaan klagen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Naar de Examencommissie stappen? (ze zegt dat dat geen zin heeft en zij hetzelfde zeggen als haar, dat ik het opnieuw moet doen) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2e periode hetzelfde onderwerp. Dus niet heel erg gek dat ze het niet meer weet Daarvoor heb je dus een namenlijst en beoordelingsformulier. Die ze dus niet meer heeft |
![]() |
|
Jij hebt mondeling gedaan, zij raakt dingen kwijt, ze zou er niet jouw probleem van moeten maken.
Heeft ze ergens gezegd dat je het overnieuw/ opnieuw moet doen (in haar mail o.i.d.) daaruit blijkt dan ook dat je het al gedaan hebt.
|
Dan heb je bewijs dat je het mondeling hebt gedaan. Ga hiermee naar iemand (mentor, teamleider, studiecoördinator) en vraag of dat inderdaad een redelijke oplossing is.
Heb je inmiddels op school al met iemand anders als je docent contact gehad hierover?
||
![]() |
Citaat:
Heb als motivatie gegeven dat: * Mondeling het cijfer van een 5.5 gegeven * Ze hoort belangrijke documentatie op te slaan * Normaal gesproken horen er 2 docenten bij te zitten. Het OER (de regels) geeft aan dat dit hoort met deze studielast. * Ik wil een beroep doen op omgekeerde bewijslast. Edit: Zie ook nog een mailtje waarin ze de zin: "Aangezien je Engels 2 nog moet herkansen, zou ik je aanraden ook het mondeling nogmaals te doen. |
![]() |
|
![]() |
Uitslag van de examencomissie:
"Allereerst wilen wij onze excuses anbieden voor deze gang van zaken. We verwachten van onze examinatoren dat ze een deugdelijke administratie voeren en resultaten tijdig invoeren in Progress. Daarnaast had er een tweede docent aanwezig moeten zijn of had het tentamen met behulp van audiovisuele middelen moeten worden opgenomen. Wij zullen het management informeren over uw zaak. Je verzoek hebben we evenwel niet kunnen honoreren. De examencommissie kan geen punten toekennen voor onderdelen waarvan je niet onomstotelijk hebt aangetoond dat je die beheerst. Bovendien willen wij wijzen op artikel 12.4 van hoofdstuk 5van het Onderwijs- en examenreglement: Indien de student een fout constateert op zijn resultatenoverzicht dan dient de student direct contact op te nemen met de afdeling ESR-toetsservicebureau. Wij vinden dit bijzonder vervelende zaak. Wij zullen in overleg met het management proberen te zorgen voor een nieuwe gelegenheid voor jou om deze toets af te leggen waarbij we rekening zullen houden met jou wensen voor datum en tijd." |
![]() |
|
Uiteraard kun je hiertegen in beroep gaan, maar het is zeer waarschijnlijk sneller en het kost je minder tijd als je dat mondeling opnieuw doet.
Bovendien ben je er zelf pas na ongeveer een jaar achtergekomen dat het cijfer niet op je digitale lijst staat. Hoe zeer het ook de fout van je docent is, dat neemt helaas niet weg dat je juridisch niet heel veel kans (meer) maakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
a. als de student iets niet in orde heeft ze een onvoldoende krijgen of sterker nog geen tentamen mogen maken. b. het voor de student consequenties heeft als ze zich niet aan het OER houden c. als de leraar zich niet aan het OER houdt het helemaal geen consequenties heeft, er gebeurd helemaal geen fuck. Zo heeft die vrouw zich dus niet aan 3 dingen gehouden. Dit is toch niet rechtsgeldig dan? |
![]() |
||
Citaat:
Het beste wat je kan krijgen nu is dat je zelf mag bepalen wanneer ongeveer je mondeling doet, maar dat is je al aangeboden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geef dus even een juridisch antwoord, verder vind ik er ook het mijne van, maar dat is (helaas ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nou ja, er zijn meerdere problemen hier. Als jij wil dat die docent officieel gewaarschuwd/berispt wordt wegens onzorgvuldigheid etc., dan kun je daarom schriftelijk verzoeken bij het college van bestuur, en je maakt best kans dat je daarin gelijk krijgt. Maar dat gaat niets betekenen voor je wel/geen cijfer. En ik zou er niet aan beginnen voordat het cijfer van je nieuwe mondeling goed is geregistreerd ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|