Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn eerste examen was luisteren en was heel makkelijk, stond na 20 minuten alweer buiten. Toen moest ik anderhalf uur wachten op het volgende examen
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Beste Sanne, ik vroeg mij iets af. Afgelopen zondag heb ik, zoals je enigszins hebt meegekregen, twee uur lang mesnen zitten uitschelden (en aanmoedigen en zingen et cetera). Als ik daar rationeel over nadenk, slaat het nergens op, waarom maak ik me zo druk om een voetbalwedstrijdje? En zelfs al maak ik me er druk om, waarom is een relatief intelligent wezen als ik bezig met het uitschelden van andere mensen, alleen maar omdat ze het verkeerde shirtje aan hebben? Waarom niet alleen mijn eigen ploeg aanmoedigen? Maar ik vond het heerlijk en zou het niet anders willen.
Sorry, ik dwaal af. Wat is jouw uitlaatklep? Jouw ding waar je je veel en veel te druk om maakt? Schaam je je er voor of totaal niet? Zou je willen dat het minder erg was? Ik nodig bij deze de anderen uit om ook een antwoord te geven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Totaal ander onderwerp maar wel mooi perspectief, ik lees net dat Auschwitz vandaag 70 jaar geleden bevrijd is. Dat betekent dat het concentratiekamp waar mijn opa in zat over iets minder dan twee maanden 70 jaar geleden bevrijd is. Krijg kippenvel als ik bedenk wat dat voor hem betekend moet hebben... Zouden ze geweten hebben dat de bevrijding dichtbij was? Zo ongelofelijk jammer dat ik dat soort zaken niet weet.
|
![]() |
|
Mijn overgrootopa is er overleden, en nu m'n oma dement aan het worden is, kan ze bijna alleen nog maar over 'die moffen' en 'je weet toch wel wat er met mijn vader is gebeurd' praten, ook om de haverklap huilbuien, best wel zielig.
Is jouw opa ook vergast/vermoord in dat concentratiekamp trouwens dan? ![]() Verder is voetbal ook mijn uitlaatklep, tegenwoordig helaas wel bijna alleen nog maar in de kroeg. |
![]() |
|
Ik maak me soms veel te druk over het feit dat ik mijn leven wel misschien nooit op orde krijg. Zo ben ik bijna drie maanden geleden uit huis gegaan en hoewel ik het prima naar mijn zin heb in het huis waar ik woon, voel ik me nog best wel vaak verdwaald, ofzo. Ik bedoel, hoe lang kan het duren voordat je aan iets nieuws gewend bent, zeg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hij wilde er niet over praten. Heb hem 's nachts vaker in het Duits horen schreeuwen. Was verder de aardigste en vrolijkste man op aarde maar trauma zat er zeker wel in. Hij is gestorven toen ik 12 was dus heb er zelf sowieso niet "echt" naar kunnen vragen. Mijn moeder (is aan moederskant dus, al heeft de pa van mijn pa ook in een kamp gezeten, maar geen concentratie) heeft er wel spijt van dat ze er nooit over hebben aangedrongen bij hem. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Sorry Ertur, ik moest m'n haar verven dus ik was vergeten dat je iets ging vragen
![]() ![]() ![]() Ik vond de vraag van gister leuker ![]() Ik geloof niet dat ik echt zoiets heb ![]() ![]()
|
![]() |
Hebben jullie al grijze haren? Mijn vriendje ontdekte er een paar maanden geleden twee bij me en sindsdien planten ze zich als een malle voort
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|