Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2015, 11:11
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Op dit forum heb ik een groot aantal posts geplaatst waarin ik schrijf dat ik nooit dat ene meisje dat ik leuk vond durfde aan te spreken. Zo'n 4 maanden zat ik hiermee. Ik durfde haar wel aan te spreken, maar ik ging (en ga) nooit verder dan schoolzaken. Toen valentijnsdag naderde, zag ik dit als een mooi moment om iets te doen waardoor ik mijn gevoelens aan haar duidelijk kon maken. Het moest niet te wanhopig zijn, dus ik heb het gehouden bij een kleinigheidje: een origami roos

Ik heb het haar op de dag voor valentijnsdag gegeven, en volgens mij was ze wel aardig verast. Ik was alsnog best wel zenuwachtig en eindigde het gesprek snel met "Fijn weekend!". Ik heb haar niet onder druk gezet ofzo. Ik gaf haar de roos, maar wilde niet te opdringerig overkomen.

Nu ik dit heb gedaan, denk ik dat er alsnog niet veel veranderd is. Ze weet nu wel dat ik gevoelens voor haar heb. Die gevoelens gaan waarschijnlijk niet al te diep. Ik zit bij haar in de klas, dus je ziet iemand wel elke dag en je ziet hun manier van doen enz. Haar reactie kwam alsnog vrij neutraal over bij mij op een bepaalde manier. Ze was wel blij, maar niet... super blij. Ze was zeker verast, maar ze voelt waarschijnlijk niet hetzelfde als ik. Ze was op een bepaalde manier gesloten. Op zich wel logisch, want ze kent mij niet zo goed. Wat zou jij denken als een jongen, die soms erg verlegen kan zijn, je zomaar een zelfgemaakte origami roos zou geven?

Edit: Ik heb haar dus gevraagd wat ze ervan vond. Ze vond het een leuk gebaar, maar ze voelt dus niet hetzelfde: zij was niet verliefd Had ik eigenlijk wel verwacht, maar goed... Ik heb het geprobeerd... Misschien, als ik ooit echt uit mijn schulp kruip, dat mijn kansen bij haar groter worden. Maar voor nu zit het er niet in

Laatst gewijzigd op 14-02-2015 om 18:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2015, 11:25
Elin3
Elin3 is offline
Als ik deze jongen ook leuk zou vinden zou dit goede aanleiding zijn om eens op hem af te stappen. Wanneer ik deze jongen gewoon aardig of misschien wel leuk maar nog niet leuk-leuk vindt, dan zou ik eerder afwachten tot hij nog een stap zet. Bijvoorbeeld vragen om een keer wat af te spreken. Als het een super romantische date is zou ik daar misschien geen zin in hebben, want zo leuk vind ik hem (nog) niet, maar gewoon een keer samen film kijken of iets anders doen kan nooit kwaad.
Oud 14-02-2015, 20:18
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Als ik deze jongen ook leuk zou vinden zou dit goede aanleiding zijn om eens op hem af te stappen. Wanneer ik deze jongen gewoon aardig of misschien wel leuk maar nog niet leuk-leuk vindt, dan zou ik eerder afwachten tot hij nog een stap zet. Bijvoorbeeld vragen om een keer wat af te spreken. Als het een super romantische date is zou ik daar misschien geen zin in hebben, want zo leuk vind ik hem (nog) niet, maar gewoon een keer samen film kijken of iets anders doen kan nooit kwaad.
Maar ze heeft dus gezegd dat ze niet verliefd op me is Haar uitvragen zit er voor nu dus niet in...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2015, 21:41
Scrimble
Scrimble is offline
Jij bent neem ik aan toch ook niet verliefd op iedereen, waarmee je gaat stappen ?

Verliefdheid bij een meisje kan ook gewoon groeien, bovendien kent ze je amper...

Precies zoals Elin3 zegt, gewoon keer chillen en hoeft dus geen romantische date. Jij kent haar vast ook nog niet goed, dus zo kan je haar ook beter leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2015, 21:44
Scrimble
Scrimble is offline
Ben zelf ook regelmatig wezen stappen met meisjes die ik wel leuk leuk vond, maar uiteindeljk zag ik gewoon, dat het niet gaat werken. Bleken toch vaak anders te zijn ;-)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2015, 21:51
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Jij bent neem ik aan toch ook niet verliefd op iedereen, waarmee je gaat stappen ?

Verliefdheid bij een meisje kan ook gewoon groeien, bovendien kent ze je amper...

Precies zoals Elin3 zegt, gewoon keer chillen en hoeft dus geen romantische date. Jij kent haar vast ook nog niet goed, dus zo kan je haar ook beter leren kennen.
Maar is dat niet vreemd, een film kijken met iemand die je amper kent en waarvan je ook weet dat diegene verliefd op je is en jij niet
Met citaat reageren
Oud 15-02-2015, 12:51
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Maar is dat niet vreemd, een film kijken met iemand die je amper kent en waarvan je ook weet dat diegene verliefd op je is en jij niet
Ja, ik als meisje zou niet ingaan op gezellig samen film kijken als ik weet dat de ander verliefd is en ik niet.
Oud 15-02-2015, 13:29
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Ja, ik als meisje zou niet ingaan op gezellig samen film kijken als ik weet dat de ander verliefd is en ik niet.
Zou je wel alsnog gewoon vrienden kunnen worden met diegene als diegene gewoon oprechte interesse in je toont?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2015, 14:18
Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je voorlopig vooral contact zoeken met een groepje, dus haar ook uitnodigen voor een filmavondje met andere jongens en meiden?
Oud 15-02-2015, 15:17
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Zou je wel alsnog gewoon vrienden kunnen worden met diegene als diegene gewoon oprechte interesse in je toont?
Moeilijk, want als ik niet op zoek ben naar liefde en degene die graag met me wil omgaan is wel verliefd, dan liggen de verhoudingen al direct scheef voor een gezonde vriendschap. Maar ja, dit is mijn mening he? Misschien zijn er ook meisjes die er heel anders over denken.
Oud 15-02-2015, 16:45
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Moeilijk, want als ik niet op zoek ben naar liefde en degene die graag met me wil omgaan is wel verliefd, dan liggen de verhoudingen al direct scheef voor een gezonde vriendschap. Maar ja, dit is mijn mening he? Misschien zijn er ook meisjes die er heel anders over denken.
Op zich niet zo'n gekke mening
lijkt me. Wat nou als diegene niet meer zoekt naar de liefde? Misschien een stomme vraag, maar ik ken degene waar ik verliefd op ben niet zo goed, dus haar beter willen leren kennen is toch niet vreemd?

Ik ben soms erg verlegen en heb moeite om echt contact met anderen te maken, dus daarom kende haar ook niet zo goed. Misschien als ik er heel luchtig over zou doen, dat het nog kan, maar die intentie waar jij hey over hebt moet ik dan eigenlijk niet hebben .
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 11:42
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Ik sluit me aan bij het contact maken met een groepje, geef een keer een feest/filmnacht of iets in die richting en nodig veel mensen uit. (Ook niet teveel, want anders krijg je elkaar niet te spreken). Mijn ervaring bij filmnachten is dat er midden in de nacht de diepste gesprekken ontstaan en je mensen dan ook echt leert kennen. Ik ben nu vriendinnen met een meisje wat ik tot zo'n slaapfeest eigenlijk niet zo zag zitten (en omgekeerd ), maar we snapten elkaar ook gewoon voor geen meter, maar op zo'n nacht neem je de tijd om het rustig uit te leggen. Mocht het niet lukken om met je crush die ene felbegeerde klik op te bouwen, kun je alsnog nieuwe vrienden maken.
Oud 22-02-2015, 15:33
Heer Wil
Heer Wil is offline
Je kunt ook gewoon zeggen dat je samen een film wil kijken als vrienden, maar haar uitnodigen met meer vrienden erbij is wellicht een beter idee. Als je een film kiest waarvan meerdere delen zijn, kun je haar de volgende keer, als ze de film leuk vond, makkelijker uitnodigen om de rest van de serie ook maar te kijken?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 15:40
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Je kunt ook gewoon zeggen dat je samen een film wil kijken als vrienden, maar haar uitnodigen met meer vrienden erbij is wellicht een beter idee. Als je een film kiest waarvan meerdere delen zijn, kun je haar de volgende keer, als ze de film leuk vond, makkelijker uitnodigen om de rest van de serie ook maar te kijken?
Maar daarvoor moet je eerst een klik hebben, lijkt me. Over series praten kan wel ja. Maar haar met wat vrienden uitnodigen, ik weet niet. Daarvoor moet ze wel met die andere vrienden omgaan. En nu weet ze dat ik verliefd op haar ben, dus dan val ik een beetje door de mand (hoewel, het is alleen mijn bedoeling om haar beter te leren kennen)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 15:48
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als je er niets in ziet laat het filmidee dan rusten. Vraag of ze in de pauze meeloopt naar de supermarkt of net waar jullie tegenwoordig eten gaan kopen tijdens schooltijd. Of ze tijdens een tussenuur een keer een wandeling met je gaat maken in het park.

Maar als je nog helemaal geen klik hebt kun je misschien wat vaker met haar praten tussen de lessen door.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 16:06
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Maar als je nog helemaal geen klik hebt kun je misschien wat vaker met haar praten tussen de lessen door.
Die klik heb ik nog niet echt. Ik werk er wel aan, dat wel. Soms heb ik alleen het gevoel dat ik me dan opdring of dat ik haar stoor (terwijl ik juist het tegenovergestelde moet doen ). Als ik dat gevoel heb dan zal ik niet zo snel met haar praten omdat ik dan erg ongemakkelijk overkom en dan krijg je niet echt een klik.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 19:10
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Haar aandacht geven zal haar denk ik niet heel snel storen, zolang je maar een beetje zelfverzekerd overkomt.
Oud 22-02-2015, 20:03
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Haar aandacht geven zal haar denk ik niet heel snel storen, zolang je maar een beetje zelfverzekerd overkomt.
Ja, dat is dus het grote punt
Ik ben best wel onzeker, omdat ik zoekende ben naar alles. Ik heb niet echt een vriendengroep, heb wel vrienden maar zie meeste niet buiten school en ik ga niet geregeld uit. Zat vroeger ook eigenlijk alleen aan mijn schoolwerk, dus het sociale leven ontbrak een beetje... Nu verandert dat langzaamaan. Ik wil bijvoorbeeld een bijbaan zodat ik wat geld te besteden heb en ik doe gewoon mijn hobby's. Ik ken mensen die echt alleen maar op school gefocust zijn, maar dat is dus gewoon echt niet goed. Ikzelf word er alleen maar depri van Als je daarnaast ook wat doet voel je je veel beter en dan ga je je tijd op school ook beter benutten, aangezien je zelfverzekerder bent en dan ook actiever bent. Dat is bij mij het geval tenminste. Ik besteedde mijn vrije tijd vroeger erg veel aan (best wel) nutteloos surfen op het internet. Nu stel ik meer doelen voor mezelf en daardoor bereik ik iets.
Maar ik dwaal af zelfverzekerdheid is iets waar aan te werken valt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 21:25
Elin3
Elin3 is offline
Hup, aan het werk dan Welk aan je sociale netwerk en sociale vaardigheden. Zelfs als dat bij dit meisje niks oplevert heb je daar zelf heel veel baat bij.
Oud 22-02-2015, 22:15
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Hup, aan het werk dan Werk aan je sociale netwerk en sociale vaardigheden. Zelfs als dat bij dit meisje niks oplevert heb je daar zelf heel veel baat bij.
Het is wel makkelijker gezegd dan gedaan.. Ik heb geen idee hoe je een sociaal netwerk opbouwt. Oké, je hebt vrienden en daar spreek je zo nu en dan mee af, maar that's it. Als ik dat wil laten gebeuren moet ik gewoon dingen met anderen doen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 23:35
Scrimble
Scrimble is offline
Tijd om minder te denken en gewoon te doen. Ik weet hoe klote dat kan zijn op middelbare school. Maar je moet letterlijk schijt hebben. Ga gewoon feestje organiseren met je vrienden en nodig mensen uit. Vergeet vooral de meisjes niet, ongetwijfeld dat ze het via via ook hoort en dat het betreffende meisje ook graag wilt komen.

Maar vergeet 1 ding niet. Niet te hard proberen. Als het niet werkt dan werkt het niet.. Klaar. Je maakt jezelf alleen maar gek en kapot van binnen. Zijn genoeg andere leuke meiden die je misschien wel op zo'n feest tegenkomt.

En spreek gewoon vaker met meiden op school of uit je klas.

Gewoon zelfverzekerder worden, jij bent de koning van de school vriend, als meiden een leuk avond willen hebben, dan moeten ze bij jouw zijn!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten