Hoi iedereen!
Sinds begin dit schooljaar ben ik een meisje leren kennen, zelfde leeftijd als ik (18) en we praatte nog niet echt. Nadat we in hetzelfde vriendengroepje zijn gekomen en ze mij een keer om hulp vroeg, zijn we steeds vaker gaan praten en er is een goede band tussen gekomen. Ik vond haar altijd al de best uitziende meid in de klas dus ik had er totaal geen probleem mee.
Sinds een paar maanden geleden (ongeveer 3) wilt ze steeds vaker met mij afspreken na school, even wat eten/drinken halen of in een paar winkels kijken. Ik, nog niet zeker of ik verliefd ben of niet, had hier geen probleem mee en ging er mee door. We hadden altijd lange gesprekken op whatsapp en ook allebei plezier hierbij. Eerst raakte ze me nog vaak aan (beetje flirterig), maar de laatste tijd is dit steeds minder geworden. Ze noemt me zelfs haar "BFF" aan één van haar beste vriendinnen (zit ook bij mij in de klas). Haar beste vriendin uit mijn klas (en nog een paar andere vrienden) noemen ons altijd boyfriend & girlfriend. Zij zegt dan altijd dat we gewoon vrienden zijn, maar dit kan ze ook liegen. Voordat ik met haar praatte vond ze iemand anders leuk uit de klas en zei ze altijd dat ze gewoon vrienden zijn. Die jongen heeft mij en een paar anderen uiteindelijk verteld dat dit niet zo is en dat zij hem vroeg voor een date. De jongen heeft hierop nee gezegd en sindsdien is ze niet meer verliefd op hem.
Ik weet zelf niet precies wat ik voor haar voel. Aan de ene kant zou ik het tof vinden als ze mijn vriendin is, maar aan de andere kant pass ik hem toch liever door de problemen die er misschien mee zouden kunnen komen. We zijn al een paar keer samen alleen geweest in het openbaar (meestal iets eten/drinken). We hebben al die keren geen moves gemaakt en dus weet ik zelf ook niet meer wat ik moet doen.
Aan de ene kant wil ik het opzich wel vragen of ze op een echte date wilt, maar ze reageert altijd boos als onze vrienden zeggen dat we weer op een date gaan. Deze boosheid heeft ze totaal niet als we alleen zijn. Aan de andere kant wil ik het ook niet vragen omdat ik bang ben dat het de beste vriendschap kan verpesten. We zijn nog niet lang "beste" vrienden dus ik denk dat het nog niet te laat is om uit de friend zone te komen, als het daarop neerkomt. Maar toch heb ik het gevoel dat het een tricky vraag is, want ik denk dat ze er niet snel overheen komt als ik om een date zal vragen en ze zegt nee omdat ze ons alleen maar als beste vrienden ziet.
Als er iemand is die mij uit de brand kan helpen door tips te geven, zou het heel fijn zijn!
|