Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2015, 16:27
Slagroomtaartje
Slagroomtaartje is offline
Hey hey,

Ik heb ongeveer twee maanden geleden de morning after pil (MAP) "moeten" nemen. Ik heb dit binnen negen uur genomen. Ik werd een paar dagen later dan ik zou moeten netjes ongesteld. Misschien belangrijk om te melden dat deze menstruatie meer dan drie weken duurde. De weken daarna twee zwangerschapstesten gedaan (voor de zekerheid, vind het toch eng), allebei negatief. Laatst weer een stopweek gehad en toen was het maar twee dagen ofzoiets dat m'n menstruatie echt zwaar was. Daarna weer heel licht en stopte het. Ik maak me erg druk en weet dat ik niet zwanger ben, maar toch zegt een klein stemmetje in m'n hoofd stel dat...

Ik ben dus na de MAP meer dan 3 weken lang ongesteld geweest, daarna twee testen gedaan: negatief. Dit zou genoeg "bewijs" moeten zijn, maar toch kan ik het niet loslaten.

Ik las op internet dat er vrouwen zijn die zo weinig HCG aanmaken dat de zwangerschapstest negatief was, terwijl ze wel zwanger waren. Maar dit is heel zeldzaam. Maar toch heeft dit me ook weer bang gemaakt.

Ik kan het allemaal loslaten, toch?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 18:27
Elin3
Elin3 is offline
Je hebt een MAP op en twee(!) negatieve zwangerschapstesten. Als je wil kan je nog een test doen, bijvoorbeeld van een ander merk. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Oud 02-03-2015, 19:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van de MAP kan je cyclus ook ontregelen en het lijkt me ook wel dat je daardoor zwaarder of minder zwaar ongesteld kan worden dan normaal dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Oud 02-03-2015, 19:02
Pluis
Pluis is offline
Je wordt niet zwaar ongesteld als je zwanger bent, dus dat alleen al kan je twijfel wegnemen. Je bent echt niet zwanger.
Oud 04-03-2015, 17:54
Slagroomtaartje
Slagroomtaartje is offline
Ik ga m'n best doen om het proberen los te laten. Ik ben bekend met dwang, dus vandaar dat het zo moeilijk voor me is om het los te laten. Ik krijg steeds dwanggedachten. Stel dat ik het ondanks de MAP, heftige menstruatie van meer dan 3 weken en twee negatieve testen toch ben. Stel dat die testen vals negatief waren, omdat ik één van de weinige vrouwen ben die zó weinig HCG aanmaakt dat de testen het niet detecteren. Dat heb ik op sommige fora gelezen. Dat sommige vrouwen pas na maanden positief testen. Ik wil nog meer testen doen, maar dat is echt geldverspilling, maar ik kan het gewoon niet loslaten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 16:42
Pluis
Pluis is offline
Als je van jezelf al weet dat je dwanggedachten hebt, dan weet je ook dat nog meer testen doen jouw probleem niet gaat oplossen. Sterker nog, dan ben je er alleen maar meer mee bezig. Heb je al eens hulp gehad voor je dwang gedachten, en zo ja, heb je nog trucjes geleerd om er beter mee om te gaan die je nu ook kunt gebruiken?

Regels voor berichten