Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2015, 11:00
nickkieboyke
nickkieboyke is offline
hallo mensen ik heb een probleem,

we zitten met een paar man in een vrienden groep....

ik heb het gisteren uitgemaakt met een meisje omdat ik haar niet meer leuk vond, en omdat ik al een ander meisje op het oog had maar het al langer niet durfde uit te maken met nu mijn ex.

toen ik het meisje sprak dat ik al langer op het oog had nam ze me al snel in vertrouwen en liet ze mij haar arm zien.

ik schrok ervan want ik zag allemaal kleine sneetjes op haar arm! ze zei dat dit haar enige uitweg was voor een paar dingen;
haar opa en oma die allebei gestorven waren aan kanker
haar oom die in een wak is gezakt en onderkoeld is geraakt (en nu dood is)
haar ex die haar terug wilt
en een aanranding in de brugklas (ze zit in de 3e)

ik weet dat ze al hulp heeft van een psycholoog trouwens.

ik mocht eigenlijk niks zeggen maar ik zat hier ech mee dus heb het aan mijn moeder verteld. 's anonds kwam mijn vader thuis en heeft heel vaak pijn aan zijn lichaam. hij begon gisteren zijn pijn met agressiviteit op mij af te reageren en heb ik heb hem nu al 30 uur niet gesproken.

Nu zegt iedereen dat ik het weer met mijn ex moet aanmaken, maar dat wil ik niet.

maar net krijg ik een bericht van mijn ex dat ze hartklachten en problemen heeft, en dezelfde waarvoor ze toen ze 1 jaar was voor in het ziekenhuis heeft gelegen (een heel jaar lang!!!)

iedereen zegt dat het eigenlijk wel moet omdat het anders slecht in de vriendengroep kan vallen en er ineens 15 mensen geen vrienden meer kunnen zijn. omdat het meisje waar ik een oogje op heb ook in de vriendengroep zit. weet ik echt niet moet doen en ik zit hier dus echt mee ook thuis maar ik heb ook het idee dat ze me thuis niet begrijpen.

weet iemand wat ik moet doen???????????????
help me aub!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2015, 11:11
Elin3
Elin3 is offline
Wat betreft je ex zou ik niet opnieuw een relatie met haar nemen om basis van de druk die anderen op je uitoefenen. Je moet immers geen relatie beginnen omdat anderen dat van je verwachten, zeker niet als jij niet meer verliefd op haar bent. Ook niet omdat ze zielig is. Zou jij een relatie willen hebben met iemand die niet verliefd op je is, maar bij je blijft omdat je anders zo alleen bent, of omdat andere mensen zeggen dat je dat moet doen?

Je kunt met dit "nieuwe" meisje best vrienden zijn, maar ik snap dat het wat gevoelig in de groep kan liggen als jullie heel snel na jouw break up alweer een relatie krijgen. Je kunt haar wel helpen door er voor haar te zijn, met haar te praten en misschien eens voor te stellen dat ze hulp zoekt. Dat hoeft niet gelijk heel groots, maar kan ook heel "veilig" en anoniem, bijvoorbeeld door eens te chatten met hulpverleners van Chris *klik*.

Probeer de boosheid van je vader hier los van te zien, dat heeft waarschijnlijk niks te maken met de andere dingen waar je je druk over maakt.
Oud 04-04-2015, 11:20
nickkieboyke
nickkieboyke is offline
oke hartelijk bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 19:43
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Wat betreft die meiden:
Zorg eerst dat je weet wat je zelf wil.
Vertel dit ook duidelijk. Ga niet je eigen grenzen verleggen.
Op de lange termijn heb jij er zelf meer aan als die emotioneel onstabiele dames weten wat ze van jou kunnen verwachten, op dit moment.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten