Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2015, 09:55
Mirabelle_Sch
Mirabelle_Sch is offline
Ik zit nu in mijn 2e leerjaar van atheneum en heb een vraagje over het inschrijven op amerikaanse universiteiten. Ik weet dat ik vrij vroeg ben maar ik ben wel al zeker welke studie ik wil gaan doen.
Ik wil natuurkunde studeren aan Princeton University Department Physics en heb hier veel geld voor nodig. De gemiddelde prijs voor een jaar studeren aan deze universiteit is $45000,= Dit is niet niks. Nu vraag ik me af of er naast sparen ook mogelijkheden zijn voor een studiebeurs of bijslag. En wat voor soort (goed betaalde) baantjes zijn er voor een 13 jarige mogelijk. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Mirabelle

P.S. Ik help ook graag andere mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2015, 09:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom wil je natuurkunde studeren aan Princeton?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 18:48
Mirabelle_Sch
Mirabelle_Sch is offline
Citaat:
Waarom wil je natuurkunde studeren aan Princeton?
Mijn ambitie is altijd al natuurkunde geweest en na veel research naar de verschillende universiteiten in Nederland en buitenland kwam ik er achter dat dit het beste past bij mij.

Ik kan hier studeren terwijl ik door kan gaan met mijn sport, namelijk atletiek. Ook heb ik familie in New Jersey en zo blijf ik toch nog meer in contact met mijn ouders dan alleen social media en telefoon en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 09:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Tenzij je een suikeroom heb die je die paar ton gaat geven is het waarschijnlijk beter voor je natuurkundecarrière (als je dat bedoelt met je ambitie) als je niet met zo'n dikke studieschuld zit.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 10:23
Durian
Durian is offline
Citaat:
Tenzij je een suikeroom heb die je die paar ton gaat geven is het waarschijnlijk beter voor je natuurkundecarrière (als je dat bedoelt met je ambitie) als je niet met zo'n dikke studieschuld zit.
Hoeveel kost een studie natuurkunde gemiddeld per jaar aan een Nederlandse universiteit dan?
Oud 16-05-2015, 10:31
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoeveel kost een studie natuurkunde gemiddeld per jaar aan een Nederlandse universiteit dan?
Collegegeld is iets minder dan €2000 per jaar, dan nog je boeken, eventueel je kamer, levensonderhoud, contributie bij je studentenvereniging. Een stuk minder in elk geval!

Ik weet niet hoeveel TO verwacht te kunnen sparen, maar dat gaat zeker nu ze nog jong is flink tegenvallen.
Oud 18-05-2015, 09:45
Online hulp
Online hulp is offline
Een goed betaald baantje vinden op je 13de is helaas lastig. Je mag niet veel werken van de wet en krijgt vaak het absolute minimum uitbetaald. Je zou wel klusjes in de wijk kunnen doen, ramen wassen, hond uitlaten, oppassen, enz. Hoe staan je ouders hier tegenover?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 18:34
Durian
Durian is offline
Citaat:
Collegegeld is iets minder dan €2000 per jaar, dan nog je boeken, eventueel je kamer, levensonderhoud, contributie bij je studentenvereniging. Een stuk minder in elk geval!

Ik weet niet hoeveel TO verwacht te kunnen sparen, maar dat gaat zeker nu ze nog jong is flink tegenvallen.
Dat scheelt erg veel inderdaad!
Oud 04-06-2015, 18:27
Moncpier
Moncpier is offline
Je kan sparen als je wilt, maar dan kom je niet eens rond in je eerste jaar. Princeton University is ten eerste een hele lastige universiteit om binnen te komen, je moet naast perfecte cijfers dus ook een geweldige waslijst met buiten/binnenschoolse activiteiten hebben. Beurzen zijn er wel, maar dan alsnog is de lesgeld van 4 jaar bij elkaar opgeteld boven de 100000 dollar. Ik weet niet hoe jullie er financieel thuis voorstaan, maar studeren in Amerika (ook met beurs) is heel duur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten