Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2015, 15:16
TessVD
TessVD is offline
Hoi hoi,

ik zit nu in de 5e klas van het VWO en ik twijfel heel erg of ik naar niet naar havo 5 moet gaan.. Ik sta op dit moment drie 5'en, voor Frans, scheikunde en wiskunde (A). Op zich zou ik nog over kunnen omdat ik wel 2 compensatie punten heb en dan dus alleen wiskunde op hoef te halen, dat is een 5,3. Maar ik heb gewoon zo veel stress door school - en door mezelf omdat ik het heel lastig vind om me aan te zetten tot huiswerk en het doen van opdrachten voor school.

Dus nu zou ik naar 5 havo kunnen, alleen ik twijfel echt ontzettend. Op zich wil ik niet per se naar de universiteit, maar eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik nou wel wil. Ik ben al een beetje rond gaan vragen wat leraren vinden dat ik moet doen, en de meeste zeggen dat ik VWO wel aankan, alleen zelf betwijfel ik dat heel erg als ik kijk naar hoeveel moeite het me kost en hoeveel stress het me oplevert.

Dus wat denken jullie dat ik moet doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2015, 15:47
Elin3
Elin3 is offline
Praat hier eens over met je decaan, mentor of je ouders.
Oud 17-05-2015, 20:47
MasterY115
MasterY115 is offline
Je kunt niet direct naar 5 havo, je hebt dan veels te veel gemist. Tenzij het op jouw school anders geregeld is. Vraag het na!

Ik zou gewoon vwo afmaken, het is nog maar een jaartje. Je 100% inzetten, en alles komt goed. Geloof in jezelf!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2015, 21:11
Elin3
Elin3 is offline
Vriendin van me is ook van VWO 5 naar havo 5 gegaan, dat kan best. Als VWO te zwaar voor je is is het niet zo raar om naar de havo te gaan.
Oud 17-05-2015, 21:59
TessVD
TessVD is offline
Citaat:
Praat hier eens over met je decaan, mentor of je ouders.
Ik heb al een aantal gesprekken gehad met iedereen die je hier benoemt en nog meer, alleen het enige raad dat ze me geven is dat ik moet doen waar ik gelukkig van word. En zelfs mn decaan en mentor geven me geen duidelijk advies omdat ik zo op het randje lig. Waarschijnlijk is dit ook wel een keuze die ik gewoon zelf moet maken...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 09:34
Online hulp
Online hulp is offline
Ik ben bang dat deze keuze uiteindelijk inderdaad bij jou komt te liggen. Je zou HAVO kunnen gaan doen en mocht je daarna toch wat meer willen, kun je altijd nog VWO daarna weer gaan doen. Je bent dan wel wat langer bezig, maar wellicht scheelt het je een hoop stress. Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 10:03
Elin3
Elin3 is offline
Een vriendin van me heeft, zoals ik al schreef, deze keuze ook gemaakt. Zij was uiteindelijk heel erg blij met haar keuze om naar Havo te gaan.

Als je ervoor kiest door te gaan met VWO is huiswerkbegeleiding misschien een optie. Of een stoomcursus in de zomervakantie voor bijv. wiskunde. Universiteit Leiden biedt stoomcursussen aan waar in twee dagen alle stof van de voorgaande jaren herhaalt wordt. Dit heeft mij enorm geholpen. Aan het eind van de cursus vond ik wiskunde zelfs weer leuk
Reageren

Regels voor berichten