Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2015, 00:26
roekoekoe
roekoekoe is offline
Hi guys,

Ik ben dus een jongen van 16 jaar en lijd aan motorische faalangst waardoor ik amper sport. 't is al echt jaren geleden dat ik voor t laatst gesport heb (zat op tennis) , en ik heb t nooit ook echt gemist.

Nu wil ik echter proberen over die faalangst heen te komen door naar een sportschool te gaan. Ik wil ook gewoon beginnen met sporten om me beter te voelen, en om mijn 'buikje' weg te werken (niet dat ik n obese kind ben hoor, doordat ik nog wel best veel loop en gezond eet heb ik gewoon n normaal postuur) .

Ik vind t toch tbh een beetje eng om voor t eerst in zo'n super lange tijd weer te gaan sporten, en dan ook in zo'n publieke plek als de sportschool... Hebben jullie dus wellicht tips van hoe op te starten en waar wel/niet op te letten tijdens t sporten?

Oh, en nu we toch bezig zijn: ik wil dus naar een fit4free gaan, hebben jullie daar positieve ervaringen mee?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2015, 10:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien eerst op een rustig tijdstip gaan, kleding dragen waar je je lekker in voelt en oefeningen doen die je al kent?
Oud 08-06-2015, 12:39
Verwijderd
Bij Fit4Free heb je toch een intakegesprek enzo? Lijkt me handig dat je het dan gewoon aangeeft, misschien hebben ze er wel hele goede tips voor.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2015, 21:09
Verwijderd
Ik zou eerst proberen om je faalangst te overwinnen door naar een minder publieke plek te gaan. Je zou een keer zelfstandig kunnen gaan hardlopen ofzo (als je wil afvallen moet je sws veel cardio doen). Gewoon een keer vroeg op een zondag als er weinig mensen op straat zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 19:59
IGiveYouAdvice
IGiveYouAdvice is offline
Ten eerste, niet bang zijn om naar de sportschool te gaan! Ik heb zelf ook heel lang gewacht met aanmelden puur omdat ik bang was op kritiek van anderen. Toen ik eenmaal bezig was, snapte ik niet waarom ik zo lang gewacht had want er is niks mee. Nu loop ik gewoon naar binnen, doe ik mijn ding en ben ik weer weg.

Wat wel misschien prettiger is, is om de eerste keer samen met iemand te gaan. Misschien heb je een vriend ofzo die ook doet sporten, en vraag je gewoon eens of je een keer mee kan gaan.

En trouwens, niemand die kritiek op je gaat geven hoor, ik ben zo slecht wie de ziekte en heb nog nooit kritiek gekregen, sterker nog, ik ben vaker geholpen door mensen. En mensen die wel kritiek geven zijn arrogante poeten met te veel eigendunk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2015, 22:52
roekoekoe
roekoekoe is offline
Hee, tijdje terug dat ik hier heb gereageerd. Thanks voor de respons!

Ik weet sowieso dat de angst wel echt iets is wat tussen mn oren zit en wss ook wel versterkt wordt doordat ik zolang niet heb gesport.

Ik vroeg me wel af (vooral ook richting bovenstaand persoon): hoe hebben jullie t dan gedaan bijv. om alle apparaten uit te vogelen enzo? Hebben jullie dat gewoon dan zelf gedaan? En wat zijn een beetje de do's en don'ts dan in n sportschool?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2015, 06:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik neem aan dat zeker de eerste paar keer er wel een instructeur voor doet hou je de apparaten moet gebruiken. Ik sport bij de fysio en die doet alles voor en kijkt regelmatig of je het goed doet en je kan altijd hulp vragen.
Oud 26-06-2015, 22:36
mrAnonymous
mrAnonymous is offline
Alsjeblieft. 10 donts tijdens de fitness�� http://youtu.be/waS9E2ridVw

Regels voor berichten