Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2015, 10:59
Tink*
Tink* is offline
Ik ben vanaf 1 oktober 2012 in dienst. Na 36 maanden moet ik er een tijdje uit aldus de flexwet. Vanaf februari t/m juli werk ik via payrolling bij Randstad waarbij de stichting waar ik voor werk mijn opdrachtgever is. Nu is mijn vraag: telt dit payrollcontract ook mee voor mijn 36 maanden of niet? Mijn werkgever (de stichting) wist dit niet toen ik vrijdag belde, ik moest HR mailen. Dit heb ik gedaan, maar ik krijg geen antwoord. Het is voor mij van belang ivm invalklussen voor volgend schooljaar.
Oud 24-06-2015, 11:53
Axel11
Axel11 is offline
Ja, tenzij je via payrolling een heel ander soort werk doet/deed dan daarvoor bij de stichting.

Maar het is natuurlijk het probleem van je werkgever om dit uit te zoeken. Als je werkgever/opdrachtgever, al dan niet uit onwetendheid, je laat doorwerken, is dat in meerdere opzichten in je voordeel

Ben je er overigens sinds 1 oktober 2012 al eerder uitgeweest, en zo ja, voor hoe lang? Want het gaat niet alleen om de termijn van 36 maanden, maar ook om het aantal contracten. Bovendien wijzigt de wet hieromtrent per 1 juli a.s. en is het overgangsrecht beperkt.

Laatst gewijzigd op 24-06-2015 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2015, 12:06
Tink*
Tink* is offline
Nee, precies hetzelfde werk.

Natuurlijk, maar ik wil ook graag vooraf weten wat mijn rechten zijn. Het is voor mij niet gunstig om na de zomervakantie weer te beginnen en er dan per 1 oktober uit te moeten, dus ga ik al in de zomervakantie.

Nee, alleen zomervakanties niet gewerkt, maar geen 3 maanden onderbreking. Ik werk voor een stichting en krijg benoemingsvoorstellen. Ik had contact opgenomen met de rechtswinkel van de bond en zij zeggen dat doordat de nieuwe CAO nog niet is aangenomen de oude voorwaarden nog gelden. Dus 36 maanden en 3 maand en nog geen 24 maanden en 6 maand. Dit heb ik ook op internet gevonden.
Oud 24-06-2015, 12:25
Axel11
Axel11 is offline
Openbaar of bijzonder onderwijs?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2015, 13:14
Tink*
Tink* is offline
Openbaar. Is dat nog van invloed?
Oud 24-06-2015, 13:46
Axel11
Axel11 is offline
Ja, voor openbaar onderwijs is de regeling eenvoudiger maar ook (voorlopig) voor werknemers minder gunstig dan in het bijzonder onderwijs. Achterhaald onderscheid op formele gronden, maar het bestaat nog...

In ieder geval: de vakbond heeft verder gelijk. 36 c.q. 3 maanden dus. En je payroll-contract telt mee.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2015, 16:18
Tink*
Tink* is offline
Zucht, alle mensen die hierover gaan zijn niet op woensdag aanwezig. Ik bel morgen weer.

Bedankt voor de info! Helpt enorm voor mijn gemoedsrust, dan heb ik het idee dat ik weet hoe het zit.
Reageren

Regels voor berichten