Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 07:01
*~NothingInside~*
*~NothingInside~* is offline
Ben ik nou zó dom dat ik geeneens weet hoe ik het voorwoord in elkaar moet flanzen voor mn leesverslag? kan iemand me uitleggen wat k r nouw neer moew zetten? ThnX
Oud 02-03-2002, 08:59
Verwijderd
ik denk kort vertellen waarom je dit boek hebt gekozen en misschien ook wel heel kort waar het over gaat...

ik hoef nooit een voorwoord te maken voor een leesverslag

je kunt ook eens kijken bij de uittreksels van scholieren.com of je er eentje kunt vinden met voorwoord. en dan kijken wat daar is geschreven

ps. dit is meer iets voor moderne talen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:02
Kate'85
Kate'85 is offline
in je voorwoord moet je kort uitleggen waarover het boek gaat (iets zoals op de achterkant van het boek) en waarom precies je dat boek gekozen hebt.
succes!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 15:49
Balance
Balance is offline
mijn voorwoord is meestal als volgt:

ik heb voor dit boek gekozen, omdat het onderwerp me erg aansprak. het lijkt me leuk om meer te weten te komen over ... omdat ik het dan misschien wel in de praktijk kan toepassen.
ik denk dat ik in dit boek veel te weten ga komen over ... en aangezien ik daar nog niet zo veel over weet is het misschien wel handig.
verder heb ik gehoord van een vriend(in) dat het boek niet saai en langdradig is, maar juist veel actie/drama/problemen bevat en het dus erg boeiend is.

(voor werkstukken
ik denk dat ik veel plaatjes en informatie zal kunnen vinden over het onderwerp, omdat:
- het in het nieuws is geweest met de discussie over ....
- veel mensen er mee te maken hebben en het dus belangrijk is er veel over te weten voor mensen. er zal dus veel over geschreven zijn

naja, zo kan je nog wel wat dingen verzinnen.. dit is overigens mijn 'slijmversie'... als ik een docent niet mag of ik vind het een kutopdracht is mijn voorwoord meestal heel kort:

ik heb voor dit boek gekozen omdat ik persé een boek moest lezen, wat ik niet leuk vind. ik ben daarom naar de bibliotheek gegaan en heb daar het eerste en dunste boek wat ik tegenkwam eruit gehaald. dat was dus dit boek.

meestal vinden docenten het btw niet eens erg als je zoiets schrijft... het is dan namelijk voor de verandering een keer eerlijk
Reageren

Regels voor berichten