Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2015, 20:32
Look_at_the_sky
Look_at_the_sky is offline
Hallo allemaal
Na de vakantie begin ik in 5havo en als ik het examen zou halen moet ik een vervolgopleiding doen, ik zit alleen heel erg te twijfelen tussen 3 studies.

De eerste studie (commerciele economie) gaat over marketing en reclame. (nederlandstalig, maar binnen de studie zijn wel internationale mogelijkheden.

De 2e is media, informatie en communicatie , deze studie heeft geen internationale mogelijkheden.

De 3e is Global Project and change management, deze studie leid je op tot een projectmanager om op een bepaald gebied (gezondheid, economie, politiek en nogiets) dingen gaan verbeteren in het buitenland. Deze studie lijkt me veruit het leukst.

Ik ga volgend jaar bij deze studies een meeloopdag volgen, maar ik denk dat ik er dan nog steeds niet ga uitkomen omdat ik niet weet of ik na mijn studie in Nederland of in het buitenland wil werken en leven. Hoewel ik het enorm interessant zou vinden om in het buitenland te gaan leven weet ik niet of ik mijn vrienden dan wil opgeven en familie nauwelijks zal zien.

Zou iemand me misschien tips kunnen geven om de keuze wat makkelijker zou maken? Heel eeg bedankt alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2015, 07:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Alle studies hebben "internationale mogelijkheden" zolang er maar een werkgever is die je aan wil nemen. Als ik jou was zou ik even nagaan hoeveel van de afgestudeerden in een bepaalde richting daadwerkelijk naar het buitenland gaan. Als je binnen de EU wil blijven is er verder niet echt een probleem omdat je al een verblijfsvergunning hebt. Als je wil dat je in het buitenland aangenomen wordt moet je hetzelfde doen als wanneer je in het binnenland aangenomen wil worden: studeer iets wat je concrete vaardigheden geeft waar het bedrijfsleven wat aan heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2015, 09:15
Online hulp
Online hulp is offline
Ik zou eerst je diploma halen en dan die meeloopdagen doen. Dan merk je vanzelf wel welke studie je echt leuk lijkt en dan kun je dan altijd nog beslissen waar je wilt gaan wonen en werken. Dat kun je nu nog niet allemaal beslissen, omdat je nog niet weet wat er in de tussentijd gaat gebeuren. Laat het komen wanneer het komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten