Hallo allemaal
Na de vakantie begin ik in 5havo en als ik het examen zou halen moet ik een vervolgopleiding doen, ik zit alleen heel erg te twijfelen tussen 3 studies.
De eerste studie (commerciele economie) gaat over marketing en reclame. (nederlandstalig, maar binnen de studie zijn wel internationale mogelijkheden.
De 2e is media, informatie en communicatie , deze studie heeft geen internationale mogelijkheden.
De 3e is Global Project and change management, deze studie leid je op tot een projectmanager om op een bepaald gebied (gezondheid, economie, politiek en nogiets) dingen gaan verbeteren in het buitenland. Deze studie lijkt me veruit het leukst.
Ik ga volgend jaar bij deze studies een meeloopdag volgen, maar ik denk dat ik er dan nog steeds niet ga uitkomen omdat ik niet weet of ik na mijn studie in Nederland of in het buitenland wil werken en leven. Hoewel ik het enorm interessant zou vinden om in het buitenland te gaan leven weet ik niet of ik mijn vrienden dan wil opgeven en familie nauwelijks zal zien.
Zou iemand me misschien tips kunnen geven om de keuze wat makkelijker zou maken? Heel eeg bedankt alvast