Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2015, 01:05
anonieme_jongen
anonieme_jongen is offline
Hallo allemaal,
Ik zou wel eens willen weten hoe ver je eigelijk zou moeten gaan in een relatie ( als 13 jarige)
En hoe krijg je een meisje zo ver of is het gewoon een kwestie van tijd?
Graag even jullie mening hierover !
Bedankt !!!

Laatst gewijzigd op 31-07-2015 om 19:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2015, 02:22
RLD Amsterdam
RLD Amsterdam is offline
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 04:19
Elin3
Elin3 is offline
Hoe ver je wil gaan in een relatie hangt puur af van waar beide partners zich comfortabel bij voelen. Wil iemand alleen hand in hand lopen en vindt hij of zei zoenen nog eng? Dan respecteer je dat en zoen je nog even niet.

Zorg dat je samen praat over je grenzen. Niet op een moment dat jullie al aan het knuffelen of vrijen zijn (dan is het veel moeilijker om "nee" te zeggen) maar juist voor dat gebeurt. Respecteer elkaars grenzen! Is je partner ergens nog niet aan toe, dan moet je hem of haar niet dwingen het toch te doen.

Er zijn geen regels voor wat normaal is in een relatie op een bepaalde leeftijd, dus dat zal je zelf moeten bepalen. Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt, respecteer elkaars grenzen en doe het veilig als je seksueel actief wordt. (Je wil geen zwangerschap veroorzaken op je 13!) En onthoud, je hebt nog een heel leven voor je om te genieten van seksualiteit, daar nog even mee wachten is echt geen schande
Oud 31-07-2015, 16:57
anonieme_jongen
Elin bedankt voor je advies,
maar ik weet dus niet precies hoe je het moet brengen om te tongen ofzo. Mijn vrienden zeggen gewoon geleidelijk...
Ook vind ik het best wel raar om te vragen of ze wel eens sexuele gedachten heeft (als je begrijpt Wat ik bedoel)
Dan wordt het zo raar gesprek... graag even advies en alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 17:06
bloodyb
bloodyb is offline
Wat je vrienden zeggen is zo gek nog niet. Dus niet de eerste keer als je met haar zoent proberen om haar amandelen te likken.Als je wat vaker kust gebeurt het op een gegeven moment dat jullie je mond een beetje verder opendoen en de tongen elkaar aanraken. In het beging kan dat een beetje voelen als Iiieeekkkk maar dat gaat wel over.
Oud 31-07-2015, 17:23
Elin3
Elin3 is offline
Gewoon beginnen met kussen, en als dat goed en comfortabel voelt kan je haar eens proberen te zoenen of te tongzoenen. Gaat het de eerste keer niet helemaal goed? No big deal, gewoon even om lachen en nog eens proberen.

Je kunt het onderwerp "seks" ook ter sprake brengen naar aanleiding van een film die jullie samen gezien hebben, waarin een beetje seks voorkwam of naar aanleiding van een roddel of verhaal van je vrienden. Probeer dan niet direct jouw mening heel duidelijk te laten horen, maar gebruik het als opstapje om door te vragen naar haar ideeën en daarna jouw mening te geven.
Oud 31-07-2015, 17:53
anonieme_jongen
Bedankt voor jullie mening,
Hebben jullie nog tips om een relatie lang in stand te houden (bijv: complimentjes geven)
Thnx alweer voor jullie reactie!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 18:10
Elin3
Elin3 is offline
Complimentjes geven doet het natuurlijk altijd goed, maar ook oprecht interesse tonen in elkaar is een teken van een fijne relatie. Durf elkaar te vertrouwen, praat veel en wees open naar elkaar toe. Durf je verwachtingen uit te spreken, bijvoorbeeld over je relatie maar misschien ook wel over je toekomst/ opleiding/ etc.

Maak tijd voor elkaar (zonder daarbij je vrienden compleet te verwaarlozen uiteraard) en verras haar soms eens met wat leuks. Als je al wat langer een relatie hebt kan je soms in een bepaalde sleur terecht komen. Door regelmatig samen wat leuks gaan doen (al is het maar iets kleins) hou je de romantiek veel langer vast
Oud 31-07-2015, 19:47
anonieme_jongen
Stel dat ik een film ga kijken met mijn vriendin en ik word opgewonden van een bepaalt stukje in de film. ( de meeste meisjes gaan tegen je aan zitten met een film of op je schoot zitten. Als ik dan opgewonden raak is dat nogal.... "ongemakkelijk" toch?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 19:50
Elin3
Elin3 is offline
Sommige meiden hebben het niet eens door, andere meiden maakt het niet zoveel uit. Als zij naar de film kijkt en je niet met je stijve piemel tegen haar aan zit merkt ze er waarschijnlijk niks van.
Oud 31-07-2015, 19:51
anonieme_jongen
Is het erg als ze het wel merken ?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 19:57
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Is het erg als ze het wel merken ?
Dat verschilt per meisje. De een zal het nog wat spannend vinden, de ander niet. Ik kan niet voorspellen hoe jouw vriendin reageert.

Maak je er niet te druk over. Het is heel natuurlijk en het zal tijdens het zoenen of knuffelen vast nog veel vaker gebeuren.
Oud 31-07-2015, 19:58
anonieme_jongen
Elin bedankt!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 20:04
anonieme_jongen
Ik whatsapp heel vaak met mijn vriendin.
Maar ik weet niet of ik op whatsapp moet vragen : "waar liggen jou grenzen" (in een relatie)
Want is dat dan raar dat je dat opeens zo zegt of juist niet dat het juist geïnteresseerd is.
Of moet ik het echt in een gesprek vragen gewoon in het echt dat is wat persoonlijker maar wel een beetje ongemakkelijk ....
Geef maar jullie mening!
Alle informatie helpt dus stuur maar vol!
Thnx
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 20:09
Elin3
Elin3 is offline
In een echt gesprek is fijner! Anders durf je straks over belangrijke dingen alleen te appen en nooit te praten. Ongemakkelijk is niet zo erg, het zorgt later voor veel meer vertrouwen in jullie relatie als je open in gesprek gaat.
Oud 31-07-2015, 20:17
anonieme_jongen
Citaat:
Je kunt het onderwerp "seks" ook ter sprake brengen naar aanleiding van een film die jullie samen gezien hebben, waarin een beetje seks voorkwam of naar aanleiding van een roddel of verhaal van je vrienden. Probeer dan niet direct jouw mening heel duidelijk te laten horen, maar gebruik het als opstapje om door te vragen naar haar ideeën en daarna jouw mening te geven.
Het lijkt me spannend om zo'n gesprek aan te gaan. Want ik heb geen idee hoe ik dan moet beginnen zeg maar....
En natuurlijk wil ik wel tongen en what ever maar als zij niet wilt dan doe ik dat niet en om er achter te komen wat ze wilt zou ik het toch echt moeten vragen.
Het lijkt mij ook een beetje raar om uit het niets dat gesprek te beginnen...? Zo van "waarom ineens dit onderwerp"
Zoals altijd graag jullie mening
Thnx
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 03:04
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
Ik zou wel eens willen weten hoe ver je eigelijk zou moeten gaan in een relatie ( als 13 jarige)
Je moet niks. Doe wat je zelf prettig vindt.

Citaat:
En hoe krijg je een meisje zo ver of is het gewoon een kwestie van tijd?
Ik zou het afraden om mensen 'zo ver' proberen te krijgen.

Als meisjes je leuk vinden en ongeveer dezelfde denkbeelden hebben over seks willen ze dezelfde dingen als jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten