Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2015, 00:39
Einstijn
Einstijn is offline
Hallo mensen,
Ik heb een dilemma.
Ik heb redelijk veel geld, maar nu wil ik dus een PC kopen. Deze PC kost rond de 900 euro maar als ik deze PC koop heb ik niet veel geld meer over. Ik ben een redelijke geldwolf en vind het dus ook fijn om veel geld te hebben, ook zat ik erover te denken om een deel van dit geld op een spaarrekening te zetten voor later. Ik weet dus niet echt wat ik moet doen. PC kopen of niet? Graag jullie mening met argumentatie. Dank

Groet, Albert (Stijn)

PS: Ik ben 16 jaar
Oud 17-08-2015, 04:46
Elin3
Elin3 is offline
Heb je de PC nodig, bijv. voor school of omdat je er graag mee wil gamen. Bedenk ook wat je met de PC wil gaan doen. Gaat het je puur om internetten en af en toe wat documenten tikken? Dan kan je dat ook prima met bijvoorbeeld een laptop van maximaal €500.

Als je een goedkopere laptop koopt kan je de rest van het geld op een spaarrekening zetten (om alvast te sparen voor je rijbewijs of voor als je over een paar jaar op kamers wil). Als je de computer eigenlijk helemaal niet nodig hebt kan je ook het hele bedrag sparen. Het kan helpen om een concreet spaardoel te hebben, zodat je niet zomaar geld apart zet, maar nu al kunt afwegen of dat spaardoel snel halen belangrijker is dan het kopen van die PC.
Oud 17-08-2015, 08:45
Einstijn
Einstijn is offline
Nee ik heb hem niet echt nodig. Eigenlijk voornamelijk om te gamen. Ik snap je advies om een minder dure PC te kopen maar hij is echt om te gamen en dit is echt de PC die ik daarvoor wil. Ik vraag me dus alleen af wat verstandiger is en waar ik meer plezier aan zal hebben, nu een PC kopen of later wat extra geld hebben?
Oud 17-08-2015, 08:55
Elin3
Elin3 is offline
Als je een game PC wil kan je inderdaad beter wat meer daar in investeren, aan een goedkopere laptop heb je dan niet veel

Wat wil je later met het geld gaan doen? Waar spaar je voor? Met een concreet doel kan je beter bepalen wat je nuttiger vindt.
Oud 17-08-2015, 08:58
Einstijn
Einstijn is offline
Tja ik weet niet echt wat ik er later mee wil doen maar ik weet wel dat ik ga studeren later en je hoort vaak dat studenten echt een goedkoop leven lijden en vaak baantjes moeten nemen. Om deze reden zou ik dan best wat extra geld willen hebben.
Oud 17-08-2015, 09:08
Elin3
Elin3 is offline
Hoe lang heb je gespaard om dit bij elkaar te krijgen en heb je nu een baantje? Soms drukte ik aankopen wel eens uit in hoelang ik er voor moest werken, bijvoorbeeld dat ik ergens 10 dagen (ik werkte alleen op zaterdag, dus 10 weken) voor moest werken. Dat hielp mij beslissen of ik het geld er voor over had.
Oud 17-08-2015, 09:10
Einstijn
Einstijn is offline
Ik heb nu geen baantje en heb er ongeveer 2 jaar over gedaan om dit bij elkaar te krijgen. Nu ben ik dus aan het twijfelen maar als ik een baantje krijg zal ik toch wel de PC kopen omdat ik dan sneller weer geld heb.

Laatst gewijzigd op 17-08-2015 om 09:12. Reden: Toevoegingen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 12:58
julianv
julianv is offline
Is het een standaard pc of heb je alle spullen zelf bij elkaar gezocht om de pc samen te stellen? Dat kan ook nog wat uitmaken voor de prijs.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 15:43
Robbert297
Robbert297 is offline
Meestel is een computer samenstellen aanzienlijk goedkoper. Als je een baantje gaat nemen, heb je het geld snel weer verdiend.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 00:27
Einstijn
Einstijn is offline
Ik snap dat een PC zelf samenstellen goedkoper is. Maar als jullie bedoelen dat ik echt zelf alle onderdelen moet bestellen en hem dan zelf in elkaar moet zetten en installeren; ik heb daar totaal geen ervaring mee en weet zeker dat dit niet goed zal gaan of erg moeilijk zal zijn. Dat is dus ook de reden waarom ik dit niet doe. Op de site waar ik mijn PC wil bestellen kan je zelf alle onderdelen uitkiezen en dan bouwen zij de PC voor je. Toch bedankt voor het meedenken!
Oud 19-08-2015, 07:28
Verwijderd
Is dat daadwerkelijk goedkoper?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 09:11
Einstijn
Einstijn is offline
Nou ja ik hoor het overal en het is best logisch want als je alle onderdelen zelf koopt dan is dat al goedkoper. De verkopers van standaard PC's rekenen de service en (soms) gratis bezorging gewoon om naar een prijsverhoging van de PC. Dan hoef je hem alleen nog maar in elkaar te zetten en te installeren.
Oud 19-08-2015, 15:24
Verwijderd
Volgens mij valt dat wel mee tegenwoordig. Nadeel van prefab is dat het lastig tweaken en tunen is.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 20:35
julianv
julianv is offline
Citaat:
Ik snap dat een PC zelf samenstellen goedkoper is. Maar als jullie bedoelen dat ik echt zelf alle onderdelen moet bestellen en hem dan zelf in elkaar moet zetten en installeren; ik heb daar totaal geen ervaring mee en weet zeker dat dit niet goed zal gaan of erg moeilijk zal zijn. Dat is dus ook de reden waarom ik dit niet doe. Op de site waar ik mijn PC wil bestellen kan je zelf alle onderdelen uitkiezen en dan bouwen zij de PC voor je. Toch bedankt voor het meedenken!
Maar dan kies je die verschillende onderdelen wel bij één bedrijf?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2015, 01:25
Einstijn
Einstijn is offline
Citaat:
Maar dan kies je die verschillende onderdelen wel bij één bedrijf?
Op die website? Jep
Oud 20-08-2015, 14:35
Megatron
Megatron is offline
Toch is het assembleren van een PC vandaag de dag echt spielerei. Wanneer je een kruiskop-schroevendraaier kan hanteren en een beetje common sense gebruikt is het zo gepiept.
Oud 21-09-2015, 21:43
EvilFR3D
EvilFR3D is offline
Je hebt degelijke Game PC's voor 500 euro.

Tippie om ekkies te besparen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten