Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2015, 17:14
henk001
henk001 is offline
Damens en heren,

Het zit dus zo, ik weet het even niet meer en ik hoop dat ik hier een goeie raad kan krijgen want ik word er langzaam wanhopig van.

Ik vind een meisje al bijna een jaar leuk, ik denk heel de dag aan haar en als ze werkt zoekt ik haar graag op, na mijn werk scheur ik altijd gelijk door naar de winkel omdat ik haar perse moet zien.

Ik heb haar nummer ook, heel af en toe appen we maar meestal moet het uit mij komen en vaak krijg ik dan korte berichtjes terug terwijl ik hele lappe teksten stuur en een gesprek opgang probeer te krijgen.
Dit is echt de eerste keer dat ik een meisje heel erg leuk vind, ik kijk elke dag naar haar foto's en kan dan alleen maar dromen dat ik bij haar ben.
Ik heb haar al een keer gevraagd of we samen naar het strand gingen om de honden uit te laten, ze zei toen ''jaa leukkk'' maar ik weet nou niet of ze het echt ''leuk'' vind, of dat ze het alleen zegt voor mij in de hoop dat ik het verder nooit meer zou vragen.
Het kwam voor mij niet echt overtuigend over en dat vind ik wel kut want ik weet nou niet wat ik moet doen.
aan de andere kant ben ik bang om te gaan ''daten'' met haar, ik weet nu al dat ik dan verlegen word en niet veel te vertellen heb.
Ik ben dan bang dat het niet gezellig word en dat ze daarom dan geen volgende date wilt.
oftewel, bang om het te verpesten.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, aan de andere kant denk ik, je bent al een jaar verliefd op iemand en je hebt nog geen stappen ondernomen?
Ik kan het ook niet achter me laten omdat ik nog geen antwoord heb, misschien moet ik er meer moeite voor doen?

wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2015, 20:59
Scrimble
Scrimble is offline
Heletijd tobben heeft natuurlijk ook geen zin en heeft je nog weinig gebracht.

Wat betreft haar reactie "ja leuk" kan inderdaad op een andere manier bedoelt zijn dan jij denkt. Maar goed, neem het initiatief en maak een concrete afspraak, dus dag. Als ze dan niet kan, kan je die altijd nog veranderen.

Vanuit daar kan je gewoon kijken hoe het loopt. Maar laat je niet gek maken. Zelfde is denken dat je faalt, als je daar steeds aan denkt gebeurt dat sneller. Zoals iemand ooit zei: waar je je op focust wordt groter.

Tot slot moet ze je natuurlijk accepteren zoals je daadwerkelijk bent, elke keer op je tenen lopen of denken dat je dingen fout in haar ogen doet, is niet echt een prettige start voor een vervolg ;-)

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 21:04
Talenlover
Talenlover is offline
Jij moet altijd het initiatief nemen, zij antwoordt kort, lijkt niet echt enthousiast en een gesprek op gang krijgen lukt niet zo goed. Sorry, maar ik denk eerlijk gezegd dat het gevoel niet wederzijds is..
Als je een duidelijk antwoord wil van haar, moet je het haar gewoon rechtuit vragen en dan heb je misschien duidelijkheid. Denk er wel aan dat meisjes zelden gewoon "nee" zeggen.
Oud 18-08-2015, 22:54
Elin3
Elin3 is offline
Probeer concreet af te spreken, dus niet alleen een voorstel maar ook direct een datum prikken samen. Wil ze niet dan weet je hoe het er voor staat en ben je niet verder van huis als je nu bent, als je niets doet verandert er immers ook niets
Oud 19-08-2015, 06:01
bierkoning
bierkoning is offline
Die eline is goed! Altijd het juiste antwoord!

Maak het concreet! Hè kun je volgende week zaterdag gezellig samen met de honden wandelen en daarna misschien wat drinken?
Reageren

Regels voor berichten