Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2015, 19:04
Katje92
Katje92 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb altijd al gedacht dat ik gewoon een beetje anders was, maar nu ik dingen over add heb gelezen begin ik wel te twijfelen. Ik zit nu op het HBO en ik kan me nooit concentreren in de les, hoe hard ik ook probeer en hoe graag ik ook wil, mijn gedachten gaan altijd naar iets anders. Op de basisschool had ik bijna nooit mijn werk af, al niet vanaf groep 3. ik moest bijna nooit nablijven om mijn werk af te maken, en had het idee dat niemand dit door had. Een leraar noemde mij tijdens een oudergesprek een slome slak (was een kutleraar). Ik weet nog dat ik tijdens de cito toets bij sommige vragen gewoon maar wat invulde omdat ik het zo ontzettend langdradig en saai vond, hoe belangrijk ik ook wist dat het was. Ik heb uiteindelijk nog een andere toets moeten doen om te kijken wat mijn niveau nou was. Ik deed tl-havo en ging uiteindelijk naar de mavo met heel erg wisselende cijfers, ik leerde niet heel uitgebreid en deed alles altijd thuis, nooit op school omdat ik altijd was afgeleid en me niet kon concentreren. Toen ging ik naar de havo en was ik bijna blijven zitten totdat ik wist wat ik later wilde worden. Ik kreeg veel motivatie en leerde bijna de hele dag en haalde alleen maar 8ens, 9 ens en 10en en ging nog net over. In klas 5 ging het wel iets beter maar alsnog hele wisselende cijfers, uiteindelijk wel geslaagd. Ook heb ik het idee dat ik ontzettend traag ben op sociaal vlak, ik kan heel goed online chatten omdat ik daar iets langer over mijn antwoorden na kan denken, in het echt weet ik vaak niet snel genoeg wat ik moet zeggen (ik ben ook verlegen) en met groepen hoor ik gewoon nauwelijks wat er gezegd wordt. Zou ik add kunnen hebben of ben ik gewoon een ontzettend sloom opgangkomende en en luie leerling..?

Ik weet dat ik voor zulke vragen naar de dokter moet gaan maar ik durf het uberhaupt niet echt te zeggen tegen mn moeder, dus ik vraag het liever eerst hier, misschien weten jullie het beter dan ik?

Sorry voor het lange verhaal! Groetjes Katje92
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2015, 19:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik verplaats je topic te naar psychologie, daar past ie beter.
Oud 18-10-2015, 15:38
Masterman10
Masterman10 is offline
Ik heb zelf ADHD type C, (dat is een combinatie van type A, de drukke variant en type O de "rustige" en dromerige variant.) Wat je allemaal beschrijft is voor mij wel herkenbaar, die CITO toets heb ik hetzelfde gemaakt. Alleen was het voor mijn ouders gelijk een aanleiding me te laten testen, dus heb ik verder medicijnen kunnen gebruiken op de middelbare school.
(ik ben 16, zit nu in V5)
Als ik jouw zou ik een test laten doen, daar is het nooit te laat voor.
Oud 21-10-2015, 13:48
Katje92
Katje92 is offline
Bedankt voor je antwoord! Wat bedoel je precies met dat je de CITO toets hetzelfde maakte, dezelfde manier als ik hem had gemaakt?
En ik heb me ingeschreven bij een studentenpsycholoog om te kijken of er zoiets kan zijn, dus hopelijk komt het nog goed, alleen heb ik binnekort de eerste toetsen en leren gaat niet bepaald soepel..
Helpen die medicijnen goed?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten