Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2015, 09:45
Kaluum
Kaluum is offline
Hey, ik ben een beetje in de war...

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een meisje leren kennen via school, ze is in die afgelopen maanden echt uitgegroeid tot mijn allerbeste vriendin. Zij is diegene aan wie ik alles vertel, tegen wie ik open kan zijn... en zij vertelt ook alles eerst aan mij en we kunnen openlijk praten over alles...
Maar,
sinds ongeveer 2 maanden ben ik tot de conclusie gekomen dat ik wel iets meer voor haar voel... Al weet ik dat niet eens zeker. Dit is de eerste vriendin die zo dicht bij mij staat. Misschien voel ik wel gewoon een speciale vriendschapsband? Of misschien wil ik meer dan een vriendschappelijke relatie? Ik weet het dus echt niet. Ik weet alleen dat ik alles voor haar zou doen/ doe ... Ik probeer haar met alles te helpen! Ik weet ook dat ze verliefd is op iemand anders, en ik probeer haar zo goed mogelijk daarin te helpen... Ook zien we elkaar elke dag op school, en we maken echt veel fun samen. We lachen ongelooflijk veel. Ik ga ook vaak bij haar slapen (na een fuif ofzo...), en dat zijn ook altijd fijne momenten.

Ik weet dus niet echt of ik dit moet beoordelen als verliefdheid? en als ik inderdaad verliefd ben... Moet ik het dan laten overgaan? Of gewoon zeggen tegen haar? Ik wil niet dat deze relatie kapot gaat... Ik heb nog nooit zoiets gehad met iemand!
Alvast bedankt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2015, 10:19
bierkoning
bierkoning is offline
Praat er met haar over. Laten overwaaien lukt natuurlijk niet als je haar elke dag ziet.
Oud 04-11-2015, 11:06
Elin3
Elin3 is offline
Ben jij zelf een jongen of een meisje?
Oud 04-11-2015, 11:49
Kaluum
Kaluum is offline
Citaat:
Praat er met haar over. Laten overwaaien lukt natuurlijk niet als je haar elke dag ziet.
Maar hoe moet ik daar dan over praten... ik weet dat overwaaien geen goed idee is... maar ze is verliefd op iemand anders en daar praten we heel veel over! Ik wil niet dat deze relatie naar de knoppen gaat als ik iets zeg.

Citaat:
Ben jij zelf een jongen of een meisje?
Ik ben zelf een jongen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 15:49
bierkoning
bierkoning is offline
Oké zij is op iemand anders. Tja dan voel je de bui wel hangen natuurlijk.

Dan kun je of niks zeggen en zo doorgaan of er met haar over praten. Zeg haar dat je gevoelens voor haar hebt en als ze een goede vriendin is zal ze heus niet opeens al het contact verbreken.

Misschien is een periode wat minder contact een optie? Overleg met haar. Of zeg niks en laat het zo Door lopen.
Oud 04-11-2015, 15:54
Cosima
Cosima is offline
Als je met haar over alles kan praten, dan kan je daar over toch ook praten
Oud 04-11-2015, 16:59
Kaluum
Kaluum is offline
Citaat:
Oké zij is op iemand anders. Tja dan voel je de bui wel hangen natuurlijk.

Dan kun je of niks zeggen en zo doorgaan of er met haar over praten. Zeg haar dat je gevoelens voor haar hebt en als ze een goede vriendin is zal ze heus niet opeens al het contact verbreken.

Misschien is een periode wat minder contact een optie? Overleg met haar. Of zeg niks en laat het zo Door lopen.
Aan minder contact heb ik inderdaad ook al gedacht... maar toen dacht ik aan de periode in de vakantie toen zij 2 weekjes weg was... Ik voelde me toen echt slecht! Ik denk niet dat ik dat opnieuw zou kunnen

Citaat:
Als je met haar over alles kan praten, dan kan je daar over toch ook praten
Ja, je hebt gelijk. Daarom dat ik zo in de war ben... Normaal zeg ik alles, maar dit kan ik nu niet echt zeggen. Ik heb schrik voor haar reactie en wat er gaat gebeuren met 'ons'. Daarom zwijg ik liever. Al heb ik het gevoel dat dat niet de allerbeste optie is...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 17:02
Elin3
Elin3 is offline
Spreek je nu ook wel eens één-op-één af met deze vriendin, of zie je haar vooral op school of met een vriendengroep?
Oud 04-11-2015, 19:09
Kaluum
Kaluum is offline
Citaat:
Spreek je nu ook wel eens één-op-één af met deze vriendin, of zie je haar vooral op school of met een vriendengroep?
Ik zie haar vooral op school en in een vriendengroep. Maar als ik haar dan in groepsverband zie praten we wel veel 'alleen' met elkaar en niet zozeer met de rest van de vriendengroep. We kunnen dan echt veel lachen en ook over serieuze dingen praten. Al gaan de meest serieuze gesprekken via chat één-op-één. Dan zijn we zeker dat niemand mee luistert.
De laatste keer dat ik bij haar bleef slapen was dat wel alleen... Maar we spreken nooit echt speciaal één op één af.

Laatst gewijzigd op 04-11-2015 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 19:22
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Spreek 1 op 1 af!
Oud 04-11-2015, 20:01
Kaluum
Kaluum is offline
Citaat:
Spreek 1 op 1 af!
En dan? Het zeggen? Of wat bereik ik daar dan juist mee?
Natuurlijk zou ik ervan houden om met haar één op één af te spreken... maar ik zou niet weten wat te doen dan...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 20:06
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En dan? Het zeggen? Of wat bereik ik daar dan juist mee?
Natuurlijk zou ik ervan houden om met haar één op één af te spreken... maar ik zou niet weten wat te doen dan...
Gewoon een gezellige middag of avond hebben! (Als je niet weet wat je met haar moet doen, zou ik maar stoppen met dromen over verkering krijgen met haar ).

Door tijd met haar alleen door te brengen kan je elkaar wat beter en op een andere manier leren kennen dan met anderen erbij. Misschien gaat ze jou wel anders zien na een paar keer leuk afspreken.

Je hoeft echt niet gelijk te zeggen dat je verliefd op haar bent (beter van niet), stel eerst maar eens voor om samen wat leuks te gaan doen!

Jullie kunnen samen gaan skaten, wandelen, taart bakken, pizza maken, film kijken, naar de dierentuin of kinderboerderij, een hamburger halen bij de McDonalds...
Oud 04-11-2015, 20:26
Axel11
Axel11 is offline
Ze is je beste vriendin, zeg je zelf. Zo gek is het dan niet om samen af te spreken buiten andere vrienden om
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 20:30
Kaluum
Kaluum is offline
Citaat:
Gewoon een gezellige middag of avond hebben! (Als je niet weet wat je met haar moet doen, zou ik maar stoppen met dromen over verkering krijgen met haar ).

Door tijd met haar alleen door te brengen kan je elkaar wat beter en op een andere manier leren kennen dan met anderen erbij. Misschien gaat ze jou wel anders zien na een paar keer leuk afspreken.

Je hoeft echt niet gelijk te zeggen dat je verliefd op haar bent (beter van niet), stel eerst maar eens voor om samen wat leuks te gaan doen!

Jullie kunnen samen gaan skaten, wandelen, taart bakken, pizza maken, film kijken, naar de dierentuin of kinderboerderij, een hamburger halen bij de McDonalds...
Ja, dat is inderdaad een goed idee... Binnenkort komt er nog een fuif aan en dan kunnen we daarvoor misschien eens samen iets doen, zonder de rest erbij! Danku voor het goede voorstel
Maar het is en blijft zeer lastig aangezien we heel vaak praten over haar verliefdheid op die andere jongen... We praten daar erg vaak over, en ja dan verlies ik de hoop wel, moet ik zeggen. Ik probeer haar wel zo goed mogelijk te helpen met die jongen, want wat ik echt wel is natuurlijk dat ze gelukkig is. En als dat spijtig genoeg met hem moet zijn... dan... dan kan ik gewoon haar beste vriend blijven. That's it. Maar ergens wil ik dat niet echt... Het zijn een beetje tegenstrijdige gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 20:44
Francisss
Francisss is offline
Ik snap je wel...
En het is best lastig, maar probeer inderdaad een één op één gesprek met haar te voeren.
Ga samen iets leuks doen en praat er dan over.
Vraag ook eens naar haar gevoelens voor die jongen.
Of wat haar gevoelens voor jou zijn, dus wat zij in jou ziet.
En dan kun je haar vertellen wat jij voor haar voelt... ;-)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2015, 17:44
Cosima
Cosima is offline
Begin langzaam aan te zeggen, je bent echt mooi en ik? en dan zegt ze jij ook en dan lachen.. Paar dagen zo doorgaan en dan steeds verder gaan je bent echt knap ofzo, en dan vertellen wat je voor haar voelt.
Reageren

Regels voor berichten