Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2015, 23:48
Gijsjuh
Gijsjuh is offline
Hoi,

Ik krijg deze week voor het eerst een joint, nu heb ik wat vraagjes:
Is het verstandig om het met een vriend te doen die al es heeft geblowt?

Na hoeveel heisjes wordt je high en na hoeveel stoned?

Hoelang werkt het ongeveer?

Ik weet dat dit kan verschillen per joint etc, maar ongeveer een schatting/ervaring zou leuk zijn

En hebben jullie verder nog tips, ik heb geen idee hoe het voelt enzo. Ik rook soms wel en ik drink ook maar drugs heb ik nog nooit gedaan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2015, 13:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja, het is slimmer om er iemand bij te hebben die er ervaring mee heeft dan iemand die het ook nog nooit heeft gedaan.

Van een joint (wiet+tabak) wordt je eigenlijk altijd stoned. Hoe snel, dat hangt af van de persoon. Meestal ben ik na 1/3 tot een halve joint wel goed stoned.
Van een stick (pure wiet) wordt je meestal high. Ook dat verschilt per persoon hoe snel dat gaat.

Je kunt ook van een joint stoned worden en van een stick high. Dat komt omdat alle verschillende stofjes die in wiet zitten per wietsoort of oogst verschillen qua hoeveelheid. De verhoudingen van al die verschillende stofjes zorgen voor een stoned of high gevoel.

Hoe het is, kun je maar op één manier ontdekken: uitproberen! Neem desnoods eerst maar een paar trekjes en na een tijdje, als het lekker/goed voelt wat meer.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 17:17
Gijsjuh
Gijsjuh is offline
Citaat:
Ja, het is slimmer om er iemand bij te hebben die er ervaring mee heeft dan iemand die het ook nog nooit heeft gedaan.

Van een joint (wiet+tabak) wordt je eigenlijk altijd stoned. Hoe snel, dat hangt af van de persoon. Meestal ben ik na 1/3 tot een halve joint wel goed stoned.
Van een stick (pure wiet) wordt je meestal high. Ook dat verschilt per persoon hoe snel dat gaat.

Je kunt ook van een joint stoned worden en van een stick high. Dat komt omdat alle verschillende stofjes die in wiet zitten per wietsoort of oogst verschillen qua hoeveelheid. De verhoudingen van al die verschillende stofjes zorgen voor een stoned of high gevoel.

Hoe het is, kun je maar op één manier ontdekken: uitproberen! Neem desnoods eerst maar een paar trekjes en na een tijdje, als het lekker/goed voelt wat meer.
Is goed, zal ik doen! Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 17:52
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Zorg voor AA drink en wat te eten voor na afloop
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 17:55
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Het hangt er ook van af wat voor heisjes je neemt. Bij een sigaret neem ik kleine heisjes maar bij een joint vaak 2 a 3 kleine achter elkaar (in 1 heis zeg maar). Als ik dat 4 a 5 keer doe voel ik hem goed aankomen terwijl het miss maar 1/3 vd joint is.

Dat is mijn ervaring
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 17:56
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Als je niet zo vaak rookt zou ik niet te grote heisen nemen. Anders krijg je miss last van je keel
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 19:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ohja, zorg voor eten idd. Een uur tot twee uur na het blowen krijg je geheid munchies. Koekjes, chips, chocola of ander zoets doet het meestal wel goed
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 00:55
Fool_
Fool_ is offline
En over de vraag over hoe lang het ongeveer duurt. Zie de onderstaande grafiek, deze komt van Erowid. Misschien vindt je hier nog wat meer informatie die je interessant vind.
https://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml

Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 16:39
Gijsjuh
Gijsjuh is offline
Thanks iedereen, ik heb vandaag voor het eerst geblowt met een vriend die het al veel vaker heeft gedaan. Helaas voelde ik niet veel, maar ik ga het nog wel eens doen, het is toch best wel normaal dat je de 1e keer niet veel voelt? Hij had het tenminste ook.
Ik nam gewoon 2 grote heisjes, hij zei dat ik het door mijn neus uit moest ademen omdat dat beter met je hersenen is verbonden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 17:11
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Jaa na 2 heisjes voel je niet veel nee (ik iedegeval niet) ligt er ook aan hoeveel wiet je er in doet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 19:28
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
hij zei dat ik het door mijn neus uit moest ademen omdat dat beter met je hersenen is verbonden.
Ik ben geen wetenschapper maar volgens mij is dat puur gelul, aangezien eerst de THC naar je longen moet om opgenomen te worden in het bloed EN dan naar de hersenen toe gaat.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 21:27
Gijsjuh
Gijsjuh is offline
Citaat:
Jaa na 2 heisjes voel je niet veel nee (ik iedegeval niet) ligt er ook aan hoeveel wiet je er in doet.
Sorry heb het niet goed gezegd, 2 heisjes per keer, heb wel gewoon echt ongeveer 15 heisjes gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 21:28
Gijsjuh
Gijsjuh is offline
Citaat:
Ik ben geen wetenschapper maar volgens mij is dat puur gelul, aangezien eerst de THC naar je longen moet om opgenomen te worden in het bloed EN dan naar de hersenen toe gaat.
Klink inderdaad een stuk logischer
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 21:34
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Sorry heb het niet goed gezegd, 2 heisjes per keer, heb wel gewoon echt ongeveer 15 heisjes gehad.
Wel over je longen?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 22:04
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
En dan voel je niks? Zat er wel genoeg in? Of hebben jullie een voor gedraaide gehaald? Neem de volgende keer white widow of amnesia dan voel je wel iets bij15 heisjes.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 22:51
Fool_
Fool_ is offline
Het komt wel vaker voor dat je de eerste paar keer niet zo heel veel voelt van blowen hoor, een keer een ander wietsoortje proberen, iets meer roken en iets vaker roken(en je 'rooktechniek' verbeteren) kan allemaal verschil uitmaken.

Het moet inderdaad eerst door je longen opgenomen worden, wel is het zo dat als je door je neus uitademt het makkelijker is om over je longen te roken. Ik zou het gewoon nog een kans geven.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2015, 19:54
Gijsjuh
Gijsjuh is offline
Ik rook wel gewoon over mijn longen, we hebben een gedraaide gehaald, maar normaal is dit goed spul volgens die vriend, hij wordt er vaak stoned van. Ik heb ook geen idee watvoor wiet ze gebruiken, er zat wel shag in, dat rook je gewoon, de wiet rook je ook.
Ik krijg vrijdag 2 jointjes, is het verstandig om ze beide in 1x te doen of apart? Ik wil wel es graag stoned worden...

Iniedergeval bedankt voor het reageren (alvast) iedereen!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2015, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen wetenschapper maar volgens mij is dat puur gelul, aangezien eerst de THC naar je longen moet om opgenomen te worden in het bloed EN dan naar de hersenen toe gaat.
Klopt, het is ook niet 'beter verbonden'. Je neus heeft beter luchtreinigende slijmvliezen dan je andere lichaamsopeningen. Door je neus INademen zorgt voor meer gefilterde lucht in je longen dan door je mond. Eventueel zou je daaruit kunnen postuleren dat uitademen door diezelfde filters er dan voor zorgt dat er meer THC of CBD blijft hangen wat naar je brein gaat, maar of het echt zoveel uitmaakt? Ik denk van niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2015, 22:38
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ik rook wel gewoon over mijn longen, we hebben een gedraaide gehaald, maar normaal is dit goed spul volgens die vriend, hij wordt er vaak stoned van. Ik heb ook geen idee watvoor wiet ze gebruiken, er zat wel shag in, dat rook je gewoon, de wiet rook je ook.
Ik krijg vrijdag 2 jointjes, is het verstandig om ze beide in 1x te doen of apart? Ik wil wel es graag stoned worden...

Iniedergeval bedankt voor het reageren (alvast) iedereen!
Als ik jou was zou ik ze niet beide in een keer doen. Wat meestal helpt is om kleine heisjes te nemen in een keer. Dus dat je die jointt in je mond doet en dan 3/4 kleine heisjes ervan neemt. En blaas het niet meteen uit. Laat het even in je longen zitten. Door je neus uitademen maakt geen verschil. Geniet gewoon van die joint en neem je tijd ermee. Je merkt vanzelf wel dat je oogleden een beetje gaan hangen. Als ik in me eentje smoke ga ik het liefst na dat ik hem opgerookt heb op bed liggen en lekker TV kijken. Heerlijk is dat .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2015, 16:25
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
Ik rook wel gewoon over mijn longen, we hebben een gedraaide gehaald, maar normaal is dit goed spul volgens die vriend, hij wordt er vaak stoned van. Ik heb ook geen idee watvoor wiet ze gebruiken, er zat wel shag in, dat rook je gewoon, de wiet rook je ook.
Ik krijg vrijdag 2 jointjes, is het verstandig om ze beide in 1x te doen of apart? Ik wil wel es graag stoned worden...

Iniedergeval bedankt voor het reageren (alvast) iedereen!
Ik zou er gewoon eventjes tussen laten, dan kun je eerst eens kijken hoe je je voelt voordat je aan de volgende begint. Ik neem immers aan dat jullie toch geen haast hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2015, 20:03
valerie99
valerie99 is offline
Het is heel moeilijk te zeggen hoe sne jij stoned of high wordt. Dit kan namelijk mega erg verschillen per persoon. Een vriend van mij nam namelijk twee trekjes en hij moest al overgeven en was zo stoned. Maar ik zelf heb ook een keer wiet gerookt en ik had een hele joint en ik voelde bijna niets, alleen een beetje licht en trillen maar dat was maar een beetje. Ik weet van mezelf dat ik heel goed tegen drank kan, dus misschien als je va jezelf weet dat je goed tegen drank kunt dat je het er ook een beetje van af kunt leiden? Geen idee, misschien slaat het ook nergens op alleen dat is hoe ik er over denk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic - 173
darkfairy
500 03-10-2016 17:56
Drugs & Alcohol Eerste keer meteen fout
Pancakelover
3 24-01-2016 17:21
Drugs & Alcohol eerste joint
Martijne
165 20-08-2007 20:22
Drugs & Alcohol hoe oud was je toen je begon met het expirimenteren van drugs??
sjorsje
24 26-08-2004 23:16
Drugs & Alcohol eerste keer blowen
xXxEvaxXx
19 22-09-2003 21:36
Drugs & Alcohol Wiet En Blowen
thisisfun
25 12-07-2003 11:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.