Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Aanleiding voor dit topic was trouwens dat iemand die zelf volop geld heeft gekost tot nu toe (vier keer in het ziekenhuis gelegen met een breuk, 5 jaar studeren) maar niet op kon houden over hoeveel die verdomde vluchtelingen wel niet kosten
![]() Maar wat schrodinger zegt is ook zo natuurlijk, konden wij het ook niet zo goed over eens worden. Ik betaal huur waar m'n huisbaas dan weer belasting over aftikt, op vrijwel alles wat je koopt zit accijns/BTW/belasting, misschien ga je graag naar gesubsidieerde dingen etc etc Maar wel grappig om een keer pver nagedacht te hebben.
||
Citaat:
Dat weten figuren als Van der Most ook natuurlijk.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bedrijven zouden verder gewoon hun belasting moeten betalen in het land waar ze hun omzet genereren. Doen ze dat niet, mogen ze daar geen zaken doen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb in mijn leven twee keer in een ziekenhuis gelegen - een keer daarvan was mijn geboorte. Ik ben naar privéscholen geweest dus alleen mijn conservatoriumopleiding is door de staat betaald. Ik heb wel weer huurtoeslag gekregen en mijn moeder kreeg vroeger bijstand - is dat ook een kost aan mij, of aan haar?
Ik heb absoluut geen enkel idee wat ik de staat heb opgeleverd door dingen als drank te kopen en vliegtickets. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
'geen overheidsbemoeienis' bestaat niet. Je krijgt geen licentie als je niet aan een bepaalde set voorwaarden voldoet en die worden minimaal één keer per twee jaar door de inspectie getoest. Tevens kost een kind op de lagere school duizenden en duizenden euro's per jaar, dat is ook voor deze ouders niet goed te betalen.
|
![]() |
|
Financieel gezien ben ik een pareltje voor de staat, maar mogelijk dat ik wel andere zorgen er voor teruggeef.
Geen studielening, geen (zorg)toeslagen maar wel inkomstenbelasting (onder andere) betalen.
||
Citaat:
||
Citaat:
BV heeft ook weer andere regels voor bijtelling en de prive kilometers die je rijd. Er zit een bepaald omslagpunt wanneer een BV interessanter is dan een EMZ of VOF. En dan natuurlijk de risico's die je als BV niet hebt, met werknemers wil je geen emz of vof hebben bijvoorbeeld (die kunnen je persoonlijk failliet laten gaan, not so nice). Voordeel van een BV is dat je geld in het bedrijf kunt laten zitten als je het niet uitkeert, dus je betaald er geen inkomstenbelasting over (42%) maar wel weer winstbelasting (20%, je maakt winst dus betaal je daar ook maar eens belasting over..) maar dat geld kun je dan gebruiken om een huis te kopen. Je neemt dan een hypotheek bij je eigen bedrijf. Ik had docent moeten worden.. nee.. beter van niet.....
||
Citaat:
Dat klopt, maar je moet wel alles direct uitkeren als salaris en dus 42%. Maar als BV kun je ook alles direct uitkeren als salaris natuurlijk, dan betaal je ook gewoon die 42% en is er geen winst. In de praktijk keer je bij voorkeur als dga max 44K uit als salaris tegen 42%, betaal je 20% (of 25) over de winst en de rest als dividend tegen 15% wat totaal minder is dan alles onder 52% laten uitkeren (je valt dan in hogere belastingschaal. Althans, dit is even uit mijn hoofd zo ik ben geen accountant ;-)
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ja, ik doe inderdaad nog steeds hetzelfde. In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 |