Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2015, 16:25
df
df is offline
Nou?
Oud 31-12-2015, 16:29
HFSH
HFSH is offline
Ik ben een zware last op de maatschappij
Oud 31-12-2015, 16:43
Verwijderd
Als ik niet door de overheid betaald zou worden zou ik echt mangs veel opgeleverd hebben. Ik spaar ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 11:04
Ieke
Ieke is offline
Gezien de kosten van een studie geneeskunde hebben ze me er nog niet uit.
Oud 01-01-2016, 11:53
EleventhHour
EleventhHour is offline
In overheidsdienst
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 12:02
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In overheidsdienst
Wie weet verdien je jezelf wel terug door het opsporen van uitkeringsfraude of zoiets?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 12:19
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kost nog steeds geld.
Oud 01-01-2016, 13:04
Wammus
Wammus is offline
De staat heeft de afgelopen jaren genoeg aan mij verdiend dus de WW uitkering waar ik nu op moet teren kan er denk ik wel vanaf.
Oud 01-01-2016, 14:36
Mema
Mema is offline
Citaat:
Gezien de kosten van een studie geneeskunde hebben ze me er nog niet uit.
Oud 01-01-2016, 16:21
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Wie weet verdien je jezelf wel terug door het opsporen van uitkeringsfraude of zoiets?
We doen wel relatief veel met weinig mensen, telt dat ook?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 16:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werk al zeven jaar dus breng aardig wat geld in het laatje maar kost ongetwijfeld ook een hoop geld
Oud 01-01-2016, 17:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Lastig te zeggen. Ligt eraan wat je precies meerekent. Hoe (in)direct moeten de kosten of baten zijn om meegerekend te worden? Is daar überhaupt een consequente maatstaf voor te verzinnen?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 20:13
Dekaloog
Dekaloog is offline
Volgens mij zijn wij allemaal rondslingerend kleingeld tussen de bankkussens van de staat en wordt de staatskas vooral gevuld door de biljonairs en Unilever en Shell enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 20:15
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Volgens mij zijn wij allemaal rondslingerend kleingeld tussen de bankkussens van de staat en wordt de staatskas vooral gevuld door de biljonairs en Unilever en Shell enzo.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 20:17
Verwijderd
Als je dat zegt heb je inderdaad nog nooit ook maar één blik op de overheidsbegroting geworpen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 20:27
Dekaloog
Dekaloog is offline
Niet met 't idee op te zoeken hoeveel de twee groepen opleveren in verhouding tot elkaar, nee!

Hebben jullie een linkje?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 20:31
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Daar vindt aardig wat belastingontwijking plaats.

(En, ja, daar moet dringend wat aan gebeuren.)
Oud 01-01-2016, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Niet met 't idee op te zoeken hoeveel de twee groepen opleveren in verhouding tot elkaar, nee!

Hebben jullie een linkje?
http://www.rijksbegroting.nl/2016/vo...ding/begroting
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 23:25
df
df is offline
Aanleiding voor dit topic was trouwens dat iemand die zelf volop geld heeft gekost tot nu toe (vier keer in het ziekenhuis gelegen met een breuk, 5 jaar studeren) maar niet op kon houden over hoeveel die verdomde vluchtelingen wel niet kosten

Maar wat schrodinger zegt is ook zo natuurlijk, konden wij het ook niet zo goed over eens worden. Ik betaal huur waar m'n huisbaas dan weer belasting over aftikt, op vrijwel alles wat je koopt zit accijns/BTW/belasting, misschien ga je graag naar gesubsidieerde dingen etc etc

Maar wel grappig om een keer pver nagedacht te hebben.
Oud 02-01-2016, 00:12
Axel11
Axel11 is offline
Dat er op dit moment in Nederland door de overheid al 100 euro per nacht per vluchteling voor een slaapplek (dus exclusief de andere kosten die gemoeid zijn met de komst van vluchtelingen) wordt betaald is wel iets waarvan ik denk kan dat niet anders geregeld worden
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 00:16
Verwijderd
Daarvoor kan je iemand in een zeer mooi hotel stoppen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 00:04
df
df is offline
Citaat:
Dat er op dit moment in Nederland door de overheid al 100 euro per nacht per vluchteling voor een slaapplek (dus exclusief de andere kosten die gemoeid zijn met de komst van vluchtelingen) wordt betaald is wel iets waarvan ik denk kan dat niet anders geregeld worden
Komt dat niet (mede) door de vrij slechte onderhandelingspositie die de overheid heeft? Publieke opinie in NL is gelukkig nog steeds zo dat het onwenselijk is om vluchtelingen op straat te laten slapen en elke dag staat er ergens wel weer in de krant dat het steeds moeilijker wordt elke nacht voor elke vluchteling een slaapplek te vinden.

Dat weten figuren als Van der Most ook natuurlijk.
Oud 03-01-2016, 08:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Daar vindt aardig wat belastingontwijking plaats.

(En, ja, daar moet dringend wat aan gebeuren.)
Ach, kapitaal is zo mobiel dat het weinig nut heeft, zeker totdat er een overeenkomst is tussen natiestaten om een minimum af te spreken voor ondernemingsbelasting. Beter (en eenvoudiger) is het om de verschillende boxen af te schaffen en alle vormen van inkomen hetzelfde te belasten, i.t.t. het huidige systeem waarin werk zwaarder wordt belast dan op je kont zitten. De huidige kapitaalbelasting die in Nederland geldt kan dat verhoogd worden tot bijvoorbeeld 3% op alle kapitaal boven €100k.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 08:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Komt dat niet (mede) door de vrij slechte onderhandelingspositie die de overheid heeft? Publieke opinie in NL is gelukkig nog steeds zo dat het onwenselijk is om vluchtelingen op straat te laten slapen en elke dag staat er ergens wel weer in de krant dat het steeds moeilijker wordt elke nacht voor elke vluchteling een slaapplek te vinden.

Dat weten figuren als Van der Most ook natuurlijk.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als er echt veel vluchtelingen naar Nederland zouden komen, zoals naar Zweden en Duitsland.
Oud 03-01-2016, 08:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ach, kapitaal is zo mobiel dat het weinig nut heeft, zeker totdat er een overeenkomst is tussen natiestaten om een minimum af te spreken voor ondernemingsbelasting. Beter (en eenvoudiger) is het om de verschillende boxen af te schaffen en alle vormen van inkomen hetzelfde te belasten, i.t.t. het huidige systeem waarin werk zwaarder wordt belast dan op je kont zitten. De huidige kapitaalbelasting die in Nederland geldt kan dat verhoogd worden tot bijvoorbeeld 3% op alle kapitaal boven €100k.
Of anders gewoon een echte vermogensrendementsheffing in plaats van die verkapte vermogensbelasting nu en dan dat rendement een slag zwaarder belasten dan arbeid? Verder een hoge erfbelasting om te voorkomen dat er over de generaties heen grote kapitaalconcentraties ontstaan en dat mensen onevenredig voordeel hebben door hun afkomst. (Eventueel met een wat afwijkende regeling voor familiebedrijven, i.v.m. werkgelegenheid.)

Bedrijven zouden verder gewoon hun belasting moeten betalen in het land waar ze hun omzet genereren. Doen ze dat niet, mogen ze daar geen zaken doen.
Oud 03-01-2016, 10:19
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En wat doen we dan met mensen die in land X onderwijs genieten om vervolgens in land Y te gaan wonen en werken? Gewoon doodschieten?
Oud 03-01-2016, 10:43
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Daarvoor kan je iemand in een zeer mooi hotel stoppen
Het lijkt me dat die 100 Euro inclusief gebruiksklaar maken van de opvangplaatsen is? Bij de Auping in Deventer moest bijvoorbeeld al het sanitair (dat nog goed was) vervangen worden voor nieuw.
Oud 03-01-2016, 10:58
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het lijkt me dat die 100 Euro inclusief gebruiksklaar maken van de opvangplaatsen is? Bij de Auping in Deventer moest bijvoorbeeld al het sanitair (dat nog goed was) vervangen worden voor nieuw.
De kosten van die locatie zijn (nog) geheim.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 11:51
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik gok dat ik ze meer geld oplever.
Oud 03-01-2016, 11:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En wat doen we dan met mensen die in land X onderwijs genieten om vervolgens in land Y te gaan wonen en werken? Gewoon doodschieten?
Die laat je extra veel betalen voor hun paspoort. Stelletje graaiers!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Of anders gewoon een echte vermogensrendementsheffing in plaats van die verkapte vermogensbelasting nu en dan dat rendement een slag zwaarder belasten dan arbeid? Verder een hoge erfbelasting om te voorkomen dat er over de generaties heen grote kapitaalconcentraties ontstaan en dat mensen onevenredig voordeel hebben door hun afkomst. (Eventueel met een wat afwijkende regeling voor familiebedrijven, i.v.m. werkgelegenheid.)

Bedrijven zouden verder gewoon hun belasting moeten betalen in het land waar ze hun omzet genereren. Doen ze dat niet, mogen ze daar geen zaken doen.
Nee, al die uitzonderingen afschaffen en gewoon de hoogste belastingschijf verhogen naar 75%. Grote erfenissen worden dan automatisch ook fatsoenlijk belast.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 08:35
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
100 per nacht he. Per nacht.
Oud 04-01-2016, 09:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb in mijn leven twee keer in een ziekenhuis gelegen - een keer daarvan was mijn geboorte. Ik ben naar privéscholen geweest dus alleen mijn conservatoriumopleiding is door de staat betaald. Ik heb wel weer huurtoeslag gekregen en mijn moeder kreeg vroeger bijstand - is dat ook een kost aan mij, of aan haar?
Ik heb absoluut geen enkel idee wat ik de staat heb opgeleverd door dingen als drank te kopen en vliegtickets.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 09:22
Verwijderd
Ook voor privéscholen betaalt de overheid gewoon hetzelfde bedrag mee.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 09:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vrije scholen gaan juist zoveel mogelijk voor 'geen overheidsbemoeienis' dus ik kan me voorstellen dat ze daar minder meebetalen. Maar misschien is dat tegenwoordig allemaal niet meer zo rooskleurig.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 09:36
Verwijderd
'geen overheidsbemoeienis' bestaat niet. Je krijgt geen licentie als je niet aan een bepaalde set voorwaarden voldoet en die worden minimaal één keer per twee jaar door de inspectie getoest. Tevens kost een kind op de lagere school duizenden en duizenden euro's per jaar, dat is ook voor deze ouders niet goed te betalen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 11:23
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vrije scholen gaan juist zoveel mogelijk voor 'geen overheidsbemoeienis' dus ik kan me voorstellen dat ze daar minder meebetalen. Maar misschien is dat tegenwoordig allemaal niet meer zo rooskleurig.
Dit is een waanidee ja, niet alleen nu maar ook in jouw jeugd
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 00:06
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Door de studiefinanciering en zorgtoeslag heb ik geld gekost. Maar heb wel van me 15e tot me 17e vrijwilligerswerk gedaan. Weet niet of ik daarbij de staat heb geholpen 0.o"
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 15:32
Bender
Bender is offline
Financieel gezien ben ik een pareltje voor de staat, maar mogelijk dat ik wel andere zorgen er voor teruggeef.

Geen studielening, geen (zorg)toeslagen maar wel inkomstenbelasting (onder andere) betalen.
Oud 05-01-2016, 15:42
Verwijderd
Je bent ondernemer en je betaalt jezelf?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 15:47
Bender
Bender is offline
Citaat:
Je bent ondernemer en je betaalt jezelf?
Dat is correct.
Oud 05-01-2016, 16:00
Verwijderd
Wel het minimumloon hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 16:10
Bender
Bender is offline
Citaat:
Wel het minimumloon hoop ik?
Sterker nog, je bent verplicht als dga (=werkzaam met meer dan 5% aandelen in bv) om je een minimumsalaris te geven (wordt jaarlijks geïndexeerd) welke hoger ligt dan minimumloon (helaas).
Oud 05-01-2016, 16:13
Verwijderd
In een VOF hoeft dat niet, grappig.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 16:20
Axel11
Axel11 is offline
VOF heeft dan weer geen 25%-tarief.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 16:23
Bender
Bender is offline
Citaat:
In een VOF hoeft dat niet, grappig.
VOF en eenmanszaak (EMZ) is redelijk gelijk.
BV heeft ook weer andere regels voor bijtelling en de prive kilometers die je rijd.

Er zit een bepaald omslagpunt wanneer een BV interessanter is dan een EMZ of VOF.
En dan natuurlijk de risico's die je als BV niet hebt, met werknemers wil je geen emz of vof hebben bijvoorbeeld (die kunnen je persoonlijk failliet laten gaan, not so nice).

Voordeel van een BV is dat je geld in het bedrijf kunt laten zitten als je het niet uitkeert, dus je betaald er geen inkomstenbelasting over (42%) maar wel weer winstbelasting (20%, je maakt winst dus betaal je daar ook maar eens belasting over..) maar dat geld kun je dan gebruiken om een huis te kopen. Je neemt dan een hypotheek bij je eigen bedrijf.

Ik had docent moeten worden.. nee.. beter van niet.....
Oud 05-01-2016, 16:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Doe je nog steeds van die parasitaire IT-shizzle of doe je inmiddels iets nuttigs?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 16:27
Bender
Bender is offline
Citaat:
VOF heeft dan weer geen 25%-tarief.
Jij doelt op Winstbelasting denk ik?
Dat klopt, maar je moet wel alles direct uitkeren als salaris en dus 42%.
Maar als BV kun je ook alles direct uitkeren als salaris natuurlijk, dan betaal je ook gewoon die 42% en is er geen winst.

In de praktijk keer je bij voorkeur als dga max 44K uit als salaris tegen 42%, betaal je 20% (of 25) over de winst en de rest als dividend tegen 15% wat totaal minder is dan alles onder 52% laten uitkeren (je valt dan in hogere belastingschaal.

Althans, dit is even uit mijn hoofd zo ik ben geen accountant ;-)
Oud 05-01-2016, 16:27
Verwijderd
Van een BV kan je ook goed persoonlijk failliet gaan en dat gebeurt steeds vaker tegenwoordig. Terecht ook.

Nou je betaalt daar óók belasting over, WAT ERRUG!!!!!

Flikker toch op man. En ja docent, goeie, tel de taalfouten even in je post joh.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 16:28
Bender
Bender is offline
Citaat:
Doe je nog steeds van die parasitaire IT-shizzle of doe je inmiddels iets nuttigs?
Zonder die 'parasitaire' IT-shizzle had jij niet dit forum, of hyves, of msn, of icq...

Maar ja, ik doe inderdaad nog steeds hetzelfde. In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten