Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Begrijp ik. Het is ook niet per se het wachten. Het is dat hij zelf hulp wil voor zijn problemen en dat gaat hij doen, ongeacht of ik wacht ja of nee.
Voor mij is het meer dat ik het graag wil, maar ik ben me er wel van bewust dat het mogelijk is dat ik over een half jaar bijvoorbeeld denk nee ik wil het toch niet. Mocht ik het toch willen zal ik natuurlijk wel kijken of hij stabiel is en blijft natuurlijk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wat ik denk, hij heeft in elk geval hulp nodig.
Jij lijkt me de beste vriendin die hij kan wensen. Maar het lijkt me beter, dat hij na een afkick kliniek gaat en dat jij hem helpt daar naar toe begeleid. Met hulp van familie en vrienden van hem. Dat is voor hem beter en voor jullie relatie. Hij zou dit in eerste instantie niet willen, maar het is beter voor jullie beide. Ik zou het niet te snel aan hem vertellen maar langzamerhand opbouwen. Geef hem de vrijheid tot die tijd, waarvan jij denkt dat goed voor hem is. Maar steekproef gewijs de vragen stellen, die je altijd doet, nadat hij heeft gezegd gestopt te zijn. Mocht hij de afkick kliniek niet afmaken of terugvallen, zou ik het uitmaken en niet meer nemen. Want je hebt hem al zoveel vertrouwen gegeven, dat hij keer moet leren, dat dat niet oneindig is. Een verslaafde of ex-verslaafde is namelijk een hele zorg voor jou als vriendin, vergeet dat niet. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het klinkt misschien kort door de bocht, maar dit is mijn mening over de situatie waar jij/jullie inzitten. Laatst gewijzigd op 10-03-2016 om 01:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hij heeft zelf bedacht hulp te zoeken, het gaat heel snel; hij heeft morgen namelijk al een afspraak. Hij heeft me gevraagd of ik dingen wil noteren waarvan ik denk dat het nodig is om er wat mee te doen. Hij gaf aan dat ik dit goed kan weten, omdat ik hem in goede en slechte tijden ken. Dat is wel fijn. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het graag wil, maar eerst wil zien dat hij alles goed op een rijtje heeft en alles goed voor elkaar heeft en dat het ook zo blijft. Dan kunnen we verder kijken. Ik weet dat het veel zorgen geeft, daarom ook eerst kijken of hij het zo goed kan houden na en tijdens de hulpverlening die hij gaat krijgen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jij bent voor het moment zijn ex toch?
Ik weet niet, maar een jongen die herhaaldelijk hervallen is in het gebruik van drugs, liegt en jou steeds aan de kant zet lijkt me nu niet een persoon waar je op kunt bouwen. Stel je voor dat jullie later kinderen hebben en hij terugvallen heeft, liegt en jij straks in je eentje voor de kinderen opdraait. Lief dat je hem helpt en dat je dat soort dingen voor hem op een rijtje wilt zetten. Hij betrekt jou op deze manier bij zijn traject, maar ik vraag me af of dat goed is voor jou. Je voelt je nog steeds verbonden en op deze manier blijf je altijd heel dicht bij hem. Lekker makkelijk voor hem ook, want hij heeft op deze manier indirect de touwtjes in handen. Hij weet dat jij hem toch terug wil, want anders zou je hem niet zoveel bijstaan. Het is nu uit en ik geloof dat ik dat zo zou houden. Ik zou me niet zo bezig houden met zijn traject tot beterschap; je bent nu zijn ex en hij heeft je al drie (!!??) keer aan de kant gezet. Welke reden daar dan ook achter zit, als je iemand écht heel graag ziet dan doe je dat niet. Hij heeft volgensmij een heleboel kansen al verspeelt. Ik zou zeggen, wens hem heel veel succes, beterschap en zulks en verbreek het contact. Er komt zeker iemand op je pad die wel de moeite waard is en die ook denkt aan jou. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daarbij lijkt jouw reactie me ook heel natuurlijk. Hij heeft op zoveel verschillende manieren je vertrouwen beschadigd, ik zou me ook om de haverklap afvragen of de dingen wel kloppen en of het écht wel zo (goed) gaat als hij dan zegt dat het gaat. Je bevindt je sowieso niet in een gelijkwaardige relatie. Jij wilt hem, hij wil de dingen doen die hij zelf graag doet en vindt jou waarschijnlijk wel leuk. Maar 'wel leuk' is niet genoeg om een leven mee op te bouwen. Het hele verhaal draait nu volgensmij vooral om 'hem' en niet om jullie 'ons'. Je kunt ook bij jezelf nagaan wat voor soort relatie je wilt. Er zijn mensen die prima hun eigen leven leiden en af en toe, als het uitkomt, samenzijn. Dat is prima. Maar als jij iemand bent die graag een gezin wil stichten en heel graag de dingen samen doet, zal ik nog eens heel goed nagaan of deze jongen daar uberhaupt, ergens in de verte, voor in aanmerking komt.
|
![]() |
|
![]() |
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar dit is ook de reden dat ik verder hem niet zie en heb aangegeven dat hij eerst alles op een rijtje moet krijgen en alles goed voor elkaar moet hebben. Daarnaast natuurlijk ook laten zien dat het zo blijft, en daarna kijken of het voor ons nog een relatie kan worden
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij, áls jullie al bij elkaar komen, zal deze niet lang duren. Jij wilt hem toch blijven controleren, want je kan hem niet helemaal meer vertrouwen. Dat zal voor hem betekenen dat hij, wéér, zijn vrijheid gaat missen en dat het gewoon een herhaling van de vorige keer gaat worden. Denk aan de tijd die je met hem had, geniet daarvan en niet van de stress die hieruit mogelijk gaat komen.
Anders krijg je een relatie waar hij alles stiekem gaat doen, ruzie etc. etc. Dan doet hij weer even lief en dan gaat het weer van voor af aan. Hij heeft jou al 3x gedumpt, dat je hem de mogelijkheid geeft het nog vaker te doen snap ik echt niet. Kom eens een beetje voor jezelf op. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De 2 keer ervoor was puur de drugs, wat natuurlijk fout is. Het is natuurlijk inderdaad zo dat jullie dit alleen maar lezen, maar het was zeker niet zo dat de relatie op zich vervelend of slecht was. Alles behalve dat! Op sommige momenten natuurlijk wel. Maar dat heeft iedere relatie. Hij heeft in de afgelopen 1.5 jaar nog niet het idee gehad dat hij hulp wou, wat hij nu wel heeft. En hij heeft ook voor ogen wat er moet veranderen. Ik vind dat persoonlijk alleen maar positief |
![]() |
|
![]() |
Ik zou het niet doen. Gewoon niet. De man heeft keer op keer bewezen onbetrouwbaar te zijn.
En tenzij jij dat wel prettig vind, die slachtofferrol van telkens besodemieterd te worden, lijkt het me voor jou geen prettige zaak. De vrouwen boven mij hebben dat veel fijnbesnaarder uitgelegd. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Nogmaals de vraag, waarom wil je zo graag jezelf weer in dit "project" storten?
|
![]() |
Aah wat fijn om te lezen, dat hij nu eindelijk zijn verslaving serieus neemt en daarmee ook de mogelijke relatie tussen jullie.
Mensen kunnen veranderen, alleen verandering is altijd in begin nooit prettig. Dat zou hij ook merken, daarom lijkt mij het goed om hem te helpen om van zijn verslaving af te komen, ga samen bijvoorbeeld na de huisarts. Dat maakt voor hem de drempel lager en zo wordt hij meteen goed doorverwezen. Klinkt heel kinderachtig dat je meegaat, maar zo laat jij zien, dat je zijn probleem serieus neemt en dat je echt wilt dat hij veranderd. Aan de andere kant zou hij het zelf fijn vinden iemand mee te hebben die hij vertrouwd en hem zoals je al zei, kent in goede en slechte tijden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ga niet met hem mee, want hij gaat vandaag zelf al naar de huisarts en ik had geen tijd om mee te gaan. Maar hij gaf aan dat hij het zelf wil doen en wil laten zien dat hij het kan! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ex wil me terug ~*kar*~ | 8 | 26-05-2005 15:27 | |
Liefde & Relatie |
Ex wil me terug en ik wil dit gewoon even kwijt... CoveredEyes | 10 | 31-01-2004 19:36 | |
Liefde & Relatie |
me ex wil me terug... charmedgirl | 12 | 29-10-2003 22:20 | |
Liefde & Relatie |
M'n ex wil me terug simmi87 | 12 | 09-02-2003 18:18 | |
Liefde & Relatie |
me ex wil me terug help wat nu **~yvie~** | 5 | 27-10-2002 17:48 | |
Liefde & Relatie |
mijn ex wil me terug little_dawn | 11 | 19-08-2002 12:16 |