Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2016, 23:47
Skyle
Skyle is offline
Als kind krijg je vast wel af en toe wat alcohol, en dat wordt waarschijnlijk steeds wat meer. Eens in de zoveel tijd krijg ik een beetje wijn in een shotglaasje. Heel weinig dus. Een tijdje geleden nadat ik een heel klein beetje wijn had gehad had ik zin in meer. Ik ben op zoek gegaan in mijn ouders bijna tot stof vergaane drank voorraad en heb daar de drank met het laagste alchohol percentage gezocht. Ik heb toen een paar slokken genomen. Later was er ergens zo'n kraampje van een nieuw merk bier ofz. Ik zag 1 glas staan. Een plastic wegwerp glaasje, en het was gratis. Ik heb er een gepakt, en met die stromende regen lette eigenlijk niemand op me. Ik heb dat glas ergens in een rustigere straat opgedronken, en dat was héél dom. Na een paar minuten werd ik super draaierig en misselijk. Ik heb gekotst in een prullenbak en ben naar huis gelopen. Ik voelde me echt niet lekker. Maar nu heb ik zin in meer alchohol. Is dit erg? Begint dit een verslaving te worden? Het laatste dat ik wil is dat ik op mijn 16de alcholist word ._.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2016, 01:22
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Alcoholist is een groot woord denk ik. Maar als je constant aan alcohol denkt en je de hele dag door de drang hebt om te drinken moet je wel oppassen. Het kan zijn dat je verslavend gevoelig bent en dus sneller verslaafd raakt aan middelen dan anderen. Je zou hierover kunnen praten met je huisarts of je ouders.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2016, 11:26
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik vind het bizar dat je ouders je als kind je eigen mini glaasje gaven met drank erin Dat ten eerste.

Ten tweede, een alcoholist is iemand die meer dan 2 glazen drank per dag drinkt en zich niet lekker zonder voelt en ook niet er zomaar mee kan ophouden of zelfs niet meer kan functioneren zonder drank.
Jij schetst nu een aantal incidenten waarin je een paar keer een aantal slokken drank hebt genomen met een zeer laag alcoholpercentage waar je ook nog eens niet tegen kon. Dus nee, een alcoholist kan ik het niet noemen. Ik denk meer dat je jezelf een probleem dat er niet is zit aan te praten.
Oud 25-04-2016, 16:02
ektegangster
ektegangster is offline
Ik zou er te niet erg van schrikken.
Het is normaal dat je soms zin hebt in alcohol omdat het eenmaal een fijn gevoel geeft. Maar ik zal er echt op letten dat je het speciaal moet blijven, en niet iets normaal in je dagelijkse leven. En ik zou met jezelf afspreken dat je alleen met mensen eromheen drink dus niet in je eentje op je kamer ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten