Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2016, 16:14
Brian_
Brian_ is offline
De titel zegt het al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2016, 21:32
PiettePeter
PiettePeter is offline
Nouja, precies. Je title zegt het al. Gewoon minder fucks geven.
Hoe je dat doet? Omdenken, controle over je gedachten krijgen door de focus op andere zaken te richtem. Misschien kan je een beetje mindfulness doen.
Oud 12-05-2016, 22:00
Brian_
Brian_ is offline
En wat bedoel je dan precies? Ik Ben over het algemeen snel bang om afgewezen te worden en over m'n uiterlijk beoordeeld te worden terwijl ik soms hoor dat k niet Super lelijk Ben ofzo.
En daardoor Ben ik soms mezelf niet en stap ik niet zo snel op iemand af en ga volgend jaar maar een nieuwe klas waar ik niemand Ken en heb ik ook nu al moeite mee om het idee Alleen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2016, 22:30
bloodyb
bloodyb is offline
Probeer het positief te bekijken. Een nieuwe klas is een goeie kans om allemaal nieuwe leuke mensen te leren kennen!
Oud 12-05-2016, 23:12
Brian_
Brian_ is offline
Maar ik Ben dan bang dat ik aan het begin of misschien langer helemaal alleen sta in de pauzes
Met citaat reageren
Oud 12-05-2016, 23:42
bloodyb
bloodyb is offline
Daar moet je jezelf een beetje over heen zetten. Er zullen vast wel meer leerlingen nieuw in die klas zijn. Blijf in de pauzes niet alleen staan maar ga een praatje met iemand maken. Ga niet wachten tot ze naar jou toe lomen.
Oud 13-05-2016, 08:24
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
En wat bedoel je dan precies? Ik Ben over het algemeen snel bang om afgewezen te worden en over m'n uiterlijk beoordeeld te worden terwijl ik soms hoor dat k niet Super lelijk Ben ofzo.
En daardoor Ben ik soms mezelf niet en stap ik niet zo snel op iemand af en ga volgend jaar maar een nieuwe klas waar ik niemand Ken en heb ik ook nu al moeite mee om het idee Alleen.
Waarom zou je bang zijn afgewezen te worden? Nou én. De meeste mensen zijn 't sop in de kool niet waard anyway. De mensen die dat wél zijn, zullen normaliter iemand niet snel afwijzen op uiterlijk. Zie het als een handig filter voor jezelf.

Probeer het 'ns leuk en prettig met jezelf te hebben, wees een significante entiteit in je nieuwe klas vol vreemdelingen. Besef daarbij dat praktisch iedereen nerveus is voor zo'n nieuwe setting met veel Onbekende Factoren; de één weet het slechts beter te camoufleren dan de ander (daaruit volgt trouwens wel dat naarmate de skill 'camoufleren' beter en beter wordt het een meer natuurlijk iets wordt, zoiets als 'fake it til you make it').

Maar ja, al dit soort adviezen zijn natuurlijk abracadabra in de zin van dat je 't pas snapt wanneer je het begrijpt.
Oud 14-05-2016, 11:52
PiettePeter
PiettePeter is offline
@Megatron jup, en da's waarom op dit forum de meeste vragen gewoon niet beantwoordt kunnen worden.. De vrager voelt en ziet zich niet in de cheezy maar ware antwoorden.
@Brian_ zoals ik al zei, probeer eens mindfulness voor 2 weken. Elke dag een kwartiertje mediteren kan je helpen om te realiseren hoe het eigenlijk zit, of het nou wel zo belangrijk is wat iemand van je vind, etc. just give it a try.
Ik raad je aan om met iemand, zoals je ouders, erover te praten.
En mindfulness is iets dat je niet fout kan doen.
Eerste paar dagen (5 dagen) leg je de focus op het ademen, hiermee train je de aandachtsspier. Daarna ga je met je focuz door je lichaam heen, alsof je met een lichtje erop schijnt.
Daarna doe je dit weer om in je state te komen en dan ga je kijken naar een punt van je lichaam, dan let je op je gedachten, accepteer ze en zeg "dit zijn allemaal gedachten, gewoon gedachten". Als je de gedachte ziet voor wat het is (een gedachte), dan kijk je naar dat punt in je lichaam en kijk hoe het daar dan voelt.
En weet dat gedachte er mogen zijn bij elke oefening, herinner jezelf zachtjes dat je weer op je adem moet letten, of je lichaam.

Laatst gewijzigd op 14-05-2016 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2016, 15:42
Verwijderd
Citaat:
@Megatron jup, en da's waarom op dit forum de meeste vragen gewoon niet beantwoordt kunnen worden.. De vrager voelt en ziet zich niet in de cheezy maar ware antwoorden.
.
Bedoel je nou dat Megatron een cheesy antwoord gaf? Wat is er cheesy aan? Het wordt misschien wat lomp gebracht, maar hij heeft wel gewoon een punt hoor. Als je het gezellig hebt met jezelf en je vindt het niet erg om alleen te zijn, maak je je vaak een minder druk om wat anderen al dan niet van je vinden. Persoonlijk snap ik niet zo goed wat mindfullness hier mee te maken heeft, kun je dat uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2016, 00:19
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Bedoel je nou dat Megatron een cheesy antwoord gaf? Wat is er cheesy aan? Het wordt misschien wat lomp gebracht, maar hij heeft wel gewoon een punt hoor. Als je het gezellig hebt met jezelf en je vindt het niet erg om alleen te zijn, maak je je vaak een minder druk om wat anderen al dan niet van je vinden. Persoonlijk snap ik niet zo goed wat mindfullness hier mee te maken heeft, kun je dat uitleggen?
Nee, had het niet over zijn antwoord. Maar er zijn vaak van die topics waarbij dat dan wel zo is, en dan is het ook gewoon de waarheid. Het enige wat mogelijk cheesy/cliche is aan zijn antwoord is "nou en". Maar da's dan ook eerder cliche dan cheesy

En met mindfulness zou je basically kunnen leren om de nadruk te verplaatsen, trainen de focus te leggen op wat wel belangrijk is of jou een goed gevoel geeft. Het kan je helpen bij het inzicht krijgen in je probleem, hoe je probleem invloed heeft op jou zonder dat je dit direct door hebt en op die manier leren het probleem te verzachten/op te lossen. Mindfulness is een tool, ik geef de schroevendraaier door aan iemand die hem zou kunnen gebruiken.

Laatst gewijzigd op 16-05-2016 om 00:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten