Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2016, 17:02
*Anoniempje*
*Anoniempje* is offline
Ik heb pijn bij vingeren en last van shockreacties. Ik heb hier als advies gekregen om naar de dokter gegaan. Wat kan ik verwachten bij zo'n onderzoek?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2016, 18:10
Verwijderd
Ik zou het hem zelf vragen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2016, 21:19
Axel11
Axel11 is offline
Wellicht handig om even de geschiedenis/aanleiding erbij te vermelden: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1917260
Met citaat reageren
Oud 08-06-2016, 11:17
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Daar kom je op 1 manier achter, en dat is door er heen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2016, 12:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Daar kom je op 1 manier achter, en dat is door er heen te gaan.
Of het te vragen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2016, 14:00
*Anoniempje*
*Anoniempje* is offline
Citaat:
Of het te vragen
dat durf ik dus niet te vragen. Daarom dacht ik misschien weten jullie wat ze dan doen en hoelang dat duurt. Miss heeft iemand het ervaren ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2016, 18:42
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
dat durf ik dus niet te vragen. Daarom dacht ik misschien weten jullie wat ze dan doen en hoelang dat duurt. Miss heeft iemand het ervaren ofzo...
Het is echt niet gek om dat te vragen, er zijn heus wel meer mensen die het wat spannend vinden en graag vooraf willen weten wat er gaat gebeuren.
Oud 09-06-2016, 20:20
*Anoniempje*
*Anoniempje* is offline
Citaat:
Het is echt niet gek om dat te vragen, er zijn heus wel meer mensen die het wat spannend vinden en graag vooraf willen weten wat er gaat gebeuren.
Het liefste zou ik het hier te weten komen. Dat vind ik een fijner idee
Met citaat reageren
Oud 09-06-2016, 20:21
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je kunt ook je eigen praktijk bellen en het daar vragen. Dan krijg je ook een antwoord wat voor jou relevant is. Hier hebben mensen misschien ook wel totaal andere ervaringen, of artsen die het net wat anders deden als jouw arts.
Oud 09-06-2016, 21:01
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wij kennen je arts niet en jouw precieze situatie ook alleen maar van een aantal online berichten, dus je kunt niet vertrouwen op wat mensen hier zeggen.

Bel je arts (of een andere arts bij wie je een afspraak zou willen maken) en vraag het.

Of maak een afspraak waarbij je van tevoren al aangeeft dat je pas later eventueel lichamelijk onderzoek wil en dat je nu eerst alleen het wil bespreken. Als je dat al niet durft, dan wordt het sowieso nooit iets he
Met citaat reageren
Oud 10-06-2016, 14:43
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Die gaat er met een eendenbek in gewoon even kijken of het in orde is maak je geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2016, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Die gaat er met een eendenbek in gewoon even kijken of het in orde is maak je geen zorgen.

Ik vraag ff wat is dat en wat doet ie dan?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2016, 22:14
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Ik vraag ff wat is dat en wat doet ie dan?
Das een apparaat wat ie erin douwt en ff kijkt en de boel inspecteert.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2016, 08:41
Pluis
Pluis is offline
Natuurlijk duwt een dokter niet zomaar een eendenbek naar binnen bij iemand die klaagt over iets wat lijkt over vaginisme.

2 dingen:

- die schokken die je ervaart als je onder de douche bezig bent, dat is geen medisch probleem maar helemaal normaal. Het is een heel gevoelig gebied, en als het te gevoelig wordt dan gaat dat vanzelf. Het is een soort van beschermingsmechanisme. Gewoon blijven oefenen, en dan vind je vanzelf de juiste techniek.

- Over het mogelijke vaginisme kun je wel praten met je dokter, zeker omdat je ook moeite hebt met tampons. Die dokter zal heus geen inwendig onderzoek doen als een vinger al niet lukt, het zijn geen sadisten. Ze kunnen je wel tips geven hoe je kunt leren je genoeg te ontspannen van onderen. Het is namelijk een probleem met je bekkenbodem: je spant (onbewust) je spieren zo hard aan, dat er niets naar binnen kan. Dat kun je leren te ontspannen.
Oud 12-06-2016, 23:04
*Anoniempje*
*Anoniempje* is offline
Hij gaat kijken en voelen volgende keer. Maar ik weet niet wat dat inhoud en dat heeft hij alleen gezegd en dat ik me geen zorgen moest maken maar ik wil eigenlijk toch wel weten wat me te wachten staat.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2016, 23:05
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hij gaat kijken en voelen volgende keer. Maar ik weet niet wat dat inhoud en dat heeft hij alleen gezegd en dat ik me geen zorgen moest maken maar ik wil eigenlijk toch wel weten wat me te wachten staat.
Je hebt dus net een afspraak bij de huisarts gehad? Wat heeft hij nog meer gezegd?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 07:14
Elin3
Elin3 is offline
Volgende keer gewoon doorvragen als je de uitleg nog niet duidelijk genoeg vindt!

Regels voor berichten