Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden aan het werk als afwasser in een restaurant, ben een jongen van 16 jaar. Ik had het eerst erg naar mijn zin maar kwam er al snel achter dat mijn baas nogal snel boos word. Ik begrijp dat hij stress heeft wanneer het druk is, maar hij heeft me nou al vaak beledigt. Hij zegt dan dingen als: 'kanker eens op uit de keuken' 'ruim je kanker zooi nou een op' 'je bent een matenaaier' 'stop met aan je pik trekken en gaan eens aan t werk'. Ik kan nog wel meer dingen opnoemen maar ik denk dat jullie het snappen, hij zeikt ook veel van mijn collega's af (ik ben de op een na jongste die er werkt). Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee, ik sta me dan vanaf 13:00 tot 23:00 de pleurus te werken en dat word ik de hele dag door afgezeken door mijn baas. Hij heeft ook zeker zijn goede kanten maar ik heb hier geen zin in om in deze omgeving mijn hele zomer te werken. Daarom hierbij de vraag: wat kan ik het beste doen? Ik heb een jaarcontract (0 uren met een maand opzegtermijn), ik ga dinsdag mijn ontslag indienen (dan moet ik tot 31 juli doorwerken, als hij me inroostert dan, wat ie zeker gaat doen aangezien de andere afwasser op vakantie gaat). Maar nu is mijn vraag: zijn deze beledigingen genoeg reden om op staande voet ontslag te nemen? Ik zou veel liever gelijk aan de gang gaan bij de ah in de buurt hier met een aantal vrienden van school. Ik hoor graag jullie mening.
|