Hele goede vraag!
Meisjes denken vaak dat het hun verantwoordelijkheid is om de seksualiteit/verwachtingen van de jongens te managen. Dat is niet zo, maar je moet wel duidelijk kunnen aangeven wat je wil. Dus bijvoorbeeld niet flirten met 'hihihi nee ik ben helemaal niet geďnteresseerd hoor hihi daar ben ik toch te braaf voor

' want dan stuur je verwarrende signalen. 'Wie A zegt moet ook B zeggen' is echter onzin. Zoenen op schoot betekent niet automatisch dat er ook seks van moet komen. Volgens mij kunnen de meeste jongens dat best inschatten.
Aan de andere kant: een hoop jongens zijn best entitled tegenover seks. Ze zullen je niet verkrachten, want daarvan weten ze dat 't fout is, maar soms raken ze je wel aan zonder dat ze zeker weten of jij dat wel wil. Ze hebben soms liever een vage 'misschien' dan een harde 'nee' dus vragen ze er niet naar. Of als jij 'nee' zegt dan gaan ze zeuren, nogmaals vragen, toch een beetje proberen met een hand op je dij. Dat is niet helemaal oké.
Het wordt extra verwarrend omdat sommige mensen ambiguďteit fijn vinden. Dat vinden ze dan voorzichtig aftasten en sociaal bekwaam zijn en heel prettig. Maar andere mensen vinden het juist ongevraagd aanraken en dus aanranding. Daarom is het heel belangrijk om erover te praten.
In een ideale situatie gaat het ongeveer zo:
Jij zegt: "Ik wil wel bij jou op schoot zitten en zoenen, maar nog geen seks."
Hij zegt: "Oke, doen we. Mag ik wel je billen en borsten aanraken tijdens het zoenen?"
Jij zegt: "Ja, hoor!" Of: "Nee, mijn borsten liever niet." Of: "Ik vind het fijn als zulke dingen natuurlijk verlopen, dus doe wat jou fijn lijkt, en dan zeg ik 't wel als het te ver gaat."
Daarna hebben jullie een leuke tijd.
In de praktijk zegt hij vaak alleen 'oke' en gaat dan ongevraagd aan je borsten zitten, terwijl jij dat misschien al een beetje onder seks vindt vallen. Laat in dat geval weten dat je dat niet wil, en bespreek wat jullie allemaal onder 'seks' vinden vallen, en hoe jullie consent (dat is of je wel of geen seksuele handelingen wil) willen aanpakken. Als het te vaak misgaat of hij blijft zeuren/'nee' blijft negeren zou ik niet meer met hem daten.
Warrig verhaal, maar het komt allemaal neer op 'praat erover'.