Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2016, 16:01
Limorei
Limorei is offline
Hey,

Het lijkt me leuk om op jaaruitwisseling te gaan naar een High School en dan vooral naar Japan, maar ik zit nu in de vierde klas van het VWO en wil het eigenlijk eerst afmaken voordat een jaar op uitwisseling ga, omdat ik een leuke klas heb en ook vrees dat ik veel leerstof ga vergeten.

Ik heb dus verschillende uitwisselingsorganistaties gegoogeld en vond eentje die er erg betrouwbaar uitzag en ook jaaruitwisselingen naar Japan aanbieden. Maar daar staat een leeftijdsgrens bij, namelijk 15 jaar 5 maanden - 17 jaar 4 maanden. http://www.afs.nl/uitwisselingsprogr...n_vergelijken/

Denken jullie dat ik het toch kan doen als ik 18 ben? Ik heb wel een verhaal gehoord op YouTube van een meisje van 18 die zelf naar de school heeft gemaild met het verzoek.
Of moet ik het toch anders gaan aanpakken en maar tussen de 4 en de 5 klas erheen proberen te gaan?

Voor de mensen die zich afvragen waarom ik naar Japan wil gaan (want ik weet zeker dat veel gaan denken dat het alleen maar is door dingen zoals anime); Ik wil graag naar Japan omdat het in meerdere opzichten gelijk is aan de westerse wereld (Japan is een goed ontwikkeld en rijk land), maar toch verschilt het erg. Ze houden veel meer vast aan hun tradities.

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2016, 09:36
Verwijderd
Ze houden veel meer vast aan hun tradities? Zwarte Pieten-debat is volledig aan jou voorbij gegaan of zo? Het heeft gewoon een totaal andere cultuur, maar is toch redelijk ontwikkeld. Verkijk je er niet te veel op; qua ontwikkeling is het geen topper als Australië of Noorwegen, zelfs geen subtopper zoals Nederland. Japan zit dichter bij landen als Estland, Spanje en Italië dan bij Nederland*. Prima om een jaar te wonen, daar niet van.

Ik zou het toch tijdens je schoolperiode proberen te doen. Maar als je dat niet wilt, waarom mail je inderdaad niet zelf zo'n school?

*https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...y-adjusted_HDI
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten