Oud 09-10-2016, 18:45
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Hallo, Ik weet niet of het in deze categorie hoort maar ik heb een probleem. 6 en half maanden geleden ben ik voor het eerst naar de nagelstudio geweest om gelnagels te laten zetten. Ik heb er nooit problemen mee gehad en heb 3 keer daarna bijgevuld na een maand. Toen zagen mijn ouders zo'n programma dat een meisje haar nagels waren gebroken door de gelnagels. Ik mocht niet naar de nagelstudio meer 'voorlopig' en nu is de helft van de gelnagels uitgegroeid, dus ze zijn nu EXTREEM lang. Ik stoot ze daardoor vaak en nu is er idd daardoor een nagel ingescheurd halverwege mijn nagelbed (gelukkig wel horizontaal) en er kwam bloed. Mijn gelnagel zit er nog wel aan (over scheur heen) dus het is niet te zien. Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen omdat A) ze dan denekn gelijk te hebben terwijl het eig hun schuld is, en nooit meer naar de nagelstudio willen gaan terwijl het nu juist nóg meer nodig is dan ooit. en B) ze waarschijnlijk de nagel (en gelnagel zeker) er helemaal af gaan halen en dat me tóch echt ook niet slim lijkt. Ik wil weten of mijn nagel aan kan groeien als ik ermee leef en hoelang dat duurt. Een week geleden hebben mijn ouders me (toen er andere mensen bij stonden) gezegd dat ik over 2 maanden weer mag gaan (en ik hoop dat de scheur dan uitgegroeid is) en ik heb het nu egt NODIG...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2016, 19:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kan je je nagelstudio niet opbellen om om advies te vragen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-10-2016, 19:39
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Nee, ze zijn Vietnamees en kunnen niet zo goed Nederlands praten en bovendien weet ik hun tel nr niet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2016, 22:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Zie dat je doe gelnagel korter knipt oid. Het stukje wat er nog op zit ondersteunt het dan wel, zo lang er geen infectie in zit lijkt het me geen groot probleem.
Als het er wel naar uit ziet morgen naar de huisarts.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2016, 23:46
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Hoe kan ik de gelnagel in hemelsnaam korter knippen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 01:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe kan ik de gelnagel in hemelsnaam korter knippen?
Kan je de gelnagel wel korter vijlen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 01:49
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Bel een andere nagelstudio.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 17:33
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Dat gaat best wel lastig vooral door de nagellak. bovendien ben ik bang dat het gaat bloeden ik heb geen flauw idee waar de vijl is en durf nog niks tegen mijn ouders te zeggen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 17:40
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Dat gaat ook een beetje lastig. Ik ben altijd bij 1 nagelstudio geweest en vind het een beetje raar om het te gaan vragen bij een nagelstudio waar ik nog nooit ben geweest
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 18:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat gaat ook een beetje lastig. Ik ben altijd bij 1 nagelstudio geweest en vind het een beetje raar om het te gaan vragen bij een nagelstudio waar ik nog nooit ben geweest
Dat is heus niet zo raar. Zeker niet als je met de mensen van je eigen nagelstudio niet goed kunt communiceren. Je kunt hier niet nog een hele tijd mee rondlopen toch?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 00:23
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Ik ga morgen proberen een nagelstudio op te zoeken om te bellen als ik de kans krijg, ook al ga ik waarschijnlijk weinig met de informatie doen omdat ik een prutser ben en de middelen niet heb. Ik kan het niet aan mijn ouders vragen en halen kan ook niet want ik ga nooit zelf weg (mag wel maar doe het niet en denk dat het nu sowieso verdacht is en bovendien heb ik geen ervaring) deels omdat we afgelegen wonen en een andere persoonlijke reden. Anders had ik er echt minder een drama van gemaakt

Laatst gewijzigd op 11-10-2016 om 00:43. Reden: Niet zo zeker
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 03:53
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou het toch maar doen, want volgens mij hoor je kunstnagels niet te laten uitgroeien.

Het verbaast me eigenlijk dat je ouders hier zo mee omgaan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 18:22
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Ik ben net thuis en mijn vader vermoedt iets. Hij zag dat ik de halve nagel met nagellak (ja, ik had het eeder moeten zeggen maar ik schaamde me kapot; het 1e wat ik na het ongeluk deed was mijn glitternagellak (geen doorzichtige gevonden, goedkoop I know) smeren op de gelnagel voorals hij er toch af viel) had gesmeerd en vroeg ernaar. Ik heb wel de hint gegeven dat ik bang ben dat de gelnagel eraf valt dus ik kan later nog eerlijk zijn als het écht afgebroken is. Ik kan eventueel een foto plaatsen (van de lengte van mijn nagels, niks schokkends) als ik verstand krijg van dit forum EDIT: Ik durf nu geen nagelstudios meer te bellen omdat ik half betrapt ben en het al best laat is

Laatst gewijzigd op 11-10-2016 om 19:13. Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 05:06
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Waarom ben je zo bang om hier met je ouders over te praten?

Denk je dat ze boos worden om de gescheurde nagel?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 17:37
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Nee maar de reden dat ik in the first place niet mocht was 'omdat je nagels dan gaan afbrokkelen.' Nu zijn ze zo lang dat er na een paar keer stoten mijn nagel ingescheurd is dus ik ben echt bang dat zij dan gaan zeggen dat IK degene ben die had moeten luisteren en ik dus nooit meer naar de nagelstudio, wat ook nu mijn hele probleem HAD kunnen oplossen, mag gaan. ik vind het totaal niet logisch
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 17:45
Obelise
Obelise is offline
Waar t om gaat is dat jij je nagel weer gezond laat worden zodat je ooit weer je nagel kan bewerken...

Haal zoveel mogelijk gel eraf zonder je nagel te bewegen, en doe er wat omheen zodat je nagelweer vast groeid... En smeer geen chemische troep op een gescheurde bloedende nagel\vinger plz...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 18:09
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Ja maar ik bedoel bijv dat de scheur bedekt word of zoiets zodat ik de vinger kan gebruiken maar ik wil ook nog wel ooit naar de nagelstudio kunnen voor leuk want de oorzaak was dat nagel zo uitgegroeid was dat ik hem steeds stootte
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 18:21
Obelise
Obelise is offline
Yeah, maar ik zou eerst je nagel weer aan elkaar laten groeien, er voor zorgen dat je nagel er niet vanaf valt/scheurd, en dat je nagelriem intact blijft...

Hoe beter en sneller je dat doet, hoe eerder je ie nagel weer kan gebruiken!

Of wil je een misvormde nagel?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 18:47
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Wacht, kan je nagel weer aan elkaar groeien Of bedoel je aangroeien? Over mijn nagelriem maak ik me geen zorgen want het is er wel gwn boven Ik denk wel dat hij gwn aangroeit maar ik weet niet hoe lang ik het vol moet houden
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 19:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, je nagel kan niet meer aan elkaar groeien. Als je nagelriem niet beschadigt is en het bed onder je nagel ook niet, zal ie hoogstwaarschijnlijk eraf groeien en eraf vallen en een nieuwe nagel voor terug komen. Maar zorg dan wel dat die ruimte krijgt om aan te groeien zodat ie niet misvormt wordt idd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 19:13
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Maar zeg maar moet de ene helft eraf vallen of valt alles? Ik cover het nog wel up voor mijn ouders dus ik ga niet mijn best doen dat hij eraf valt en hij zit nog half aan mijn eigen nagel vast
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 19:28
Obelise
Obelise is offline
Zo lang mogelijk, en goed mogelijk erophouden, ik stel vast metselen en dan intapen voor
Met citaat reageren
Oud 13-10-2016, 00:46
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Ik ga dood
Met citaat reageren
Oud 13-10-2016, 07:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Naar een nagelstudio gaan, is niet iets wat je super lang niet kunt doen. Als dit opgelost is kan je ook eens nadenken over een alternatief. Er bestaat tegenwoordig bijvoorbeeld ook veel gelnagellak voor thuisgebruik waarmee je lang een mooie kleur op je nagels hebt. Dit tast je nagels niet aan. Worden je eigen nagels niet lang omdat ze bijvoorbeeld snel scheuren, probeer dan eens een nailhardener, dit is een speciale nagellak die je eigen nagels steviger maakt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2016, 17:36
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Ik mag weer over 2 maanden (ik hoop dat mijn nagel dan terug is) vraag me trouwens niet waarom dát wel mag als het niet mag "omdat je nagels erdoor breken". Ik weet dat het thuis te doen is maar ik ga liever naar een nagelstudio. Niemand in mijn gezin heeft egt verstand van nagels Kan ik de ingescheurde helft er gewoon aan laten zitten terwijl de onderkant naar boven groeit?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2016, 17:46
Obelise
Obelise is offline
Wat bedoel je met de onderkant naar boven groeid??
Met citaat reageren
Oud 13-10-2016, 18:09
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Zeg maar de onderkant van de nagel die er nog volledig aan zit dat die nog wel groeit als het half afgescherde stukje er nog aan zit
Met citaat reageren
Oud 13-10-2016, 18:19
Obelise
Obelise is offline
Als het gescheurde stuk er wel goed op zit, zou ik t erop laten, maar pas op dat je t niet weer stoot
Met citaat reageren
Oud 14-10-2016, 11:44
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Okey, wat moet ik doen als het tóch doorscheurt? Mijn nagel is namelijk toch wél gescheurd, vanzelf er zit nog maar een beetje echt vast

Laatst gewijzigd op 15-10-2016 om 10:38. Reden: Update
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 07:57
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Nog een update: Hij is er helemaal af gegaan vandaag toen ik wakker werd. Het bloedde niet en ik heb nog glitterlijm gevonden en nagellak over het geheel heen gedaan en hem vastgeplakt als een soort nepnagel.

Hoelang duurt het voor een niewe nagel zo lang als mijn nagelbed is?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 08:10
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Je hebt de nepnagel vastgeplakt?

Of je eigen nagel?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 09:00
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Mijn eigen nagel die met de gelnagel erop eraf gevallen is
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 16:28
Obelise
Obelise is offline
... Ga even naar iemand die dat voor je kan fixen, anders heb je daar echt spijt van, dit gaat niet goed genezen in ze uppie...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 18:20
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Hoe??
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 18:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zorg in ieder geval dat een nieuwe nagel de ruimte heeft om aan te groeien en een normale vorm aan te nemen. Ik zou er dus niet weer van alles opplakken enzo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 18:38
Obelise
Obelise is offline
... Je moet naar iemand met verstand van practische biology gaan die t voor je fixt -_-

Edit: moet niet, mag
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 22:21
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Citaat:
Zorg in ieder geval dat een nieuwe nagel de ruimte heeft om aan te groeien en een normale vorm aan te nemen. Ik zou er dus niet weer van alles opplakken enzo
Hoe cover ik dit dan up?

Citaat:
... Je moet naar iemand met verstand van practische biology gaan die t voor je fixt -_-

Edit: moet niet, mag
Makkelijker gezegd dan gedaan
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 22:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hangt ervanaf hoe veel er weg is. Vingernagels duren een half jaar voor de nagel van onderop tot boven gekomen is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2016, 23:05
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
De helft ongeveer

Update: nog een nagel is op 3 kwart half gescheurd sinds vandaag

Laatst gewijzigd op 20-10-2016 om 01:42. Reden: Update
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 11:07
MalibuCassis
MalibuCassis is offline
Meid, zeg dat je tot 4 uur naar school moet of dat je naar een vriendin gaat en ga dan gewoon naar een nagelstudio of misschien zelfs een huisarts, je ouders hoeven toch niet te weten wat je echt gaat doen? Kom op, zo verniel je je nagels alleen maar en is de kans best groot dat je nagel verkeerd aangroeid. Plak ook je nagel niet terug, die huid kan daar nogal slecht tegen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 21:58
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Citaat:
Meid, zeg dat je tot 4 uur naar school moet of dat je naar een vriendin gaat en ga dan gewoon naar een nagelstudio of misschien zelfs een huisarts, je ouders hoeven toch niet te weten wat je echt gaat doen? Kom op, zo verniel je je nagels alleen maar en is de kans best groot dat je nagel verkeerd aangroeid. Plak ook je nagel niet terug, die huid kan daar nogal slecht tegen.
Nou, ik moet al tot 5 uur en mijn ouders halen me op (ik woon afgelegen) dus ik kan dat écht niet doen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 22:17
Obelise
Obelise is offline
Hoe ben je dan de eerste keer bij de nagel studio gekomen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 00:29
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Citaat:
Hoe ben je dan de eerste keer bij de nagel studio gekomen?
De eerste 4 keer mocht het gwn
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 23:47
Seb1234
Seb1234 is offline
Probeer het nat te maken en dan met een nagel vijl het eraf halen mmdus eerst nat dan met spons harde kant dan zachte kant dan vijl daarna doekje en daarna zachte jkant van de spons
Met citaat reageren
Oud 26-10-2016, 16:30
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Citaat:
Probeer het nat te maken en dan met een nagel vijl het eraf halen mmdus eerst nat dan met spons harde kant dan zachte kant dan vijl daarna doekje en daarna zachte jkant van de spons
Kan niet meer, nagel is er al af
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 17:05
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Er zijn al 3 nagels er eigenlijk af die ik vast geplakt heb metgoedkope lijm. 2 zijn ingescheurd op 3 kwart en ook deels vastgeplakt
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 20:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja ze zullen allemaal wel gaan afbreken. Met vastlijmen maak je de boel alleen maar erger. Tijd om de schade aan je ouders te laten zien en te vragen of je ze er dan iig professioneel af mag laten halen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 20:52
Obelise
Obelise is offline
En als ze dat nou beide niet wil.. ? -_-
Met citaat reageren
Oud 02-11-2016, 09:32
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Het komt allemaal alleen als ik ze stoot en het is niet egt nodig dat de andere nagels, die nog wél stevig zijn eraf gaan. Het is meer dat ik niet wil dat mijn nagelbed bloot ligt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 00:18
TABASCOSAUS
Avatar van TABASCOSAUS
TABASCOSAUS is offline
Update: ik heb alweer 2 keer nieuwe nagels gekregen (vraag me niet waarom mijn ouders me de 2e keer zelf aanboden ) en er is weer iets gebeurd. Dit keer gelijk na de 2e manicure. Ik denk dat er dit keer wél iets fout is gegaan. Thuis scheurde mijn pinknagel ineens van 1 kant van mijn vinger af toen ik zacht op iets drukte. Hij zit dus wel los, maar nog wel stevig aan de andere kant en onderkant. De gelnagel zit nog compleet aan de halfafgescheurde nagel. Ik weet niet wat ik moet doen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid Waarom knippen sommige meiden hun nagels zo kort?
Verwijderd
29 21-08-2011 00:17
De Kantine weerwolfspel #21
Verwijderd
473 17-08-2006 19:44
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Geen Engelen
Ieke
0 01-02-2004 12:04
Lichaam & Gezondheid Mooie nagels?
HiepMiep
4 01-04-2003 18:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.