Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2016, 11:32
EllisKmn
EllisKmn is offline
Hoi allemaal!

Ik ben sinds een tijdje aan het daten met een jongen, een Griek die in Nederland woont en geen Nederlands spreekt. We zijn op 3 dates geweest en praten iedere dag via de telefoon en het is heel leuk. We hebben 2x op een erotische manier gepraat via whatsapp en dat was prima. Ook weet hij van het feit dat ik vrij onervaren en laat ben op dit gebied (eerste zoen was dit jaar, op mijn 18e dus en voor de rest was er nog nooit iets gebeurd). Tijdens onze 3e date hebben we gezoend, heb ik hem afgetrokken en hij mij gevingerd. Sindsdien voel ik me raar. Ik weet niet of ik het niet fijn vond, of ik het te snel vind gaan, of ik hem noet leuk genoeg vind, dat er iets anders is of dat dit normaal is, maar ik voel me er niet heel prettig bij... Iemand hulp/tips/advies?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2016, 11:44
Elin3
Elin3 is offline
Als je je er niet fijn bij voelt, dan is het prima om op de rem te trappen. Je hoeft niks te doen. Wil je experimenten ongeacht je gevoelens voor hem, is dat natuurlijk ook prima (zolang jullie allebei open en eerlijk zijn over jullie verwachtingen). Wil je niet zo intiem met hem zijn is dat ook prima. Wil je eerst meer ruimte om te ontdekken wat je voor hem voelt, schaam je dan niet om dat eerlijk aan te geven en een stapje terug te doen wat betreft die intimiteit.
Oud 02-11-2016, 13:31
EllisKmn
EllisKmn is offline
Citaat:
Als je je er niet fijn bij voelt, dan is het prima om op de rem te trappen. Je hoeft niks te doen. Wil je experimenten ongeacht je gevoelens voor hem, is dat natuurlijk ook prima (zolang jullie allebei open en eerlijk zijn over jullie verwachtingen). Wil je niet zo intiem met hem zijn is dat ook prima. Wil je eerst meer ruimte om te ontdekken wat je voor hem voelt, schaam je dan niet om dat eerlijk aan te geven en een stapje terug te doen wat betreft die intimiteit.
Ik weet dus niet precies wat ik wil.. op het moment zelf vind ik het wel oke, daarna ga ik dingen overdenken en begin ik te twijfelen of ik het wel zo oke en fijn vond..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2016, 13:34
Elin3
Elin3 is offline
Denk je dat het helpt om dit met hem te bespreken?
Oud 02-11-2016, 13:54
EllisKmn
EllisKmn is offline
Citaat:
Denk je dat het helpt om dit met hem te bespreken?
Heb ik ook wel gedaan, maar het is lastig om het precies te verwoorden zonder hem het verkeerde idee te geven, omdat hij geen nederlands spreekt en ik niet 100% goed engels
Met citaat reageren
Oud 02-11-2016, 13:59
Elin3
Elin3 is offline
Hmm, lastig. Praten over seks kan al lastig zijn zonder taal en cultuurverschil. Probeer je gevoel toch onder woorden te brengen.
Oud 02-11-2016, 14:45
Dekaloog
Dekaloog is offline
Luisteren naar je gevoel.

Je voelt je er niet goed bij. Dat is belangrijk.

In jouw geval zou ik gokken dat je wellicht niet gemakkelijk 'nee' kunt zeggen. Bijvoorbeeld door de taalbarrière, door de snelheid waarmee 't gaat, of door de druk die zijn opwinding gevoelsmatig op jou legt. Andere mogelijkheden zijn dat je vanwege maatschappelijke verwachtingen (altijd aantrekkelijk moeten zijn, meegaand reageren, etc) moeilijk kunt 'horen' wat je zelf wilt, of doordat je 't gevoel hebt dat je partner meer gefocust is op je lichaam dan op jou. Of misschien heeft hij toch iets gedaan waar je niet helemaal oké mee was.

In ieder geval gaat het (nu al) scheef. Dat moeten jullie allebei serieus nemen, want seks werkt alleen goed als jullie er allebei volledig achter staan. Ook bij casual seks moet er wederzijdse betrokkenheid zijn voor elkaars lichaam en mentale gesteldheid.

Bedenk of je verder wil met het contact. Zo ja, dan is het belangrijk dat je hem betrekt bij het overleg. Zeg niet alleen: "Ik wil wachten," want dan is hij helemaal geen actieve participant in de oplossing, waarmee het probleem blijft bestaan. Zeg in plaats daarvan, bijvoorbeeld: "Ik voel me achteraf niet prettig bij de vorige keer. Ik wil wel graag verder, maar misschien niet op deze manier? Hoe zullen we hiermee omgaan, hoe sta jij hier tegenover?" Dan kun je nog altijd zelf aangeven dat je langzamer wil, maar hij krijgt de kans om mee te denken over de oplossing en zijn eigen mening te vormen. Vervolgens kun jij weer a.d.h.v. die mening bekijken of aanvoelen of jij hem een geschikte sekspartner vindt.

Los van al deze tips: spijtig dat je het geen leuke ervaring vond! Zorg goed voor jezelf, en neem afstand als je daar behoefte aan hebt. Je bent niemand iets verschuldigd, en zeker geen seks.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten