![]() |
|
Luisteren naar je gevoel.
Je voelt je er niet goed bij. Dat is belangrijk. In jouw geval zou ik gokken dat je wellicht niet gemakkelijk 'nee' kunt zeggen. Bijvoorbeeld door de taalbarrière, door de snelheid waarmee 't gaat, of door de druk die zijn opwinding gevoelsmatig op jou legt. Andere mogelijkheden zijn dat je vanwege maatschappelijke verwachtingen (altijd aantrekkelijk moeten zijn, meegaand reageren, etc) moeilijk kunt 'horen' wat je zelf wilt, of doordat je 't gevoel hebt dat je partner meer gefocust is op je lichaam dan op jou. Of misschien heeft hij toch iets gedaan waar je niet helemaal oké mee was. In ieder geval gaat het (nu al) scheef. Dat moeten jullie allebei serieus nemen, want seks werkt alleen goed als jullie er allebei volledig achter staan. Ook bij casual seks moet er wederzijdse betrokkenheid zijn voor elkaars lichaam en mentale gesteldheid. Bedenk of je verder wil met het contact. Zo ja, dan is het belangrijk dat je hem betrekt bij het overleg. Zeg niet alleen: "Ik wil wachten," want dan is hij helemaal geen actieve participant in de oplossing, waarmee het probleem blijft bestaan. Zeg in plaats daarvan, bijvoorbeeld: "Ik voel me achteraf niet prettig bij de vorige keer. Ik wil wel graag verder, maar misschien niet op deze manier? Hoe zullen we hiermee omgaan, hoe sta jij hier tegenover?" Dan kun je nog altijd zelf aangeven dat je langzamer wil, maar hij krijgt de kans om mee te denken over de oplossing en zijn eigen mening te vormen. Vervolgens kun jij weer a.d.h.v. die mening bekijken of aanvoelen of jij hem een geschikte sekspartner vindt. Los van al deze tips: spijtig dat je het geen leuke ervaring vond! Zorg goed voor jezelf, en neem afstand als je daar behoefte aan hebt. Je bent niemand iets verschuldigd, en zeker geen seks. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
E-cursus Vrouwen versieren jjohan | 3 | 09-01-2010 19:52 | |
Seksualiteit |
Twee vrouwen? Ostentation | 51 | 26-06-2006 10:44 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |