![]() |
|
![]() |
Hoi,
Mijn vriendin en ik houden ons Profielwerkstuk over prostitutie. In ons werkstuk hebben wij de deelvraag: Wat vinden burgers in Nederland van de prostitutie in Nederland. Zou u hier willen achterlaten wat u vind van de prostitutie en of u een voor- of tegenstander bent. En als u nog tijd over heeft zou u dan onze enquête willen invullen? http://www.survio.com/survey/d/Y6T9N7X1Q0I6B9E5T Alvast hartelijk bedankt |
![]() |
||
Citaat:
Heb je je überhaupt in de cijfers verdiept? Want je woorden suggereren dat prostitutie alleen maar ellende en dwang is, terwijl dit maar een zeer klein percentage is.
||
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat prostitutie verbieden meer negatieve invloed heeft dan positieve invloed. Doordat het legaal is kan er enige controle uitgevoerd worden, om zaken als mensenhandel te bestrijden. Als alle prostitutie verboden wordt zal het ook moeilijker zijn om de veiligheid te garanderen, dan moet immers alles in het geheim.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2.Vreemdgaan is in Nederland legaal. Iets verbieden omdat het (volgens jou) de kans op vreemdgaan vergroot, is nogal vreemd, aangezien vreemdgaan zelf dus legaal is. Als je echt zo tegen vreemdgaan bent, zou je beter vreemdgaan zelf kunnen verbieden - niet dat ik daar voorstander van ben, maar dat zou logischer zijn in jouw redenering. 3. Over het algemeen is vreemdgaan een teken dat er sowieso iets niet goed zit in een relatie. Het verbieden van prostitueebezoek (of bijvoorbeeld van vreemdgaan zelf) lost die problemen in de relatie niet op. Vreemdgaan is meestal een symptoom, niet de oorzaak. 4. Waarom is het idee van seks (zo schrijf je dat, niet met een x) voor geld "gewoon slecht"? Waarom zou je alleen seks mogen hebben met iemand van wie je houdt? Er zijn echt heel, heel veel mensen die seks hebben zonder dat ze van elkaar houden, en die vinden over het algemeen beiden prima. 5. Denk je echt dat prostitutie iets is dat je gemakkelijk kan verbieden? Ik bedoel, waarbij je gemakkelijk op dat verbod kan handhaven? Het is een relatief eenvoudige transactie, in de zin van dat je niets illegaals hoeft te importeren of zo. Het is gemakkelijk te ontkennen (zelfs als je tijdens het hebben van seks betrapt wordt: "nee hoor, dat geld was gewoon een geschenk/een lening/dat had zij/hij nog van mij te goed/er was geen geld bij betrokken"). Willen we echt een heel apparaat optuigen om hierop te controleren? Het kost veel geld en levert niets op. |
![]() |
||
Citaat:
Maar veel mannen zonder vriendin/vrouw gaan ook naar de hoeren.. Zelfs gehandicapten mensen. En dan heb je mensen in geld nood, gok dat jij dat nog niet kent. Die alles kwijtraken en daarom geld proberen te verdienen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Prostitutie D..R | 1 | 13-12-2016 16:08 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Prostitutie D..R | 0 | 11-12-2016 12:50 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Stelling over prostitutie Bezoeker12345 | 13 | 01-12-2004 21:19 | |