Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Overigens heb ik ook ergens gelezen dat een uil 1 oor altijd een heel beetje hoger heeft zitten dan het andere, waardoor als hij in een boom zit hij precies kan horen waar een geluid vandaan komt (onder of boven), als hij bijv. in een boom zit. |
![]() |
|
1. Ik deel door 307 omdat dat de snelheid van geluid in luch is in een bepaalde temperatuur (temperatuur hangt ook weer met druk samen).
2. En volgens mij is het inderaad total tijd die het erover doet inplats van fase. Ik las ook dat vogeltjes zulke smalle kopjes hebben dat het tijdsverschil tussen oren te klein is om door de hersens te worden verwerkt, en daarom hebben ze een speciaal mechanisme ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@Kozak: dat betekent dat jij uit zou gaan van een temperatuur beneden 273 K, dus beneden het vriespunt van water. Mogelijk had je een hogere temperatuur in gedachten, bijvoorbeeld 293 K (kamertemperatuur) waarbij de geluidssnelheid volgens tabel 16A van Binas een waarde van 343 m/s heeft
Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 22:01. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|