Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 08:23
tacidvs
tacidvs is offline
Ehm? ok, dit was een provocerende topic. Wat vinden jullie van al dat gesamenwerk? Ik word er afentoe redelijk prikkelbaar door, al was het maar omdat ík al het werk doe en de rest vervolgens gaat zeggen hóe. En dan offer je lekker een a4tje op aan persoonlijke evaluatie, waarin je tot op de letter aangeeft wie wat gedaan heeft, blijkt dat je niet serieus genomen wordt "Zo erg kan het toch niet zijn?" en "de anderen schrijven toch écht allemaal wat anders..." of de klasbaas heeft er geen zin in, denkt dat er niets nuttigs instaat. Maja, soms... zit je bij allemaal studiehoofdjes, maar die doen dan 2,92 keer teveel! vb: max 10 pagina's met z'n vieren. Komt eentje, nadat we de 2,5 pagina per persoon hadden afgesproken, met 20! paginaatjes aanzetten, ex plaatjes en bronnen. Helemaal hysterisch omdat ze dat *nu* in moest korten Wat een tranendal /
Oud 22-08-2002, 08:36
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Nah dat valt wel mee, het ligt er natuurlijk wel een beetje aan met wié je samenwerkt. Iemand die nauwlijks iets doet zoekt natuurlijk iemand die veel doet om mee samen te werken..zo gaat dat altijd.
Ik werk ook liever niet met de mensen die nix doen, maar ook niet met de mensen die juist teveel doen .. meer daartussenin. Meestal doe'k gewoon samen met degene die ik beter ken dan al die andere gastjes uit mn klas , werkt wel goed

Als je teveel doet moet je het gewoon aan je mentor oid melden, die kan er wel iets aan doen (als je tenminste niet zo'n lame-ass mentor hebt die nix doet )
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 08:50
Verwijderd
Samenwerken viel wel mee, alleen ben ik een paar keer bedonderd. Moesten we een werkstuk met z'n drietjes maken, over het nieuwe belastingstelsel ofzo... Eén meisje had Pfeiffer, dus nam ik het haar niet kwalijk wanneer ze niet zo veel kon doen. Het andere meisje had niets, wat heeft zij gedaan? Juist, 2 pagina's.. Dus zat ik daar met al die deelvragen... Pff, ik heb 25 pagina's getypt, en de rest samen drie... Ik had het eigenlijk nog willen melden bij die leraar, maar heb ik toch maar niet gedaan..

In de vijfde moest ik ook samen met nog iemand een werkstukje maken over El Nino, komt zij aanzetten met letterlijk gekopieërde stukken tekst van internet... Pff, hadden we toch bijna een 3 gehad... Gelukkig mochten we (nou ja, ik dan) het overdoen, dus werd het een 7...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:08
Kat
Kat is offline
Als je van te voren gewoon duidelijk afspreekt wie wat doet kan er volgens mij weinig misgaan. Als je met z'n 2en samenwerkt en je hebt 10 deelvragen maak je er allebij 5, je verdeelt de inleiding, voorkant, evaluatie en al die rotzooi ook nog een beetje, dan kan het toch niet zo'n probleem zijn?
En als blijkt dat de een veel meer moet doen dan de ander, en daar is geen goede reden voor, dan kan je het daar toch ook gewoon met elkaar over hebben?
ik vin samenwerken altijd wel goed hoor... tis gewoon wel handig, als je goed ben in een bepaald vak kan je voor de po/ het werkstuk van dat vak wat meer doen, dan kan de persoon waarmee je samenwerkt wat meer doen voor een po/werkstuk ander vak, waar hij/zij beter in is.

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:14
femme
femme is offline
hmmz.. jah.. als je een leuke groep hebt, waarvan iedereen zich wel in wil zetten, is samenwerken wel leuk en gezellig... mijn profielwerkstuk ging bijvoorbeeld heel goed, is ontzettend mooi geworden en we hebben alles goed verdeeld... maar als je bij een stel luilakken zit die je absoluuuut niet mag, maar waar je van de leraar/lerares mee samen moet werken, dan is het echt verschrikkelijk... constant achter ze aan zitten of alles wel gedaan hebben enzo... *zucht* daar wordt je ni goed van... dan werk ik veel liever alleen in mijn eigen tempo...
Oud 22-08-2002, 12:13
Balance
Balance is offline
bij ons komt het er ook meestal wel op neer dat d'r één meer werk doet dan de ander, maar aangezien die persoon elke keer een ander is, wordt het uiteindelijk toch wel weer eerlijk.
vaak ben ik de persoon die het eerste werkstuk meer doet en bij het tweede werkstuk zeg ik vervolgens 'nu mogen jullie meer doen, ik heb vorige keer al het meest gedaan'. En eigenlijk werkt die manier prima bij ons, aangezien de ene toch bepaalde onderwerpen leuker vindt als de ander...

maar ik vind meestal grote groepen wel irri, doe mij eigenlijk het liefst maar 2 personen.

wat wel makkelijk is: ik ben de enige van m'n vriendengroep die blind kan typen, dus meestal ben ik degene die alles intypt en de rest verzint de tekst...
zijn zíj blij en ík ben blij!
Oud 22-08-2002, 13:22
PV
PV is offline
Bij mij ging het een keer helemaal mis met samenwerken... tijdens het profielwerkstuk. 't kwam er op neer dat ik 4/5 van het werkstuk heb gemaakt en mijn 'partner' 1/5.. tijdens het werken eraan heb ik er verschillende keren wat van gezegd, ook tegen de docent, maar dat hielp uiteindelijk weinig en op het laatst kon het me niks meer schelen.
Bij de meeste andere opdrachten ging het wel goed, was dan ook met andere mensen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:32
battlestar
battlestar is offline
Bij mij is het samenwerken in m'n middelbare school periode over het algemeen goed verlopen..
Het maken van ons profielwerkstuk verliep oowk goed, maar dat was niet zow verrassend omdat ik al heel vaak samengewerkt heb met diegene. Taken verdelen was geen probleem. Afspreken enzow was oowk geen probleem maar we wonen dan oowk dicht bij elkaar dus dat was zowiezo handig. Ik heb oowk weleens samen moeten werken met mensen die na school nooit tijd hadden, niet dezelfde tussenuren hadden en kilometers verderop woonden. Jah, dan werkt het allemaal niet zow makkelijk. En al helemaal niet als je met een grote groep samen moet werken.
Ik heb (zoals iedereen volgens mij) oowk wel eens meegemaakt dat de ander helemaal geen fuk deed maar wel netjes z'n naam erbij zette. Maar ik ben zelf oowk weleens degene geweest die minder heeft gedaan dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

ik vin samenwerken altijd wel goed hoor... tis gewoon wel handig, als je goed ben in een bepaald vak kan je voor de po/ het werkstuk van dat vak wat meer doen, dan kan de persoon waarmee je samenwerkt wat meer doen voor een po/werkstuk ander vak, waar hij/zij beter in is.
idd, jij en ly hebben voor de laatste po van maaschapijleer veel gedaan, en ik heb al jullie franse dialoogjes en stripjes zo ongeveer gemaakt goede samenwerking toch...

Maar verder vind ik het ook wel fijn om samen te werken, wij verdelen het werk gewoon altijd, en als de een de ene keer iets meer doet, doet de ander de volgende keer iets meer.
Verder, als je zelf iets niet snapt, kan je het aan degene waar je mee samenwerkt vragen hoe het moet
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:21
Verwijderd
mwoah, ligt eraan met wie je in een groep zit. Als er een paar bijzitten die denken, "zoek 't maar uit", dan hoeft 't voor mij ook niet meer.

Bovendien ben je afhankelijk van anderen voor je cijfer. Niet dat ik nu altijd zulke goede cijfers haal/wil halen, maar 'k heb liever toch zelf de touwtjes in handen..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:24
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
Verder, als je zelf iets niet snapt, kan je het aan degene waar je mee samenwerkt vragen hoe het moet
Dat kan ook als je niet met iemand samenwerkt, iedereen in je klas krijgt toch meestal dezelfde opdracht.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:22
Breg
Breg is offline
samenwerken is volgens mij niet echt iets voor mij: óf ik doe het meeste werk, en zit me daar heel druk over te maken, óf als iemand anders dan een keer meer doet dan ik, dan voel ik me schuldig , maar ik vind het meestal toch wel leuk om met een groep wat te doen enzo.
Oud 26-08-2002, 01:59
Tampert
Tampert is offline
lijkt me schoolafhankelijk... én klasafhankelijk! In mijn tijd (oeh wat klinkt dat oud) ging het samenwerking wel goed omdat ik altijd samenwerkte met de juiste mensen voor de juiste opdrachten. Bovendien waren het meestal mondelinge opdrachten (of een profielwerkstuk, maar ook dat was grotendeels een presentatie). Alleen voor mijn scheikundeproject heb ik echt een brok papier moeten leveren, maar gelukkig is dat helemaal ok gegaan
Oud 26-08-2002, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:

Dat kan ook als je niet met iemand samenwerkt, iedereen in je klas krijgt toch meestal dezelfde opdracht.
voor sommige vakken wel ja,
voor maatschappijleer kreeg iedereen dezelfde PO, maar voor de natuurkunde PO deed echt niemand hetzelfde, en wiskunde is wel weer dezelfde opdracht (iets met de ametingen van een huis) en iedereen heeft een ander huis
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 15:50
Verwijderd
Samenwerken sucks

Altijd met kneusjes die minder goed zijn dan jijzelf, mensen die het niet snappen, die er een andere (vaak mindere) werkhouding op nahouden, noem alle ellende maar op...

If you want to get something done right, do it yourself.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten