Oud 24-09-2017, 22:39
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Hoi mensen.

Ik ben niet heel bekend op dit forum maar wil wel even een vraag stellen.
Ik wil binnenkort zelf een gamepc in elkaar zetten met het budget van 500-600 euro waar ik games zoals CS:GO, GTA V, en CoD Black Ops II en III op kan spelen.
Kan iemand mij vertellen welke onderdelen slim zijn om te kopen of mij eventueel doorverwijzen naar een website? (Ik hoef niet doorverwezen te worden naar bijvoorbeeld gamepc.nl of iets in die richting, ik wil de pc echt zelf in elkaar zetten.)

Hopelijk kan iemand me helpen =')

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2017, 22:53
Verwijderd
Oh en investeer wat je over hebt in een betere grafische kaart!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2017, 22:58
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Hartstikke bedankt! =) meer advies word zeer op prijs gesteld
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 13:34
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Ik ben Hobby pc builder en ik kan wel wat voor je samen stellen als je er geen bezwaar tegen hebt om zelf te bouwen.
Ik kan een part list maken maar daar ben ik even mee bezig.. Voor nu: wacht in ieder geval op de 8e generatie intel processoren. Komt 5 okt uit
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 16:28
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Oke ik heb een part list gemaakt

Intel core i3 8100
Een b360 of h310 moederbord (weet niet wanneer die uitkomen)
8gb ddr4
1tb hdd
Gtx 1060 3gb (rond de 200 euro)
450-550w PSU
Eventueel windows
En een mooie kast.
Rond de 500/600 euro
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 17:12
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Super! =) hier kan ik zeker wat mee.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 17:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je wilt gamen, neem alsjeblieft een SSD, anders ga je je mateloos ergeren aan laadtijden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 18:12
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Citaat:
Als je wilt gamen, neem alsjeblieft een SSD, anders ga je je mateloos ergeren aan laadtijden.
Nieuwe harddisks zijn erg snel.. En een ssd valt niet echt binnen het budget voor 500/600 euro
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 18:13
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Ik kan altijd nog een SSHD gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 18:15
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Als je toch een ssd wilt:
Pentium g4560
B250 moederbord
8gb ddr4
240/250gb ssd
1TB HDD
Gtx 1050 ti (of 2e hands gtx 970 das beter)
~500W PSU
Mooie kast.
Hoop dat het helpt
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 18:15
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Citaat:
Ik kan altijd nog een SSHD gebruiken.
Kan ook
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 18:17
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Super bedankt! ik heb sowieso nog 2 500gb hdd schijven die ik er dan ik kan doen... en ook nog RAM sticks... dus moet vast wel lukken =)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Oke ik heb een part list gemaakt

Intel core i3 8100
Een b360 of h310 moederbord (weet niet wanneer die uitkomen)
8gb ddr4
1tb hdd
Gtx 1060 3gb (rond de 200 euro)
450-550w PSU
Eventueel windows
En een mooie kast.
Rond de 500/600 euro
Een i3? Waarom? Geen SSD? En die chipsets die kunnen nauwelijks overweg met de bandbreedte die die videokaart aankan. Waardeloos advies!

Laatst gewijzigd op 27-09-2017 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 10:50
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik heb geen ssd en dat boeit me echt niets. Al kan ik me wel voorstellen dat zo gauw ik het ooit probeer ik nooit meer terug wil.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 12:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb geen ssd en dat boeit me echt niets. Al kan ik me wel voorstellen dat zo gauw ik het ooit probeer ik nooit meer terug wil.
Ik word erg heel verdrietig van de laptop van mijn vriend, zonder SSD. Dingen duren zo lang
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 12:27
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Citaat:
Een i3? Waarom? Geen SSD? En die chipsets die kunnen nauwelijks overweg met de bandbreedte die die videokaart aankan.
De 8e generatie i3 wordt een volwaardige i5. En hij kan tot een 1070 aan. Het verschil tussen een 1060 en een 1070 is dan niet zo groot.

Laatst gewijzigd op 27-09-2017 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 14:18
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Offtopic berichten even verwijderd. Elkaar vragen waarom je bepaalde sets aan raadt is dat prima. Maar laat alle negatieve opmerkingen tegen elkaar lekker achterwege of doe dat via pm
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2017, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Offtopic berichten even verwijderd. Elkaar vragen waarom je bepaalde sets aan raadt is dat prima. Maar laat alle negatieve opmerkingen tegen elkaar lekker achterwege of doe dat via pm
Groot gelijk dat je mijn gifje weghaalde hoor, dat had 0 toegevoegde waarde. Daar zit ik geen seconde mee. Maar!

1. als je (gepercipieerde) negatieve opmerkingen weghaalt, is het handig ze ook uit de quotes te halen

2. Ik vind het wel degelijk nuttig wat Deadlock deed. Als iemand een slecht advies geeft, mag je dat best duidelijk benoemen. Niet om die persoon af te kraken, maar zodat de andere lezenden met minder verstand dat ook weten. Deze topic is oprecht minder nuttig door het weghalen van de opmerking van Deadlock.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 15:00
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Groot gelijk dat je mijn gifje weghaalde hoor, dat had 0 toegevoegde waarde. Daar zit ik geen seconde mee. Maar!

1. als je (gepercipieerde) negatieve opmerkingen weghaalt, is het handig ze ook uit de quotes te halen

2. Ik vind het wel degelijk nuttig wat Deadlock deed. Als iemand een slecht advies geeft, mag je dat best duidelijk benoemen. Niet om die persoon af te kraken, maar zodat de andere lezenden met minder verstand dat ook weten. Deze topic is oprecht minder nuttig door het weghalen van de opmerking van Deadlock.
Met die quote heb je goed punt . Heb niets van deadlock verwijderd. Alleen zijn nutteloze sneer. De vragen van hem zijn prima en heb ik ook laten staan.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Met die quote heb je goed punt . Heb niets van deadlock verwijderd. Alleen zijn nutteloze sneer. De vragen van hem zijn prima en heb ik ook laten staan.
Dus je hebt wel iets van deadlock verwijderd, een stukje dat ik niet nutteloos vond. Dat was precies het punt van mijn post. Nu is de kans groter dat een leek de post van pussydestroyer serieus neemt. Met Deadlocks post was die kans kleiner.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 15:12
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Als hij het zo neer zet begrijp ik dat die andere gebruiker zich meteen aangevallen voelt. Dan is het wat minder neerbuigend om iets in de trant van "Ik vind jou set vanwege dit en dat niet goed. Hoe verklaar je je keuze? " ipv zo te verwoorden als hij heeft gedaan.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 15:26
Verwijderd
Maar het is ook een aanval, het is ook neerbuigend! De ander geeft waardeloos advies. Dat kun je wel poeslief halfzacht vriendelijk benaderen, maar dan komt de boodschap niet over. Zoals jij het verwoordt, weet een leek niet wie gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 15:45
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Ik ben het niet met je eens. Als ts beide gebruikers niet kent. En niet weet wat beide gebruikers doen in het dagelijks leven. Hij dan toch ook niet weet wie er gelijk heeft. Op een wat minder harde manier confronteren is dan toch ook duidelijk dat er twijfels zijn over de set.
Ieder mens is natuurlijk anders in zijn manier van communicatie. Misschien ben ik van nature wat gericht op het wat vriendelijker brengen van zaken.

Ik zal onze discussie hier laten staan zodat het voor iedereen duidelijk is dat er twijfels zijn.

Stuur me even een pm als je er nog wat over kwijt wil.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 21:14
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Sorry allemaal (bierkoning en deadlock int bijzonder). Ik probeerde alleen te zeggen dat ik er waarschijnlijk meer verstand van had omdat ik al 4 jaar lang pcs bouw en youtube op hardware videos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2017, 21:16
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Negeer deze post verkeerd verwezen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 21:19
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Citaat:
Oke ik heb een part list gemaakt

Intel core i3 8100
Een b360 of h310 moederbord (weet niet wanneer die uitkomen)
8gb ddr4
1tb hdd
Gtx 1060 3gb (rond de 200 euro)
450-550w PSU
Eventueel windows
En een mooie kast.
Rond de 500/600 euro
Die moederborden komen pas in 2018 uit... Het is aan jou om te bepalen of dat her wachten waard is..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Sorry allemaal (bierkoning en deadlock int bijzonder). Ik probeerde alleen te zeggen dat ik er waarschijnlijk meer verstand van had omdat ik al 4 jaar lang pcs bouw en youtube op hardware videos
Dat is totaal niet erg! Vier jaar is ten eerste niet zo lang en ik vermoed daarnaast dat je nog jong bent, waarbij je dus nog een heleboel kán leren.

Ik sloop al 25 jaar PC's uit elkaar en bouw ze sinds een jaar of 22/23. WolterB heeft er ook veel verstand van. In onze mening zou het verboden moeten worden om PC's zonder SSD te mogen verkopen, maakt niet uit of het daar duurder van wordt. Ik heb PC's van 10 jaar oud weer bruikbaar gemaakt door er een stofzuiger doorheen te halen, voor een tientje wat meer geheugen erin te doen en last but not least; de harddisk te vervangen voor een SSD. Het scheelt letterlijk tot meer dan duizend keer aan performance.

Een i3 heeft nare bij-eigenschappen. Een persoon die lichte en wat oudere spelletjes speelt kan prima toe met een i3, maar je moet niet vergeten dat het hierbij heel belangrijk is om te kijken naar wat spellen tegenwoordig eisen; Er komt steeds meer kunstmatige intelligentie kijken in games en daar is het superbelangrijk voor dat er een iets sterkere processor in de computer aanwezig is. Een i3 zit vaak verstopt bij één proces met 2 threads, waardoor secundaire processen binnen spelletjes opeens voor gigantische latencies (niet hetzelfde als, maar wel gerelateerd aan lag) kunnen gaan zorgen.

Een quadcore i5 óf equivalent (Ryzen) is daarom wat mij betreft de enige juiste optie voor gamers. Ze kunnen altijd nog voor het topmodel in de i5 reeks gaan of voor een i7.

Last but not least, i3's zijn vaak echte kantoorprocessoren, waarbij er niet veel gemultitaskt wordt door de eindgebruiker. Dit zorgt ervoor dat het volledige platform hele andere eisen heeft aan de bruikbaarheid en vandaar dat de chipsets, ook al zijn ze nog zo lekker goedkoop, van steeds meer belang worden. In het verleden is het wel eens zo geweest processoren uit de i5 of i7 familie niet op een i3 moederbord met bepaalde chipsets geplaatst konden worden. Nou, daar sta je dan met je processor van zes tientjes en je moederbord van zes tientjes. Schiet niet op! Dus daarom; Een moederbord dat iets meer toegespitst is op gamers is erg belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 21:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Goede inhoudelijke post deadlock, duidelijk verhaal
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 22:56
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Inderdaad. De enige reden waarom ik een i3 aanraadde is omdat de 8e generatie i3s 4 cores en 4 threads krijgen ipv 2 cores 4 threads. De 8e generatie i3 staat dus gelijk aan de 1e-7e generatie i5
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 22:58
Verwijderd
Dat is totaal niet waar. Er zijn nog veel meer verschillen. Cores alleen maken het verschil niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:03
Verwijderd
Huiswerk voor jou: Leren over L1 en L2 (en L3 en L4 maar minder relevant) cache. Turbo Boost, chipset interconnects, HBM, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:06
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Dus wat moeten we hem dan aanraden? 😂 een ryzen 3 1200/1300x? (ik weet t 1300x is ocd 1200 maar kweenie of hij gaat oc en)
En dan met een B350?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:06
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Citaat:
Huiswerk voor jou: Leren over L1 en L2 (en L3 en L4 maar minder relevant) cache. Turbo Boost, chipset interconnects, HBM, dat soort dingen.
Ach joh ik doe ook maar me ding... Ik heb nog nooit een i3 gebruikt... Altijd amd of i5
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:11
Verwijderd
Ik zou gaan voor een mid range tot low end i5, 16GB DDR4 in 2x8GB of 4x4GB maar sowieso 4 geheugenbankjes, een moederbord waar 2 grafische kaarten op kunnen worden gezet, een 250GB SSD (128GB kan ook maar daar krijg je spijt van), een 600watt voeding met aansluitingen voor 2 PCI-E kaarten.
Grafische kaart: De grafische kaart die je kan kopen van het budget wat je over hebt. Dan kan je daarna geld sparen en nog een keer dezelfde kopen en ze in SLI zetten. 4 geheugenbanken omdat je dan eenvoudig kan uitbreiden voor relatief weinig geld.

Zo moeilijk is dit allemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Ach joh ik doe ook maar me ding... Ik heb nog nooit een i3 gebruikt... Altijd amd of i5
Dit is mijn speelgoed, hier heb ik er rond de honderd van, me NVidia Tesla kaarten:


Ik weet waar ik over praat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2017, 23:14
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
I5 en 16gb ram? Voor 500/600 euro? Met deze ram prijzen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:15
Verwijderd
Yep.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:15
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Citaat:
Dit is mijn speelgoed, hier heb ik er rond de honderd van, me NVidia Tesla kaarten:
[afbeelding]


Ik weet waar ik over praat.
Oh maar ik geloof wel dat je er verstand van hebt.... Vind het een beetje raar dat we zitten te bekvechten eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 23:19
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Wat bedoel je eig met een midrange i5? I5-7500? Die gaat voor 200 MSRP dus denk 175 ofzo.. I5 7400 schijnt minder voor games te zijn vanwege lage clocks
Met citaat reageren
Oud 28-09-2017, 14:33
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Wat bedoel je eig met een midrange i5? I5-7500? Die gaat voor 200 MSRP dus denk 175 ofzo.. I5 7400 schijnt minder voor games te zijn vanwege lage clocks
Maar met een laag budget systeem gaat een midrange i5 niet snel bottlenecken denk ik hoor
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 28-09-2017, 19:01
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Ik denk dat we jouw mening maar met een korreltje zout nemen...(WAT een humor...) Nee hoor, je hebt helemaal gelijk... Maar alsnog zou ik dan ryzen 3/5 aanraden in plaats van een i5. Die bieden rond deze prijs toch iets meer... Ik denk dat een ryzen 5 1400 het perfect zou doen voor deze prijs.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2017, 20:10
Verwijderd
Daar ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Oud 28-09-2017, 21:04
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Haha boks deadlock💪👊
Dus? Ryzen 5 1400 met gtx 1050 ti/gtx 970/RX 570/RX 480?

Laatst gewijzigd op 30-09-2017 om 14:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Gamers computer kopen <1000 euro
_Noud
28 28-12-2011 12:45
Software & Hardware Voor de gamers :D
Verwijderd
38 30-06-2011 14:09
Software & Hardware [notebook] "gamerslaptop"
Twanos
64 07-08-2006 16:10
Software & Hardware [Algemeen] Barebone PC's
Verwijderd
25 16-05-2005 12:13
Software & Hardware [Algemeen] Goede pc voor te kopen?
The Crash Bash
28 20-02-2005 18:48
Software & Hardware [Algemeen] Gezocht een betaalbare gamePC
Str0nk
35 16-12-2004 19:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.