Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 20:20
ChuCky16_:-)
ChuCky16_:-) is offline
tja het lijkt me dus beter om toch maar eens aan een eigen pc te gaan..ipv die van men ma te upgraden..(een topic van een paar dagen terug..)

eerst effe een vraag..wtf is mobo??snap er niks van...ik heb er neit zo veel verstand van vandaar.....en dual mobo?? heb hier een advertentie voor een kast met dual mobo te koop..voorzien van 2 300w AT voedingen..is dit een goeie kast ofniet??

verder wou ik erin hebbe...
3d kaart- Mtek geforce3 ti200 128ddr
processor- 2ghz intel pentium4
geheugen- 2x 256 ddr (kingston)??
harde schijf- 40gb lijkt me wel genoeg..7200rpm
soundcard nog nader te bepalen en cdrom drive en dergelijke ook nog...

maar de vraag is kan dit...zo nee wrom niet??

en is die kast geod genoeg voor mijn eisen???

thnx for everything chuck
Oud 22-08-2002, 20:42
Verwijderd
Dude. Dual mobo (=moederbord, red.) en een dual voeding in je kast heb jij ECHT niet nodig... jij moet kijken naar een normaal moederbord... der staan op H&T redelijk veel config-topics, kijk daar eens in en haal daar eens wat info uit...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 20:47
Koen
Koen is offline
Wat versta je overigens onder een 'eigen pc bouwen'? Als dat alleen het samenstellen is, en het verdere 'bouwen' aan de verkoper overlaat lijkt het me in orde.

Echter, als je zélf ook de componenten in elkaar wilt zetten om je eigen pc te bouwen, zou ik je toch aan willen raden wat meer kennis te vergaren. Op zich is een pc bouwen helemaal niet zo moeilijk, maar één foutje kán wel fataal zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 20:59
]{ing
]{ing is offline
dual cpu en voeding heb je inderdaad helemaal niet nodig

en ik ga wachten op de northwood 3.06ghz met hypertreading die nog voor december dit jaar uitkomt, en dus ook een ander moederbord nodig gaat hebben (60w->70w)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 21:17
ooh ok dan weet ik dat maar waar gebruik je dan ins hemelsnaam een dual mobo voor??

enne ik koop alleen de dingen die ik erin wil hebben...heb een oompje die echt een wizzkid is op datgebied maar ik zie hem erg weinig...

en jammer king...kijk eens op tweakers.net daar kun je al een intel pentium processor kopuh van 3.066 ghz.....kost wel een aardige duit vind ik zelf.....

thnx anyway guyz

ps raad eens een goeie mobo aan??
en een kastje?

thnx
Oud 22-08-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
ChuCky16_:-) schreef:
en jammer king...kijk eens op tweakers.net daar kun je al een intel pentium processor kopuh van 3.066 ghz.....kost wel een aardige duit vind ik zelf.....
Hey sweetie, weet niet wie van ons nou onder een rots leeft , maar de 3.0 GHz is imho nog niet te koop. Pas rond kerst, zoals gezegd hier. Maandag wordt trouwens de 2.8 GHz door Intel geintroduceerd, als ik me niet vergis.

Wachten op die 3.0 GHz met Hyperthreading lijkt me een goed idee, want dat kan nog wel eens snel worden Maar 't lijkt me niet handig om het duurste model van Intel te nemen, dat is meestal weggegooid geld, omdat ze een week later alweer met een nieuwe stepping op de stoep staan... Kies liever een model net onder de top.

[edit]: Voor leuke en niet al te dure cases: www.colorcases.be - Dealers ook in Nederland, even zoeken via de Pricewatch van Tweakers.net - Ik heb zo'n New Neon Black en ben zeer tevreden.

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 21:36.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 21:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
steventenhave schreef:

Hey sweetie, weet niet wie van ons nou onder een rots leeft , maar de 3.0 GHz is imho nog niet te koop. Pas rond kerst, zoals gezegd hier. Maandag wordt trouwens de 2.8 GHz door Intel geintroduceerd, als ik me niet vergis.

Wachten op die 3.0 GHz met Hyperthreading lijkt me een goed idee, want dat kan nog wel eens snel worden Maar 't lijkt me niet handig om het duurste model van Intel te nemen, dat is meestal weggegooid geld, omdat ze een week later alweer met een nieuwe stepping op de stoep staan... Kies liever een model net onder de top.
Het is het topmodel op het moment dat ie gereleased gaat worden, ik wacht waarschijnlijk even om de prijs nog wat te drukken maar in december sla ik toch toe. Ook vanwege compatibiliteitsproblemen, de nieuwe Northwood met Hypertreading (beginnende bij 3.06GHz) zal een ander moederbord nodig gaan hebben, en ze zullen dus niet werken op de huidige Pentium 4 moederborden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:16
wrom kun je dan bij tweakers.net>>pricewatch wel een porcessor kopuh van 3.066 ghz???

vind het uiterst vaag....

en trouwens ik hoef niet altijd het niewste van het niewste ik ben al helemaal gelukkig als ik dit tering ding er uit mag mieteren..
maar mijn motto is: als je iets doet doe het dan goed...

dus niet zo een prul die na 1 jaar zo oud is dat het lijkt alsof je in pcstone age woont......als je snapt wat ik bedoel...

ik heb al een leuk kassie gevonden....denk ik een midi tower ATX PX4......ofzoiets..
processor wordt een 2.6ghz van intel pent.
kzit alleen met een moederbord.:MSI MS845C pentium 4 i845 S478/400...weet niet of die goed is....
geheugen wordt kingston..2x 256 ddr
soundcard is nog onbekend..iemand nog een aanrader??
geforce 3 ti200 128ddr 3dkaart (is van nvidia)
80gb hardeschijfruimte met 7200rpm

wat voor voeding heb ik hiervoor nodig??

thnx again
Oud 24-08-2002, 00:54
CryptapiX
CryptapiX is offline
volgens mij heb je echt geen ideeeeee wat je aan bestelle bent..
je krijgt strax je onderdelen en dan vraag je je af
"wat is dit"
"waar past dit"
je rammelt wat bij elkaar..
ik wil p4.. en je zoekt naar een mobo met de naam p4 erin..
lees eerst eens wa reviews zodat je weet WELK mobo je moet kiezen..
je gf kaart is van nvidia (gek he.. ze hebbe allemaal een nvidia chipset, de geforce dan he)
waarom een gf3 ? neem een 4
en je zegt "voldoet deze kast aan mijn eisen"
een moederbord koop je niet bij je kast hoor

ga liever naar een pc winkel in de buurt en laat je goed voorlichten voordat je strax met een bak onderdelen zit waarvan je geen idee hebt waar ze thuis horen..

in ieder geval.. p4 ? neem een 500 watt enermax p4 compatible voeding of een zalman.. lekker stil..
maar neem minimaal 300 watt (hoewel p4 wel wa meer mag)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 03:04
MaakUt
MaakUt is offline
500 watt voeding.. ben je wel helemaal ok?
Oud 24-08-2002, 12:25
Dutchian
Dutchian is offline
Soundcard > Sounblaster Live! als je van plan bent om er een surround set aan te hangen. Als je gewoon 2 boxen er aan wil hangen, dan kan je voor +/- 25 (gulden) een goede 4 channel soundcard kopen

cd-rom > voor zo'n €35/40 heb je een 56 speed cd-rom speler
dvd > als je een dvd-speler wilt. Ik zelf heb de dvd speler van Pioneer, met Slot-In en die is mij heilig (koste me €90 toendertijd)
Reageren

Regels voor berichten