Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2002, 14:43
Verwijderd
Dit bestand was beschadigd/niet aanwezig toen ik zojuist mijn bak aanzette. Toch maf, een -later uitgevoerde- schijfcheck (uitgebreid) wees geen rare dingen uit. Ook heb ik niet met Partition Magic lopen spelen of in mijn BOOT.INI lopen klooien.

Hier sta ik dus voor een raadsel; gezien 't feit dat er gisteren nog niets aan de hand was.

Waarom kon-ie dat bestand ineens niet vinden? -- In de rescueconsole expandde ik dat bestandje naar de desbetreffende directory, bestand overschreven (m.a.w. het bestand was niet missend) en hij deed 't weer prima. Maar er zijn dus ook geen schijfproblemen, dus dat 't bestand beschadigd was lijkt me ook niet.

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2002, 15:15
Verwijderd
It's not a bug, it's a feature!

..

Maar serieus, dat bestand is niet zomaar te verwijderen .. dus het lijkt me sterk dat het zomaar verdween. Het is namelijk sowieso geladen en locked wanneer 2K/XP actief is, dus op dat moment is het onmogelijk te verwijderen (het herstelt zichzelf).

Je kunt het alleen killen tijdens bootup, of vanuit een ander systeem .. anders niet.

Een andere mogelijkheid zijn problemen met je HD of IDE / chipset driver. Als je zoiets tegenkomt, is het meestal de moeite waard je systeem conservatief in te stellen in de BIOS en het nog eens te proberen.

[edit]
Hmm, je zou het in de dllcache kunnen killen en de timestamp wijzigen .. bij de volgende boot word je XP daar een beetje blauw van.

Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
It's not a bug, it's a feature!

Heb jij even mazzel dat je nog een aardige reply hieronder poot, anders had ik je aan gort geflamed
..

Maar serieus, dat bestand is niet zomaar te verwijderen .. dus het lijkt me sterk dat het zomaar verdween. Het is namelijk sowieso geladen en locked wanneer 2K/XP actief is, dus op dat moment is het onmogelijk te verwijderen (het herstelt zichzelf).

Je kunt het alleen killen tijdens bootup, of vanuit een ander systeem .. anders niet.

Een andere mogelijkheid zijn problemen met je HD of IDE / chipset driver. Als je zoiets tegenkomt, is het meestal de moeite waard je systeem conservatief in te stellen in de BIOS en het nog eens te proberen.

[edit]
Hmm, je zou het in de dllcache kunnen killen en de timestamp wijzigen .. bij de volgende boot word je XP daar een beetje blauw van.
Het bestand is ook niet verdwenen, aangezien me gevraagd werd of ik 't bestand wou overschrijven. Hoe kun je het dan in godsvredesnaam killen bij een bootup? Powerdown/reset? Dat heb ik nooit gedaan. Dus dat kan 't ook niet zijn. Andere 'systemen' heb ik niet draaien momenteel.

Het probleem is overigens al bij het posten van dit draadje opgelost hoor, dat terzijde. Maar die IDE/HD chipsetdingen; ik heb d'r nog nooit eerder last van gehad? En ik draai nou toch al wel anderhalf jaar XP ofzo.

Je laatste suggestie snap ik niet echt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 15:53
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
******** schreef:
[edit]
b-tje ingewikkeld om zomaar te laten gebeuren vind je niet??
Oud 23-08-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
b-tje ingewikkeld om zomaar te laten gebeuren vind je niet??
Wie weet heeft hij wel een programma gestart dat niet zo lief is

Citaat:
Dobermann schreef:
Heb jij even mazzel dat je nog een aardige reply hieronder poot, anders had ik je aan gort geflamed
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 17:57
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
******** schreef:
dat dat kon wist ik niet

zou een erg vreemd programma zijn
Oud 23-08-2002, 20:13
mvos100
mvos100 is offline
heb het bestand zelfs 2 keer op me com staan 1 maal in c/windows en nog een maal in c/windows/icache/.....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 21:47
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

Die optie valt ook af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten