![]() |
|
Verwijderd
|
bron: www.phpfreakz.com / www.phpfreakz.nl
We begonnen in de lente van 2000 ooit aan PHP Freakz als een hobbyproject, maar al gauw werd het een enorm succes en we zaten voor we het wisten aan de meer dan 8000 leden. Op dat punt viel het geheel voor ons niet meer te onderhouden wegens erg drukke studies en opdrachten uit het bedrijfsleven. PHP Freakz kwam daarmee voor ons op een laag pitje te staan. Daardoor werd er kritiek van de gebruikers geuit op punten als het onderhoud (updaten van nieuws en poll), de afwezigheid van moderators en zaken als het leeggooien van het forum op gezette tijdstippen. De frustraties Gedurende het laatste halfjaar tot jaar zijn wij ook in gaan zien dat het eigenlijk niet langer meer zo kan. In eerste instantie werd nog het idee geopperd om er OpenSource van te maken, maar ook daarvoor konden wij de tijd niet vrijmaken. Gevolg was dat het weer op de lange baan werd geschoven. Toen we merkten dat de performance van andere websites op onze server onder de grote druk van PHP Freakz gingen lijden, hebben we noodgedwongen in moeten grijpen met de frustrerende "Teveel bezoekers" pagina's. Het doorsudderen van de website moet nu maar eens afgelopen zijn. Het is tijd voor een nieuwe impuls! Het plan Bij deze willen we jullie dan ook de kans geven om het roer van ons over te nemen en eens te laten zien dat jullie het aankunnen. Wat dat concreet betekent is dat we PHP Freakz gaan verkopen aan de hoogste bieder. Je krijgt daarvoor de beschikking over de domeinnamen phpfreakz.nl, phpfreakz.com, de complete source code en een community van 8000 personen. De eisen De voornaamste eis is dat de hosting voor ons vervalt. PHP Freakz zal dus op een andere webserver moeten worden gehost. Houd daarbij rekening met een aantal zaken, zoals het hoge aantal bezoekers per dag (27.000 hits en bijna 4.000 unieke bezoekers per dag). Besef dus wat je overneemt, mocht je daartoe willen besluiten. Reageren Mocht je interesse hebben in het overnemen van PHP Freakz, dan kun je contact opnemen via webmasters@phpfreakz.nl. Vermeld in je reactie a.u.b. contact informatie en de ideeën over wat je met de site van plan bent, zodat wij onze keuze kunnen laten vallen op de kwalitatief hoogste bieder, dus niet de persoon die het meeste geld te besteden heeft. Doe tenslotte nog een bod op de overname. Bedenk dat PHP Freakz een goudmijn is: bijna alle opdrachten die wij aangeboden hebben gekregen (en veel helaas ook hebben moeten afslaan), hebben we aan PHP Freakz te danken. We hebben een hoop goodwill opgebouwd en vragen daarvoor dus een vergoeding. wilde het even laten weten, wie bied? ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Niet slecht bedacht. Ik vraag me alleen af wie het geheel wil kopen. Het blijft toch een site voor newbies, waar vrijwel alleen maar prutsers rondlopen en een paar mensen die het prutserstadium net ontgroeid zijn, waardoor ze de prutsers kunnen helpen maar dat nog niet saai vinden. Ze zeggen trouwens niet dat je ook de content krijgt?
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar het gaat er niet om wat hjet stadium van jou is, het gaat erom dat je jou stadium kunt breiken en ze helpen je toch wel een eindje op weg.... en verder, voor 1 euro koop ik het wel ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*denkt aan dingen zoals endoria* gewoon als iemand ruimte over heeft dat erop zetten, het draait goed en meer hoeft het eigenlijk ook niet te doen... |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
die hebben ECHT wel verstand van php + mysql. En ook al zou dat niet helemaal optimaal zijn, als jij het wel helemaal optimaal zou kunnen maken, zou je het nog op geen enkele gratis host kunnen dumpen, aangezien het gewoon VEEL te VEEL dataverkeer trekt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wegens de overstelpende hoeveelheid reacties die we nu al binnen hebben gekregen over de verkoop / overname van PHP Freakz, kunnen wij helaas niet op iedereen reageren. Mensen die als serieuze kandidaten in aanmerking komen, krijgen van ons zo spoedig mogelijk een reactie.
Bij deze willen we mensen tevens verzoeken om in dit stadium vooral geen telefonish contact met ons op te nemen, maar liever een (korte) mail te sturen met plannen, zodat wij een eerste selectie kunnen maken. Alvast vriendelijk bedankt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk niet dat dat er wat mee te maken heeft. Tweakers.net heeft gewoon een hele andere doelgroep dan PHPFreakz. PHPFreakz richt zich veel meer op de beginnende PHP-ers, terwijl GoT liever heeft dat je zelf al wat gezocht, geprobeerd hebt en al enige kennis hebt. |
![]() |
||
Citaat:
We lopen trouwens wel met plannen rond om wat op te zetten voor tutorials, maar dan op hoog niveau.. artikelen waar we wat dieper op dingen ingaan, en niet alleen 'hoe maak ik een gastenboek, inlogsysteem etc.'-uitleg. Bezoekers krijgen dan ook de mogelijheid om een goed artikel in te sturen. Hoe of wat, daar zijn we nog niet over uit. Het staat ook op de lange termijn planning, als we besluiten dat het een apart onderdeel van Tweakers.net moet worden (met eigen subdomein), dan zal er toch één en ander gemaakt moeten worden. Om PHPFreakz over te nemen zijn geen plannen. Negen van de tien PHP-related vragen in P&W zijn nu al bijna letterlijk te vinden in de manual of op te lossen binnen een half uurtje (ik zoek die en die functie, waarom werkt het niet, ik krijg een parse error).
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb geen idee verder van hoe duur zoiets kan zijn, maar ik denk dat vincent het wel voor 500 euro kan verkopen als het niet meer is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
verder kun ej denk ik de site ook opneiwu gaan maken omdat hun belachelijk veel dingen door de databse laten doen terwijl dat gewoon nutteloos is.. |
![]() |
||
Citaat:
Dus wat de doelgroep is boeit niet, als er maar een duidelijke doelgroep is. Hetgene waar die koper waarschijnlijk voor betaald is: - vaste groep bezoekers - waardevolle database - naamsbekendheid Niet zozeer voor de site zelf, dat stelt (in principe) geen fuck voor, voor de helft van het geld wat ie voor PHPFreakz op tafel legt kan ie ook iemand aan het werk zetten natuurlijk. Hoeveel geld.. geen idee, volgens mij kunnen ze het niet verkopen. Tenminste niet voor meer dan 1000 euro. Ik denk ook niet dat er veel geld uit beginnende PHPertjes te halen valt.
||
![]() |
Citaat:
Ik ken 1 van de eigenaars al een zeer lange tijd (vanaf het begin van phpfreakz). Die jongen is echt niet dom hoor, die weet echt veel van php+mySQL. Je moet niet denken dat jij altijd alles beter weet.. je loopt phpfreakz hier wel ff mooi af te zeiken, maar het is toch een behoorlijk bekende site, waar ook vaak naar verwezen wordt. en met 4000 unieke bezoekers trek je nogal wat data verkeer / cpu kracht, ook al zou het scriptwerk helemaal 100% op zijn best in elkaar zitten, en alles voor 100% uitermate best gebruikt worden, dan nog heb je een hoop dataverkeer en cpu kracht nodig hoor... ![]() jij met je "zet het maar ff op geocities" actie... tsss ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder, toepassen is ook een kunst, en verder de manier van opbouwen moet je ook goed bedenken. Dit wil niet zeggen overigens dat dat van hun op toepassing is.. En sjaakie, waar heb ik het woord "geocities" in de mond genomen?!?!?! Mij zul je dat echt nooit horen zeggen, dus eerst lezen aub. En verder was het gewoon mijn mening, over dat 500,- dus daar kan weinig over gezegd worden... |
![]() |
|
Ja, laten we gezellig gaan flamen...
![]() Ik denk persoonlijk dat je vooral voor de naamsbekendheid en de community best kan betalen, maar het grootste deel van de content EN de code van de website is volgens mij op zijn minst niet optimaal. De artikelen hebben vrij weinig diepgang, op het forum voeren ontzettende n00bs die nauwelijks de moeite nemen de (toch wel vrij geniale) PHP manual te raadplegen de boventoon, en de site is over het algemeen erg sloom. Daarnaast is het publiek op de site volgens mij commercieel totaal niet interessant: het grootste deel is nerds van een jaar of 15 die zich geen f*ck aantrekken van de mode.
|
In de ogen van deze n00b lijkt het opkopen gewoon een investering. denk dat je dus moet zorgen dat je een eigen server hebt met de juiste verbinding, als ie eenmaal draait voor weinig geld moet je bedrijven zoeken die willen aadverteren...
dan heb ik overigens nog een vraagje, ik heb n ideetje voor n site en ik heb wel wat ervaring met websites bouwen maar dan echt simpel met dreamweaver enzow. maar door mijn enorme creativiteit ben ik dus wel in staat om n leuke en professioneel uitziende site op te zetten ![]() en, wat betalen bedrijven nu zo ongeveer om op een site te adverteren ( concrete bedragen plz ) thx |
![]() |
||
Citaat:
|
|