Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 18:25
kleine wicca
kleine wicca is offline
hey iedereen,

jah dat geloof ik dus, dat iedereen een keer in zn leven depressief geweest moet zijn om verder te kunnen, je zou het kunnen zien als een fase. Je moet er van leren, en of je dat nou wil of niet, het gebeurt toch, alleen is het bij de een natuurlijk vel erger en duidelijker te zien dan bij de ander.

Maar ik geloof er echt in, er is niemand die ik ken die zich zijn hele leven toppie heeft gevoeld, er zijn echt bij iedreen fases dat het superk*t ging. En dan bedoel ik niet die ene baalweek waarin dr zoveel mis ging, nee het hoort erbij.

en je komt er altijd sterker en "ouder" uit. en als je op jongere leftijd zo'n "fase" hebt gehad, ben je denk ik ook sneller volwassen....................wat denken jullie??
Oud 29-08-2002, 18:35
Verwijderd
Ik denk niet dat iedereen een depressie gehad moet hebben, ik denk ook niet dat iedereen het zal krijgen. Soms voel je je idd voor een langere periode klote, maar dat hoeft niet altijd een depressie te zijn. Je hebt bv. de puberteit, daarbij kun je een depressie hebben, maar het kan ook alleen de puberteit zijn. Eén van je ouders, een vriend of vriendin, wie dan ook kan overlijden, dan voel je je vaak afschuwelijk, maar het is niet automatisch een depressie.

Vaak kom je er idd wel sterker en 'ouder' uit als dat je er in ging, jammer genoeg is dat niet altijd het geval. Sommige mensen komen niet eens uit hun depressie...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:06
Angeles
Angeles is offline
Ik denk niet dat iedereen die fase gehad 'moet' hebben, in de zin van dat je het nodig hebt om volwassener te worden, maar ik denk dat er in heel veel gevallen gewoon geen ontkomen aan is dat het een periode minder gaat.

Het argument dat je er zo volwassen van wordt vind ik altijd een beetje vreemd, je hebt je hele leven nog de tijd om volwassen te zijn en ik heb er zelf in elk geval geen haast mee. Ik ben wel een tijd down geweest, maar ik geloof ook niet dat ik juist in die tijd zo volwassen ben geworden, ik heb eerder in de periode daarna een flinke groei gehad voor mijn gevoel.

Maar nogmaals, echt haast om volwassen te worden heb ik niet en ik bewaar mijn kinderlijke kant ook zorgvuldig, heb er geen behoefte aan om een hard type te worden. Vroeger had ik een vrouw op mijn werk die altijd liep te zaniken dat ik nog geen 'levenservaring' had, maar dan dacht ik, laat ik dat ook vooral zo houden. Ik word wel volwassen op mijn eigen tempo en liever wat langzamer en gelukkiger dan snel door nare dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:57
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmm, oke een echte depressie hoeft het niet te zijn natuurlijk, want dat is een echte ziekte, dat weet ik, en niet iedereen krijgt dat, want dan zou het misschien wel niet meer als "ziekte" bekend staan.

En toch denk ik dat je je ook eens een langere periode in je leven ellendig gevoeld moet hebben om er gelukiger van te worden. Zo kan je daarna meer genieten van het leven maybe............(ik vind het moeilijk onder woorden te brengen as u c)

nou goed, dat zijn dan mijn eigen ervaringen en dingen die ik in mn omgeving zie, dus misschien verandert mijn beeld later weer helemaal. En met volwassener bedoel ik niet meteen dat je echt volwassen en serieus gaat doen, tuurlijk blijven we met zn allen lekker gek doen , maar dat je meer inzicht in bepalde situaties krijgt en je groeit......das wel et woord denk ik..."groei"
Oud 29-08-2002, 21:42
REIE
REIE is offline
Goh, we zitten eerder in een leeftijdsgroep met een grote kans op depressies. Dat wil dus niet zeggen dat je het ook moet zijn voor je verder kunt. Volgens mij is 75% van de jongeren ooit depressief geweest (weet niet zeker). 't Ligt denk ik aan vernieuwde relaties met de omgeving, en de spanningen die er uit voortkomen, bij jezelf en anderen. Een groei.

REIE
Oud 29-08-2002, 23:52
Vice
Vice is offline
Volgens mij is depressie erfelijk. Daarom denk ik dat niet iedereen last krijgt van depressie. Natuurlijk voel je je wel eens klote, maar dan ben nog niet gelijk depressief.
Oud 30-08-2002, 02:32
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
nee
Oud 30-08-2002, 07:29
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:
hmmm, oke een echte depressie hoeft het niet te zijn natuurlijk, want dat is een echte ziekte, dat weet ik, en niet iedereen krijgt dat, want dan zou het misschien wel niet meer als "ziekte" bekend staan.

En toch denk ik dat je je ook eens een langere periode in je leven ellendig gevoeld moet hebben om er gelukiger van te worden. Zo kan je daarna meer genieten van het leven maybe............(ik vind het moeilijk onder woorden te brengen as u c)

nou goed, dat zijn dan mijn eigen ervaringen en dingen die ik in mn omgeving zie, dus misschien verandert mijn beeld later weer helemaal. En met volwassener bedoel ik niet meteen dat je echt volwassen en serieus gaat doen, tuurlijk blijven we met zn allen lekker gek doen , maar dat je meer inzicht in bepalde situaties krijgt en je groeit......das wel et woord denk ik..."groei"
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik vind bijvoorbeeld dat als je iets kuts heb meegemaakt dat je je zelf moet toestaan om je klote te voelen, om zeg maar over het gebeurde heen te komen, en dat je je daarna pas weer echt gelukkig kan zijn.

Maar het is niet zo dat je je echt klote moet voelen om gelukkig te worden terwijl er op zich geen reden is om je klote te voelen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 10:29
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn vriend heeft een redelijk makeklijk leven gehad... ik heb meer problemen gehad en hij begrijpt veel an die dingen gewoon totaal niet. Hij denkt ook een stuk simpeler over gevoelens, onzekerheid, promlemen enz...
Wat dat betreft denk ik dat het wel beter is als je een wat moeilijkere fase in je leven meemaakt, meestal wordt je er bonvendien ook sterker van, maar aan de andere kant is het ook fijnals je kunt zeggen dat je altijd een fijn leven hebt gehad...
Oud 30-08-2002, 10:57
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, en alle meisje moeten een keer verkracht worden!

Oke, wat ik wil zeggen, ik vind het een beetje onzin, Waarom lees die andere reply's maar .
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:47
Genesis
Genesis is offline
Ik ben het er niet mee eens dat je het moet hebben gehad, maar ik vind wel dat de kans daarna groter is dat je anderen beter begrijpt, je bewuster met jezelf omgaat, en je visie op de wereld verbreedt en realistischer wordt.

In dat opzicht valt er best iets voor te zeggen, maar ik denk niet dat ik het met je stelling eens ben, zoals je die in je openingspost geplaatst hebt.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:55
Kazanka
Kazanka is offline
Waarom zou iedereen keer depressief moeten zijn geweest? Iedereen voelt zich weleens wat minder, maar da's dan nog geen depressie. Onzin...
Oud 30-08-2002, 18:50
Winner
Winner is offline
Nou dan heb ik wel heel veel 'fases'...
Oud 30-08-2002, 21:06
kleine wicca
kleine wicca is offline
okej okej, ik ahd het woord depressie niet zo makkelijk moeten gebruiken I get it I get it!!!
Oud 31-08-2002, 12:02
the_conquer
the_conquer is offline
over fases , de fase van depri bij was is 19,5 jaar.
Oud 01-09-2002, 11:01
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ik ben het er niet mee eens dat je het moet hebben gehad, maar ik vind wel dat de kans daarna groter is dat je anderen beter begrijpt, je bewuster met jezelf omgaat, en je visie op de wereld verbreedt en realistischer wordt.

DAT bedoelde ik dus.....................en een depressie is een ziekte nogmaals, dat wéét ik!! en dat bedoelde ik er ook niet meej, vergissing......jah SHIT HAPPENS ze ik dan maar weer he
Oud 04-09-2002, 15:25
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:
DAT bedoelde ik dus.....................en een depressie is een ziekte nogmaals, dat wéét ik!! en dat bedoelde ik er ook niet meej, vergissing......jah SHIT HAPPENS ze ik dan maar weer he
laat ik daar niet lastig over gaan doen, laat ik volstaan met te zeggen dat ik je wel begrijp

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten