Ik ben een creatieve meid die geregeld songteksten schrijft en ook verhalen (fanfiction). Ik heb poëzie altijd al interessant gevonden (lees o.a. graag Shakespeare en Emily Dickinson), en ik wil ook beginnen met het schrijven daarvan.
Daarom vraag ik me af, welke richtlijnen zijn er voor het schrijven van poëzie? Aan welke voorwaarden moet een gedicht voldoen om het een goed gedicht te laten zijn?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Ripper
Sta je in een fotoboek van Russische dames, met foto? , kan niet anders zeggen, pardonnez-moi s'il te plait. Ehm, onconventioneel graag, wat je leuk vind. Draai die volgorde om, of je doet wat ik leuk vind. Wil ik je niet aandoen.
het gaat er inderdaad om dat je gevoel in je schrijven legt.. klinkt heel duf... maar dat is het meestal wat een gedicht een goed of iig mooi gedicht maakt.
een rijmpje kan nog zo simpel zijn, maar als ik mezelf erin herken, is t wel mooi... bijvoorbeeld
je moet wel letten op metrum... het ritme zeg maar
hmmm.. hoe leg ik dat uit?
lo-pen
pra-ten
zijn allebei woorden met twee lettergrepen en bij beiden ligt de klemtoon op de eerste lettergreep... daarmee werk je dus aan een goed metrum, waardoor je je gedicht goed 'laat lopen'